Bukefalos 28 år!

Värmefilt eller bäddvärmare?

A

Anders

Funderar på att köpa en elektrisk värmefilt eller bäddvärmare. Vilken är bäst för värme i en säng?
 
Funderar på att köpa en elektrisk värmefilt eller bäddvärmare. Vilken är bäst för värme i en säng?
Jag tänker att det beror lite på vad man vill få ut av den. Mamma har en bäddvärmare i sommarstugan eftersom hon ofta kommer dit sent och det är lite rått i stugan på hösten. Då är det skönt att det blir varmt i sängen. Vill man däremot ha lite extra värme så tänker jag att en värmefilt är smidigare och lättare att lägga bort om det blir för varmt.
 
Jag har haft båda, gillar bäddvärmaren om man ändå bara ska ha den i sängen så att säga.
Mer stabil och ligger mer där man lagt den, en filt är nog lite mer 'lealös' och korvar sej lättare om man ska ha den att ligga på.


Helst med timer så den slår av efter vald tid då jag upplever att det blir för varmt när jag väl fått upp värmen.
 
Jag har aldrig provat bäddvärmare men har en värmefilt under mitt täcke och startar den en stund innan jag går och lägger mig. Tycker det funkar toppen.
 
Jag har haft båda, gillar bäddvärmaren om man ändå bara ska ha den i sängen så att säga.
Mer stabil och ligger mer där man lagt den, en filt är nog lite mer 'lealös' och korvar sej lättare om man ska ha den att ligga på.


Helst med timer så den slår av efter vald tid då jag upplever att det blir för varmt när jag väl fått upp värmen.
Enig!

Jag har min på timer, så att den varit igång en timme eller så innan den tid jag brukar gå och lägga mig. Min ledvärkiga kropp älskar det! Den brukar vara igång i ytterligare någon timme, så att kroppen hinner bli uppvärmd, Sen startar timern den i en kvart 2-3 gånger innan morgonen kommer.
 
Jag älskar min elektriska värmefilt 😍
Går att ställa in värmen samt timer så den stänger av sig själv.

Perfekt att lägga i sängen eller vira om sig när man är frusen.
går fint att tvätta i tvättmaskinen också.
 
Värmefilt, den värmer upp sängen där man ska ligga, en bäddvärmare så lägger man sig där det är varmt men man får inte värmen ovan ifrån vilket jag saknar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ge mig bästa tipset på shampo och balsam som gör håret supermjukt. Så trött på det torra, elektriska, flygiga grå håret som är strävt...
Svar
19
· Visningar
1 216
Senast: Badger
·
Hemmet Funderar på att köpa en värmefilt som gåva åt en, så nu frågar jag det visa bukeoraklet vilken som är den bästa och mest prisvärda...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: MayGrace
·
Kläder & Bli fin Behöver köpa kläder och pga småbarnsliv och sånt har jag ej tid att inventera butiker så jag beställer mest. Men då kan man ju inte...
Svar
4
· Visningar
362
Senast: Eli
·
Hemmet Är nu inne på min fjärde, som dött efter EN månad. Har varit olika märken och olika länge dom hållt men max 3 månader. Har aldrig haft...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp