Bukefalos 28 år!

"Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

trofé

Trådstartare
Undrar om nagon här har koll pa om man vagar hoppa pa en annan buss och tag hem än man bokat? Kommer troligen hinna med en tidigare buss fran flyget än jag bokat. Samma sträcka etc, men kommer hem en timme tidigare. Vad är det "värsta som kan hända"? Kastar de av mig, staffavgift etc? :)
 
Sv: "Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

Det beror nog på om du har bestämd sittplats eller ej.
Min mamma som alltid är ute i väldigt god tid har vid ett par tillfällen tagit tidigare tåg än bokat (uppsala/sthlm-pendeln) och i de fallen har konduktören mest skrattat åt att hon är ute i fantastiskt god tid ;)
 
Sv: "Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

Har inte reserverad sittplats. Haha, det later ju bra! Da kanske jag vagar testa och hoppas pa att konduktören är pa rysligt gott humör.
 
Sv: "Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

Det bästa är att fråga först.
Jag brukar låta folk åka med men jag har rätt att avkräva ny biljett. Går de bara och sätter sig blir jag mindre välvilligt inställd än de som frågar först.
 
Sv: "Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

Att jag fragar när jag gar pa? Absolut! Men hur gör jag det pa taget?
 
Sv: "Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

Du ser ju konduktören på perrongen när tåget stannar :)
 
Sv: "Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

Da ska jag nog testa att fraga! Och hoppas att denne (samt bussföraren) är pa bra humör!
 
Sv: "Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

Det har nog mest med platstillgången att göra :) Så länge man inte försäker smyga sig på brukar det vara lugnt!
 
Sv: "Vagar" man ta annan buss/tag än bokat?

Toppen! Da hoppas jag att ni har rätt, och jag skulle ocksa tycka att det var mkt mer ok om en person fragar först. Sa jag ska göra det!
 

Liknande trådar

Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 489
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 561
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp