Väskförbud i del av nöjespark

Jag hade en kollega som regelmässigt använde bh som handväska, hon kunde fiska upp allt möjligt från mobilen och nycklar till hårsnoddar

Jag har försökt ha mobilen i bhn någon gång. Det är fruktansvärt obekvämt och den trillar ur hela tiden. :rofl: Jag gissar att 60 i omkrets ger väldigt lite utrymme som är "platt" nog att förvara platta saker. Och mina bröst flyttar liksom inte på sig utan visst våld.
 
Jag skulle lätt kunna gömma undan ett försvarligt antal tamponger i bh:n. Antagligen en mindre tax också.
På jobbet har jag oftast snickarväst med en massa fickor. Men ibland behöver jag ta av den och klä mig i målaroverall utan fickor i stället. Då stoppar jag mobilen i behån.
Det var först efter att jag gjort så en längre tid som jag kom på tanken att det lär se rätt märkligt ut då jag stoppar dit mobilen, men han jag jobbar med i den uppgiften har ändå aldrig rört en min.
Har dock aldrig provat med varken tax eller en halv servis 😅
 
Kommer bli ett helvete på srf i sommar när man inte får ha väska på sig.
Ser fram emot festivalen men kommer nog kunna bli mindre häng på området när man inte kan ta med sig saker in..
Nåja, stolarna får följa med ändå om man bär dem utan påse. Har jag hört 😁
 
Trots väskförbud så är det bengaler på fotbollen....
Jag är egentligen inte särskilt insatt men som jag förstått tas bengaler in innan. Dvs supportrar kliver in tomhänta och hämtar upp det på någon bra plats där inne. Osäker på källan där dock. Det var ett tag sedan jag läste om det och la inte så stor vikt vid det.
 
Har man en större bh än man egentligen behöver?
Jag läser ibland om folk som har saker i bh:n. Min bh är liksom full av tuttar så därav min fråga :D
Mina ger lite utrymme ut mot sidorna där typ telefonen får plats vid behov. Annars kan jag mosa tuttarna lite men de ska ju ta vägen någonstans också :laugh:

Det var lättare med en relativt löst sittande sport-bh förr i tiden, då hade jag ofta en råtta eller två sovande i klyftan :D
 
Har man en större bh än man egentligen behöver?
Jag läser ibland om folk som har saker i bh:n. Min bh är liksom full av tuttar så därav min fråga :D
Mobilen får jag stuva in på diagonalen och under bh-band för att den ska vara någorlunda på plats. De är lite för stora för bh:n idag, telefonerna.

Pengar, bankkort, tamponger och vad som nu har behövts är bara att peta ner. Helst vid bygeln så de stannar kvar där de läggs. Mina tuttar är ju relativt mjuka så de kan anpassa sig efter föremålen, till och med när bh:n varit lite tight.
 
Pratet om serviser påminner mig om en middag där jag var lite sen och därför inte kunde lägga in min stora handväska i garderoben. Denna fick helt enkelt knös ned under bordet mellan mig och sällskapet rätt fram. När middagen är klar tänker jag en snabb sekund "var min väska verkligen såhär tung?" Men släppte det, lämnade in den i garderoben och festade vidare. Dagen efter kunde jag plocka upp shotglas, ölglas, ett sett bestick och en assiett då bordsällskapet ville se hur mycket de kunde lägga i min väska utan att jag märkte något.mm
 
Jag överhörde en diskussion på mataffären tidigare idag. Där var det två unga tjejer som pratade om att de skulle ta ett sån liten "träningsmidjeväska" och sätta innanför tröja/klänningen. De diskuterade också huruvida man skulle kunna ha ett sånt genomskinligt fodral till mobilen som man fäster runt armen när man tex tränar.

Har ingen aning om det kan vara en lösning?


Skärmavbild 2024-05-26 kl. 00.20.21.png


Jag är helt ärligt inte helt insatt i vad man får och inte får ha med sig och vilket sätt just nu. Men min spontana tanke till tex grönan där man kan kan köpa sig en påse är att dra på sig en jacka med många fickor och sen knöla ned den i påsen. Min regnjacka som jag har som egentligen är en sån "hundförarjacka" har ju fickor längs med armar, bröst, på ryggen osv. De hindrar väl ingen från att ta med sig en jacka in?
 
Nu vart min fundering om det säljs mensgrejer så som bindor å tamponger innen på grönan, liseberg globen etc?

Inte varit på sådana platser på flera år.
 
Det går ju utmärkt annars att lägga mensskydd och allt annat man tar med sig i ett skåp på Liseberg, det brukar jag göra iallafall då det är så otympligt att åka grejer med väskor osv.
 
Mobilen får jag stuva in på diagonalen och under bh-band för att den ska vara någorlunda på plats. De är lite för stora för bh:n idag, telefonerna.

Pengar, bankkort, tamponger och vad som nu har behövts är bara att peta ner. Helst vid bygeln så de stannar kvar där de läggs. Mina tuttar är ju relativt mjuka så de kan anpassa sig efter föremålen, till och med när bh:n varit lite tight.

Jag får plats med typ ett gem. Sen är bh:n överfylld :rofl:
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 472
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 005
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 702
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp