Världscupsfinalerna

Känner mig också kluven, men jag fokuserar på hans fina häst som jag tyckte om redan på bruksprovet, och som är lite släkt med min egen via Ceylon som är Touchdowns morfarsmorfar.
 
Det enda som jag känner någon glädje över med resultatet är mina nästkusiner i familjen Skeppstrand/Verbena, annars not so much. :meh:

Det är fan ändå att inte Therese Nilshagen var med, jag fattar givetvis hennes prioriteringar och så - men suck, tänk om hon hade fått visa en liknande kür som på EM och gått in och utklassat de andra med 86 %. Och fått stå som både representant för god ridning och en jättevälförtjänt världscupseger. En sådan segrare hade jag varit tokstolt och glad över som svensk.
 
Den enda jag såg på var Justina Vanagaite i någon slags miniprotest till allt annat, jag har ju följt hennes uppladdning på ig. Blev så himla glad av hennes firande efter 🥰
 
Screenshot_20240419_221648_Samsung Internet.jpg

Doha var det visst där hon blev den första att rida utan samt hade sötaste klipphjärtan på Nabab. Älskar att ett av alla hennes smeknamn på honom är Kebab 😂👍
 
Då jag hörde att PK vann så var jag tvungen att titta på ritten. Jag har inte tittat på dressyr på många år då det gör ont i hjärtat att se den ridning som sker idag. Råkade även se lite på danskans ritt som var hemsk.

Det är nästan så jag glömt varför jag förut älskade att titta på dressyr. Så jag roade mig med att googla vår senaste världscup vinnare nämligen louise nathorst och walk on top. Och se där det var ju därför ❤️❤️

 
Jag minns när Lussan vann och nog ser det bra mycket mer harmoniskt ut ridmässigt och formen är väldigt mycket trevligare än på de flesta idag men ska man vara petig så slår han en hel del med svansen vilket sällan är ett tecken på harmoni och accepterande av skänkeln.
Jag tycker i alla fall att musiken i dagens kür har utvecklats till det bättre.. :)

Hur tror vi det går idag? Jag var så nervös när Henrik hoppade i torsdags, tror det faller en bom idag och att Peder vinner även om jag såklart hoppas på felfritt för båda. :banana:
 
Jag minns när Lussan vann och nog ser det bra mycket mer harmoniskt ut ridmässigt och formen är väldigt mycket trevligare än på de flesta idag men ska man vara petig så slår han en hel del med svansen vilket sällan är ett tecken på harmoni och accepterande av skänkeln.
Jag tycker i alla fall att musiken i dagens kür har utvecklats till det bättre.. :)

Hur tror vi det går idag? Jag var så nervös när Henrik hoppade i torsdags, tror det faller en bom idag och att Peder vinner även om jag såklart hoppas på felfritt för båda. :banana:

Jag tror inte båda hoppar felfritt två rundor. Men tror det kan räcka till pallen ändå. Kanske vinst också. Vann inte Henrik på typ 5 fel förra året?
 
Jag såg ritten, jag ser då inga blå tungor. Han gjorde typ nån "nästan" miss nån gång men i sak va ritten fläckfri från missar. Jag tyckte det såg "sämre" ut när danskan red, där såg det "hackigt" ut med mkt bakom hand osv.
Det var "ihoptryckt" på PK men inte bakom hand som danskan.

Bilden som cirkulerar "med blå tunga" jag måste erkänna att man ser vad man vill se. Jag ser en VIT mun, dvs ser ingen blå tunga. Och i finalen åkte tungan mej veterligen aldrig ut, hästen är däremot väldigt "skummig" i munnen och den är inte helt sluten jämt. Man ser inga "hårda" tygeltag, kollade specifikt efter det, men hästen är definitivt väldigt mkt mellan hand - skänkel. Det syns att PK rider väldigt mkt med sitsen också då man som sagt inte ser några "drar till som faan" tygeltag när det tas upp efter galoppökningarna till galoppiruetterna.

Det är mina 5 cent !

Som sagt så ser man vad man vill se. Jag såg den sista sessionen ryttare. Ville framförallt se Frye men tji fick jag.

Vi har en väldigt stor tv skärm och jag såg den blå tungan från soffan och flera ggr. Patrik hakade ju in tygeln ett flertal ggr och efter ökningarna fick han ju dra för kung och fosterland i tyglarna på en rejält gapande Touchdown.
Den ser inte helt lätt ut och pendlar mellan att bära sig fint och dra på framåt som en dåre. PK är ju oerhört stark i sin sits ser man.

Är det inte denna hästen han rider på tränsbett här i Sverige?

Dock var det inget snack om saken att han skulle vinna.
 
Jag minns när Lussan vann och nog ser det bra mycket mer harmoniskt ut ridmässigt och formen är väldigt mycket trevligare än på de flesta idag men ska man vara petig så slår han en hel del med svansen vilket sällan är ett tecken på harmoni och accepterande av skänkeln.
Jag tycker i alla fall att musiken i dagens kür har utvecklats till det bättre.. :)

Hur tror vi det går idag? Jag var så nervös när Henrik hoppade i torsdags, tror det faller en bom idag och att Peder vinner även om jag såklart hoppas på felfritt för båda. :banana:


Vågar inte sia om dagens resultat men ska bli intressant och väldigt nervöst :eek: hoppas på det bästa.
 
Som sagt så ser man vad man vill se. Jag såg den sista sessionen ryttare. Ville framförallt se Frye men tji fick jag.

Vi har en väldigt stor tv skärm och jag såg den blå tungan från soffan och flera ggr. Patrik hakade ju in tygeln ett flertal ggr och efter ökningarna fick han ju dra för kung och fosterland i tyglarna på en rejält gapande Touchdown.
Den ser inte helt lätt ut och pendlar mellan att bära sig fint och dra på framåt som en dåre. PK är ju oerhört stark i sin sits ser man.

Är det inte denna hästen han rider på tränsbett här i Sverige?

Dock var det inget snack om saken att han skulle vinna.

Tror det är Forever Young han rider på träns, t.ex. på SM:

https://www.tidningenridsport.se/patrik-kittel-tog-sitt-tionde-sm-guld/
 
Jag trodde vi skulle slippa dessa flerfelsrundor nu sista dagen när bara de bästa ska vara kvar... Nog för att hästarna nog kan vara lite trötta, men det är inte roligt med så många bommar ner på så pass hög nivå, med tanke på att det inte ens varit i omhoppningarna där det är mer vanligt med bommar ner pga snäva svängar liksom.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 118
Senast: Hajfisk
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 886
Senast: Fetaost
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp