Värmeutslag?

Rosett

Trådstartare
Jag har fått ett rött utslag i ljumsken, ca 4 x 8 cm, svider lite när jag rör i det. Kan det bero på värmen måntro? Jag har smort med Idominsalva och "luftar" det. Finns det nåt annat jag kan göra?
 
Jag har fått ett rött utslag i ljumsken, ca 4 x 8 cm, svider lite när jag rör i det. Kan det bero på värmen måntro? Jag har smort med Idominsalva och "luftar" det. Finns det nåt annat jag kan göra?
Inte fett (alltså idomin) på värmeutslag, rejält med talk på brukar hjälpa mkt fortare så att det så att säga torkar ut.
 
Jag har fått ett rött utslag i ljumsken, ca 4 x 8 cm, svider lite när jag rör i det. Kan det bero på värmen måntro? Jag har smort med Idominsalva och "luftar" det. Finns det nåt annat jag kan göra?
Undvik hud-mot-hud och lägg en vikt kompress eller bomullstyg på längden och lägg emellan. Lufta lufta lufta. Det blir lätt svamp annars.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 397
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 291
Senast: Hazel
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 462
Senast: sorbifolia
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 307
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp