Världscupsfinalerna

Jag är så otroligt imponerad av våra svenska ryttare och hästar. När man varit med från tiden när Sverige inte hade en chans blir man helt stum över att se denna otroliga uppvisning.
Jag ber till gudarna att jag slipper skandaler som involverar dessa ekipage. För jag vill bara få njuta av att vara så här imponerad och tycka det är såååå bra!
Peder som lyckas rida Catch me Not så att det ser ut som typ löshoppning? Det är så lite press på hästen som ser löjligt självsäker ut. Det är härligt att se det förtroende Peder har för hästen.
King Edward som flyger och hoppar med sån sjuk power att man tappar andan. Där känns det mer som att det är hästen som litar på ryttaren. Så klart är allt förtroende ömsesidigt för båda ekipage men det är skillnad på hästarna och ridningen.
Jag hoppas det håller hela vägen för båda. Oavsett så har de gjort fantastiska rundor båda två.
Otroligt tragiskt med hästen som dog.
 
Nu rapporterar Ridsport att hästen Chromatic dog i stallet efter prisutdelningen. Så otäckt.

Stackars Jill... Hon var ju så överlycklig med hur hästen var och höjde honom till skyarna...
.
Vilken tur att det är vilodag i dag för hoppningen.

Oavsett vad man tycker om värdlandet osv så vill jag nog påstå att de har nog tagit dit de bästa av de bästa även vad gällande veterinärer, så de gjorde nog allt de kunde för hästen.

En annan sak jag reagerad på som jag anser är jättepositivt är hur engagerade ändå de i publiken såg ut att vara, framförallt när de såg våra svenska ryttare, De ställde sej upp för att se bättre då alla andra ställde sej upp för att just spänningen var olidlig... Sånt ger ju ändå gensvar i dessa länder, när de ser hur snyggt svenskarna rider med så lite hjälper och med tillit och glädje gör sitt jobb under sina ryttare. Snacka om att de får se "hur de ska se ut" och även om alla fattar att det är ÅR av slit och en del tur så ser jag ju ändå hellre att de får se dessa ritter och uppleva det live, och hoppas det bidrar till att deras syn på "hur det ska va" speglas sen =)
Så jättekul att se hur publiken hyllade våra svenska ryttares ritter !
 
1000008733.jpg

Dressyr på pub!
 
Tycker hon har för dramatisk musik till hästen som mer ser ut som en söt jätteponny. Kul att se att den kunde länga halsen i skritten men tyckte tyvärr den blev väldigt kort i traven. (Nanna skodborg medrald)
 
Patrik vann och jag har inte tittat. Kluvenheten inför dressyren, Riyadh och PK håller som i sig. Det blir svårt att glädjas åt vinsten. PK går som motsatt väg i jämförelse med HvE och PF som jobbar så himla fint med sina hästar och verkligen har ett hästtänk att vara stolt över.
 
Patrik vann och jag har inte tittat. Kluvenheten inför dressyren, Riyadh och PK håller som i sig. Det blir svårt att glädjas åt vinsten. PK går som motsatt väg i jämförelse med HvE och PF som jobbar så himla fint med sina hästar och verkligen har ett hästtänk att vara stolt över.

Jag såg ritten, jag ser då inga blå tungor. Han gjorde typ nån "nästan" miss nån gång men i sak va ritten fläckfri från missar. Jag tyckte det såg "sämre" ut när danskan red, där såg det "hackigt" ut med mkt bakom hand osv.
Det var "ihoptryckt" på PK men inte bakom hand som danskan.

Bilden som cirkulerar "med blå tunga" jag måste erkänna att man ser vad man vill se. Jag ser en VIT mun, dvs ser ingen blå tunga. Och i finalen åkte tungan mej veterligen aldrig ut, hästen är däremot väldigt "skummig" i munnen och den är inte helt sluten jämt. Man ser inga "hårda" tygeltag, kollade specifikt efter det, men hästen är definitivt väldigt mkt mellan hand - skänkel. Det syns att PK rider väldigt mkt med sitsen också då man som sagt inte ser några "drar till som faan" tygeltag när det tas upp efter galoppökningarna till galoppiruetterna.

Det är mina 5 cent !
 
Jag är helt klart mest imponerad av Isabelle som åtminstone jag uppfattade som cool och som bara red på trots att han blev spänd.

Kul med svensk seger, såg ut som en rätt vanlig Patrik uppvisning (men rätt svajiga ettor). Men känns svårt att bli lika glad som för Peder och Henrik i hoppningen just med tanke på alla diskussioner. Men ändå kul att Patrik blev så pass rörd och glad över vinsten, kändes inte som att han hade räknat med det. Och helt ärligt hade jag på förhand inte räknat med ens pallplats, och då hade jag pinsamt dålig koll på vilka som ens var med och tävlade.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 113
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 881
Senast: Fetaost
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp