Våga vägra black week/friday!

Så gör jag med, har en lista på sakerna jag ”villhöver” och köper när det är rea på dem. Men jag har en lista året om, köper sällan grejer spontant utan vet vad jag vill ha och sen bevakar jag för att pricka en rea eller en kundklubbsdag eller hittar det jag vill ha begagnat.
Just nu finns nytt headset, vinterskor till stallet och en sadelgjord till hästen på listan. Inget av dem har ännu dykt upp på Black Week men jag fortsätter hålla koll, kommer det ingen rea nu så kommer Cyber Monday, reor innan jul och mellandagsrea. Följt av reor i januari och februari för att handeln får panik för att så få handlar efter jul ;)

Så gör jag också! Trivs med det.
 
Jag kommer inte handla bara för att. Men jag har passat på att tex köpa utetäcke till hästen som behövs. Det blev väl iaf 900 kr rabatt.
Sen har jag köpt lite saker jag behövde iaf.
Och jag blev glad att det är Black Week IOM att jag kunde köpa dator till nästan halva priset när min dator avled nu.
 
Jag ska förhoppningsvis hitta en ny tv. Men det är inte uteslutet att jag hittar andra saker som jag också kommer att köpa. Det är en fin tanke att man bara köper saker som man behöver. Men jag köper ofta (jämt) saker som jag inte behöver för min överlevnad. Naturligtvis går det att laga mat med hjälp av en (1) kniv och ett (1) kokkärl. Trots det har jag femton knivar och jag använder regelbundet i alla fall tio av dem. Jag har också sex stekpannor, en brödrost, en matberedare, en hushållsassistent, en stavmixer, en sous-vide, mängder med små specialverktyg som t ex ett zestjärn och gud vet hur många skålar, slevar, uppläggningsfat och annat som står i skåpen. Behöver jag ytterligare prylar? Nix, inte för min överlevnad. Men jag tycker det är kul. Så jag kommer absolut, helt säkert, att slösurfa runt på olika butikers webbplatser för att se vad de erbjuder. Och kanske köper jag något som det är bra pris på. Inte för att jag behöver, för det gör jag verkligen inte, utan för att det är kul att köpa nya köksprylar.

När jag är klar med det kommer jag att göra likadant med snickarboden. Behöver jag en såg till? Verkligen inte! Kommer jag att köpa fler? Högst troligt!
 
Enda jag behöver är några flak celsius/nocco. Så tänkte se om det är billigare på black friday. Annars ska jag nog inte köpa något speciellt. Har det mesta och det som står på köpa/spara till-listan är saker som inte reas (badrumsrenovering och LV och Gucci-grejer 😂) så här blir inget köpt. Ja utom ev flaken då.
 
Just Black Friday verkar ge mer reklamsms än alla andra re:or vilket är en smula störande. Som att det plötsligt är en så stor grej...
Jag kanske köper något men har inget planerat. Köpte några klädesplagg på nedsatt pris förra veckan från Cubus som jag behövde för att de var just nedsatta men det var inget med Black Friday att göra. Man passar på när det man vill ha finns nedsatt. Ibland dyker det upp något på en rea som man inte tänkt på men ändå behöver eller mer villhöver. Hetsar inte om att handla just för att det är BF eller annan rea.
 
Black friday har inte bara blivit black week på många ställen. De första mejlen om black week fick jag redan i början av förra veckan.
Jag är världens sämsta shoppare, så jag köper absolut inget extra bara för att det är billigt. Men är det något jag ändå behöver köpa gör jag det gärna när det är billigare.
 
Har inte planerat att köpa ngt vad jag vet. Har köpt oprerabiljetter för typ 5 tusen men det var inget erbjudande ;) Kändes mkt mer värt dock!
 
Vi har inte råd med nöjesshopping just nu, utan med nytt hus och barn som växer är de enda inköpen vi gör kopplade till det. Så jag tänkte se om jag kan hitta en matta till övervåningen som känns så naken, gardiner till sovrummen och baklavas till barnen i ull.
 
Om jag ska köpa bra grejer så måste det bli till nedsatt pris. Exempelvis ett par tights jag vill ha och behöver som jag spanat på länge så jag vet exakt vad de brukar kosta. Ibland är det ju rea utan att det är black friday och då köper jag då. Nu var de nedsatta 50%. När jag bestämt mig för att köpa nåt tar det oftast månader innan det blir av, ibland längre tid eller inte alls. Så ja, jag shoppar glatt på black friday för det är en chans att kunna köpa saker jag annars inte har råd med.

De butiker jag handlar av verkar inte köra fulingar med låtsas-rea, har aldrig sett det.
 
Jag har aldrig förstått grejen med att "köpa för att spara pengar". Det går som inte ihop :p

Istället gör jag som flera andra här i tråden, avvaktar med köp innan Black Week för att sedan passa på när det är rea. Precis som jag inte köper något precis innan jul utan väntar till mellandagarna osv. Nu har jag dessutom flyttat ihop med partnern och behöver saker till hemmet. Med det sagt så köpte vi precis en robotdammsugare - som inte var med på rean. Den råkade vara bäst och billigast ändå. Jag kommer också passa på att köpa tuggben och annat till hundarna som är att se som förbrukningsvaror och där Black Week-rabatten är bättre än min vanliga personalrabatt.

Det jag verkligen skulle behöva, det är ett par bra, små och smidiga hörlurar till mobilen. Men det hittar jag inte oavsett om det är rea eller inte...
Nu blev jag nyfiken på vilken robotdammsugare ni köpt? Jag letar också!

I övrigt så har vi passat på att köpa en Moccamaster och en router som vi ändå behöver då vi ska flytta och varken har en kaffebryggare eller en router :) annars tänker jag inte att jag ska falla för någon reklam eller frestelse utan gör som många andra i tråden att jag passar på att köpa på rea när det ändå är saker jag planerat att köpa och där jag har haft koll på priserna under en tid.
 
Har passat på att köpa en födelsedagspresent till mig själv till nästa år, har sneglat på en kappa länge och nu var den satt ner med 40% så då slog jag till :)

Försöker vara medveten och handla efter behov, har en lista med saker till mig och de andra i familjen. Dyker det upp nått bra erbjudande på det som är på min lista så slår jag nog till. Men jag har koll hela året och vet det kommer fler omgångar med erbjudanden så går nog inte helt bananas "bara för att" det är Black week.
 
Nu blev jag nyfiken på vilken robotdammsugare ni köpt? Jag letar också!

I övrigt så har vi passat på att köpa en Moccamaster och en router som vi ändå behöver då vi ska flytta och varken har en kaffebryggare eller en router :) annars tänker jag inte att jag ska falla för någon reklam eller frestelse utan gör som många andra i tråden att jag passar på att köpa på rea när det ändå är saker jag planerat att köpa och där jag har haft koll på priserna under en tid.
Vi köpte en Dreame D10s (utan "tömningsstation" då vi bor så litet att det kändes onödigt).

Vi har inte hunnit testa den så jättemycket, men är än så länge väldigt nöjda. Man kan styra den väldigt bra med en app som är lättanvänd, och då tex schemalägga så att den tar hallen varje dag och hela hemmet någon gång ibland. Det uppskattar jag väldigt mycket :p Vi har också blivit förvånade över hur tyst och effektiv den är även på lägsta sug-kraften, och hur duktig den är på att inte trassla in sig eller fastna i saker. Den är också lätt att tömma själva dammbehållaren på. Moppfunktionen har vi inte testat alls än.
 

Liknande trådar

Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 419
Senast: Vallmo
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
9 555
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp