Världscupsfinalerna

Den är ju grön, den kommer bli kalasfin om nåt år.

Den är nog lite trött nu för den blev tjafsigare än vad den varit tidigare även om den varit mot handen hela tiden.

Mnja tycker nog inte man kan säga att den blir bättre med mer rutin ?
Det såg illa ut, lika illa som många av de värre dressyrhästarna.

Alltså det jag vill komma fram till att är
Oavsett om man tror det kommer bli bättre måste man kunna säga att det såg för taskigt ut. Och enligt mej helt i klass med de värre dressyrritterna man sett. ÄVEN om han i vanliga fall rider jättebra, så var det INTE snyggt nu !
 
Mnja tycker nog inte man kan säga att den blir bättre med mer rutin ?
Det såg illa ut, lika illa som många av de värre dressyrhästarna.

Alltså det jag vill komma fram till att är
Oavsett om man tror det kommer bli bättre måste man kunna säga att det såg för taskigt ut. Och enligt mej helt i klass med de värre dressyrritterna man sett. ÄVEN om han i vanliga fall rider jättebra, så var det INTE snyggt nu !

Det spelar ingen roll. Det som spelar roll är hur hästen uppfattar det och det där var en mycket missnöjd häst.
Jag funderar väl snarare på vad han skulle göra annorlunda?

Hästen vill uppenbarligen hoppa men på sina villkor och till skillnad från dressyr så kan det då bli farligt.

Hem och skola vidare så kommer det bli bra, Brash är ingen fulridare.
 
Jag funderar väl snarare på vad han skulle göra annorlunda?

Hästen vill uppenbarligen hoppa men på sina villkor och till skillnad från dressyr så kan det då bli farligt.

Hem och skola vidare så kommer det bli bra, Brash är ingen fulridare.

Låta bli att starta hästen på så höga höjder tills han lyckats träna den bättre.
 
Jag funderar väl snarare på vad han skulle göra annorlunda?

Hästen vill uppenbarligen hoppa men på sina villkor och till skillnad från dressyr så kan det då bli farligt.

Hem och skola vidare så kommer det bli bra, Brash är ingen fulridare.

Okej, då undrar jag varför det är sånt snack om dressyren ? De hästarna vill ju helt klart va på banan ?
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 252
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 131
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 891
Senast: Fetaost
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp