Värt att jobba ihop timmar för att få vara ledig?

Följdfråga: Jag har fått uppfattningen här att de flesta som svarat verkar trivas på sina jobb. Hade ni bytt jobb för att få enligt er bättre tider?
Det beror väl lite på.. Är tiderna helt usla så att jag mår dåligt av dem på något sätt eller att de omöjliggör min livssituation eller hindrar min fritid hade jag nog inte velat ha jobbet..
Min livssituation ser också ut på ett sådant sätt att jag är i behov av frihet i arbetstiderna kring flex. Jag måste kunna gå tidigare/komma senare/ta längre lunch regelbundet för att få ihop det med hunden. Är glad att detta går att lösa på nuvarande jobb.
 
Det beror väl lite på.. Är tiderna helt usla så att jag mår dåligt av dem på något sätt eller att de omöjliggör min livssituation eller hindrar min fritid hade jag nog inte velat ha jobbet..
Min livssituation ser också ut på ett sådant sätt att jag är i behov av frihet i arbetstiderna kring flex. Jag måste kunna gå tidigare/komma senare/ta längre lunch regelbundet för att få ihop det med hunden. Är glad att detta går att lösa på nuvarande jobb.

Jag gillar också flexen, men kan bara utnyttja den planerat. Händer det något så lämnar jag givetvis jobbet, men det blir obemannat. Jag jobbar i reception så jag måste öppna och stänga samt vara tillgänglig på telefonen. Kollegor kan hjälpa till, men det är inte alltid de har möjlighet. Känner att jag har ovanligt mycket frihet på mitt arbete för att jobba i reception, schyssta kollegor, bra arbetsmiljö och trivs bra.

Går och lägger mig rätt tidigt, runt 21.30, och därför har jag bara fyra timmars fritid där jag ska hinna allt. Därför betyder den där extra timmen varje dag ganska mycket, försöker reda ut HUR mycket.
 
Följdfråga: Jag har fått uppfattningen här att de flesta som svarat verkar trivas på sina jobb. Hade ni bytt jobb för att få enligt er bättre tider?

Jag är nöjd och har svårt att se att det finna någon bättre arbetstid än detta. Jag tappar förvisso övertidsersättning och i egentligen kan min chef ringa mig NU och säga att jag måste jobba, det är väl det negativa. Men det innebär också en stor frihet i att jag kan ta ledigt exakt när jag vill så länge det passar jobbet. Nästa tisdag åker jag till tandläkaren med ponnyn, bara sådär. Skrev VAP (Vård Av Ponny) på våran närvarotavla :D

Jag kan förlänga helger, jobba helger, börja tidigt eller sen, eller fast både och vara ledig en vecka varje månad. Jag gör vad jag vill så länge jag presterar det förvaltningen vill.
 
Följdfråga: Jag har fått uppfattningen här att de flesta som svarat verkar trivas på sina jobb. Hade ni bytt jobb för att få enligt er bättre tider?
Jag fick byta. Jobbar i sjukvården. Innan jag bytte jobbade jag dygnet runt året runt 20% var natt. 38,25 h/v det fungerade sämre och sämre tillslut sa kroppen ifrån med att jobba natt. Helgen och kvällar har jag vant mej vid efter massor av år så det var inte något problem. Så jag har bytt till ett mindre skoj jobb men mår så otroligt mycket bättre så det var värt varenda sekund. Även om jag längtar tillbaka ibland.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 344
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 322
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stallstövlar, vilka håller?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp