Världscupsfinalerna

Det är klart det inte bara är en styrkefråga! 🙂
Den behöver mer skolning, mer rutin utöver styrka men f ö vill jag inte jämföra med dagens dressyr där jag tycker det är ett systemfel.

Precis, den behöver mer skolning innan den tävlar på den här nivån. Det är ju det som är min poäng. Han borde inte starta den på den här nivån innan han hunnit skola den tillräckligt.
 
Får man se prisutdelning nu då tro på SVT eller ska dom köra en fuling igen? :angel: Isåfall måste jag dra igång ClipMyhorse
 
Det är klart det inte bara är en styrkefråga! 🙂
Den behöver mer skolning, mer rutin utöver styrka men f ö vill jag inte jämföra med dagens dressyr där jag tycker det är ett systemfel.

Men du ser inte hur den kommentaren går emot systemfelet ? Men då vet vi att du inte har nåt emot gapande munnar/slängande hästhuven i hoppning, bara i dressyren är gapande munnar inte ok.

Aja jag släpper det för du ser inte dubbelmoralen i din kommentar och hur det lett till att vi har en dressyr som ser ut som den gör idag, Och man hade ju hoppats att felaktiga ritter även kommenteras efter det ÄVEN i hoppning,
 
Precis, den behöver mer skolning innan den tävlar på den här nivån. Det är ju det som är min poäng. Han borde inte starta den på den här nivån innan han hunnit skola den tillräckligt.
Ibland måste man upp i nivå för att skola DÄR om du förstår? :)
Nu kommer han antagligen plocka ner den ett snäpp igen ett tag.
 
Herrejösses vilken scare det var över hinder nummer två - tur att det var just det hindret, för lutet på bommarna tillät det.

Så fantastiskt för både Peder och Henrik, både de och hästarna är verkligen helt fenomenala. Jag hade ju hellre sett Peder ett snäpp högre upp på pallplatsen, men Epaillard är alltid ett vasst kort, och han förtjänar också sin placering!
 
Ibland måste man upp i nivå för att skola DÄR om du förstår? :)
Nu kommer han antagligen plocka ner den ett snäpp igen ett tag.

Jag håller inte med. Och ser det så illa ut med kommunikationen med sin häst så borde han avbrutit ritten och konstaterat att det inte var deras dag idag och inte fortsätta.
 
Men du ser inte hur den kommentaren går emot systemfelet ? Men då vet vi att du inte har nåt emot gapande munnar/slängande hästhuven i hoppning, bara i dressyren är gapande munnar inte ok.

Aja jag släpper det för du ser inte dubbelmoralen i din kommentar och hur det lett till att vi har en dressyr som ser ut som den gör idag, Och man hade ju hoppats att felaktiga ritter även kommenteras efter det ÄVEN i hoppning,
För min del handlar det mest om hur ryttarna rider.
För mig är dagens dressyr mest ett styrkepass där jag ser tråkig ridning, i hoppningen skiljer jag på om hästen är otålig och inte väntar eller om ryttaren sliter i hästen.

Men nej, jag tycker inte heller diskussionen är konstruktiv när vi har så olika utgångslägen och förutsättningar. 🙂
 
King Edward är HELT FANTASTISK 🤩 och Henke är såklart också grymt bra men OJ vad jag blir glad över att se Peder på hoppbanorna ❤️
Han red bra på All In, som var känslig och liten och snabb, och när All In pensioneras är det stora och lite mer kantiga Catch Me Not som han måste rida på ett helt annat sätt men med lika mjuk och balanserad ridning där hästen får glänsa och inte alls ”kuvas” till att göra fina språng. Så. Himla. Fint. ❤️
Peder har säkert någon nackdel ;) men han verkar verkligen vara den perfekta ryttaren och personen, snacka om att han gör att det ändå känns bra (trots dressyr eländet som pågår) att presentera sig som tillhörande hästsekten ❤️
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 256
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 132
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 891
Senast: Fetaost
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp