Värmebalja med flottör

Honey07

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av värmebalja med flottör?
Jag har i mitt vindskydd en elvattenkopp som har funkat perfekt under flera år men av någon anledning så slutade mitt sto att dricka ur den i våras och vill inte börja igen. Hon vill hellre dricka ur balja så nu har jag en värmebalja som jag behöver fylla på hela tiden. Jag funderar på om jag kan göra om och sätta baljan till vattenuttaget vid vindskyddet istället och ha en flottör som fyller på. Men hittade inte så många lösningar när jag googlade. Den som fanns var en boll som ska reglera vattnet men den lösningen kändes lite osäker om hästen får för sig att det är en leksak. Någon som har erfarenhet och vill dela med sig? 😊
 

Liknande trådar

Anläggning Vi ska gräva in det kommunala avloppet nu och tänkte då slå två flugor i en smäll och gräva ner vattnet ut till hästarna. Jag vill att...
Svar
17
· Visningar
1 531
Senast: domesticus
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 940
Senast: MayGrace
·
Hästmänniskan Hej! Tjejen har tre hästar, varav två som står i samma hage. Förra året gjorde jag en isolerad 40 liters balja till henne som hästen...
Svar
3
· Visningar
1 348
Senast: Murray
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp