Våga vägra black week/friday!

Jag blir också väldigt anti av att bli bombad med reklam och dessutom irriterad på allting som de höjt priserna på någon månad innan för att sen sänka igen och säga att det är billigt…

Hittar vi en grill till bra pris så ska vi köpa en men det har vi letar efter hela hösten. Kan bli så enkelt att vi bygger en av ett betongrör i stället om vi inte orkar leta 😅 annars ska jag inte köpa någonting alls.
 
Jag vill väldigt gärna köpa en ny TV, men den gamla fungerar klockrent, och jag kan inte riktigt motivera för mig själv att lägga 8-12 000 kr på något bara för att den har större bild. Har 40" idag och det är ju litet med dagens mått mätt. Men som sagt, så länge min 10-15 år gamla tv fungerar så får den vara kvar.
 
Jag är väl sådan som undviker all reklam om Black Friday så bäst jag kan. Håller med det som @Mineur skriver.

Handeln vill ju ofta spela på människors rädsla för att missa en bra deal och det är jag inte så förtjust i. Om något jag behöver är på rea samtidigt som jag behöver köpa det är det toppen, men i ärlighetens namn så är sakerna ofta på rea andra delar av året också. Speciellt nu efter att det börjat gå dåligt för handeln så blir man bombarderad av reor hela tiden.
 
Jag har köpte min tel och dator på BF tidigare år efter långa prisjämförelser 👍.
I år har jag inte planerat något, men skulle det vara rea på något jag ändå behöver (vissa kläder) vore det ju toppen.
 
Jag köper de saker jag behöver om de är bra erbjudanden Black Friday eller andra erbjudanden. Jag håller koll på priset under lång tid innan så gör inga direkta impulsköp. Dock kan saker som är längre ner på listan hoppa upp om det är bra pris.
 
Jag brukar göra en lista med saker jag behöver i god tid innan black friday. Inte så att jag köper allt på listan, mer för att kolla om just den saken finns på ett bra erbjudande. Gör den det, då slår jag till. Annars skiter jag i det. Många planerade inköp skjuter jag upp till just black friday för att spara några kronor.

Försöker i det längsta undvika impulsköp… :meh:
 
Jag behöver köpa skor och många nätbutiker har rabatter under Black Friday så det är lika bra att passa på. Jag ska eventuellt även köpa en dammsugare men där har jag inte koll på hur priserna har sett ut tidigare så jag vet inte om jag tjänar något på att köpa den nu?

Sen behöver jag en datorskärm, det är ingen stress men jag skulle kunna köpa den nu. Å andra sidan lär det vara lika mycket rea under mellandagarna så väntar kanske. Jag har även span på ett par hörlurar, har kollat priser sedan i våras och ser att dom har ett nytt lägsta pris nu. Dock är det fortfarande lite mer än jag hade tänkt så väntar nog.

Jag har lyckats ha min "mesta" köpa saker begagnat period nu samtidigt som black Friday, har köpt ett par skor på Vinted och en väska på Sellpy. Behöver helt enkelt mycket saker just nu 🙈
 
Jag brukar göra en lista med saker jag behöver i god tid innan black friday. Inte så att jag köper allt på listan, mer för att kolla om just den saken finns på ett bra erbjudande. Gör den det, då slår jag till. Annars skiter jag i det. Många planerade inköp skjuter jag upp till just black friday för att spara några kronor.

Försöker i det längsta undvika impulsköp… :meh:
Så gör jag med, har en lista på sakerna jag ”villhöver” och köper när det är rea på dem. Men jag har en lista året om, köper sällan grejer spontant utan vet vad jag vill ha och sen bevakar jag för att pricka en rea eller en kundklubbsdag eller hittar det jag vill ha begagnat.
Just nu finns nytt headset, vinterskor till stallet och en sadelgjord till hästen på listan. Inget av dem har ännu dykt upp på Black Week men jag fortsätter hålla koll, kommer det ingen rea nu så kommer Cyber Monday, reor innan jul och mellandagsrea. Följt av reor i januari och februari för att handeln får panik för att så få handlar efter jul ;)
 
Har en ständig lista både till mig själv och presenter, julklappar. Och är helt medveten om priser på det jag söker, så dyker det upp nåt lämpligt så köper jag vid black friday. Men absolut att det krävs att vara insatt i priserna så man inte tror man gör fynd. Ser inte mailen som nåt problem då jag mest får från ställen som intresserar mig. Resten är ju bara att ignorera eller avfölja.
 
Jag gillar trådstarten - jättebra med en påminnelse om att besinna sig den här veckan! :heart

Jag brukar försöka fixa bra pris på mobilabonnemang när det är black friday/black week. Tyvärr innebär det oftast att man behöver byta operatör (och sim-kort) men det omaket kan jag ta en gång om året. Jag har också beställt ett par nya softshellbyxor eftersom mina gamla - som jag köpte ca 2010 och lever i hela vintrarna - är så nötta att det inte är lönt att laga dem. I övrigt känns black friday så oerhört överspelat eftersom det numera är "rea" varje löningshelg, och eftersom utbudet av begagnat är så stort.
 
Jag brukar försöka planera in inköp av dyrare teknik till Black Friday. Förra året fick jag ett jättebra pris på en ny mobil (som jag behövde för den gamlas batteri var uselt!). Detta fina pris blev sen ännu finare eftersom de jag köpte av hade ytterligare en kampanj så att jag fick 2500 kr extra för min gamla mobil (om jag bytte in den inom 14 dagar efter inköpet av den nya). Det blev nog totalt mer än 50% rabatt!

I år har en TV till dotterns födelsedag beställts. Den har kostat ca 5000 kr och vi betalar ca 3000 kr för den nu under Black Friday.

Sen har jag passat på att köpa lite hudvårdsprodukter jag använder då det är lite rabatt på dem också.
 
Jag har aldrig förstått grejen med att "köpa för att spara pengar". Det går som inte ihop :p

Istället gör jag som flera andra här i tråden, avvaktar med köp innan Black Week för att sedan passa på när det är rea. Precis som jag inte köper något precis innan jul utan väntar till mellandagarna osv. Nu har jag dessutom flyttat ihop med partnern och behöver saker till hemmet. Med det sagt så köpte vi precis en robotdammsugare - som inte var med på rean. Den råkade vara bäst och billigast ändå. Jag kommer också passa på att köpa tuggben och annat till hundarna som är att se som förbrukningsvaror och där Black Week-rabatten är bättre än min vanliga personalrabatt.

Det jag verkligen skulle behöva, det är ett par bra, små och smidiga hörlurar till mobilen. Men det hittar jag inte oavsett om det är rea eller inte...
 
Jag brukar inte köpa något på Black Friday, och tror inte jag kommer göra det i år heller.
 
Jag brukar ha koll när det är blackfriday även om det inte är något särskilt jag egentligen tänkt köpa. Förra året trillade jag över ett underställ i ull till ett väldigt trevligt pris och överdragsbyxor.
Försöker berga mig och bara köpa när det faktiskt är ett bra pris på varor jag kanske tänkt köpa senare i år/ nästa, men som man kan köpa lite billigare nu.
 
jag har alltid varit en person som jagar bra priser så när nu black friday närmar sig är det klart att jag handlar sånt jag tänkt köpa om tillfälle uppenbarar sig. Min foundation börjar ta slut så jag har hållit ögonen öppna efter erbjudande (eftersom jag tycker 200kr för jämnare hudton är lite saftigt när förpackningen dessutom är hälften så stor som vanliga foundations) så när jag fick mail om 50% på just denna produkt köpte jag.

Samma med vanliga förbrukningsgrejer, typ sadeltvål. Såklart betalar jag hellre 150 än 200 och kommer ju ändå köpa ett par burkar om året. Kan lika gärna smälla till och ta ett par styckna nu.

Men nä, jag impulsköper sällan.
 
Reklamen för black week/friday väller in. På mail, på sociala medier, på tv osv.
Jag blir bara trött.

Jag fattar om man passar på att handla om man ändå hade tänkt att köpa en viss pryl. Man behöver ju inte kasta pengar i sjön.
Men shoppinghysterin förstår jag mig inte på.
Dessutom har många butiker smyghöjt innan så sänkningen ser bättre ut.
Så tack men nej tack, jag hoppar.

Hur tänker ni?
Jag handlar bara om det är något jag ändå behöver. Som min parfym som börjar sina det kommer jag hålla utkik efter men annars så slänger jag bara allt som kommer in. Så onödig hysteri
 

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 419
Senast: Vallmo
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 555
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp