Vakuumförpacka hö

Bukefalos 30 år!

Snurrfia

Trådstartare
Hej! Jag har börjat klura på hur jag smartast ska packa hö för sommarens kommande meetings och har för mig att jag sett något om att packa i vakuumpåsar men kan inte hitta igen det 🙈 Är det någon som prövat? Finns det i så fall några påsar som är kraftigare/att rekommendera för ändamålet? 😇

Detta ska jag testa! Vi har ju 1-3 hästar med oss till Grevagården varje år, nästan. Rätt stor mängd man tar med sig då. Tar ju upp en hel hästplats.

Jag har gjort det ett par gånger. Tror jag använde påsar från Clas Ohlson. Vissa av påsarna läckte redan första gången jag använde dom men det var väldigt smidigt ändå. Jag använde påsar som jag fick plats ca 2 kg i på ett bra sätt. Det blir många påsar men det är ofta en lagom portion att ge till min islandshäst så då öppnar jag en påse och ger hela vilket är supersmidigt. Det sliter dock på påsarna, jag fick inte ut jättemånga användningstillfällen på dom.

Detta ska jag testa! Vi har ju 1-3 hästar med oss till Grevagården varje år, nästan. Rätt stor mängd man tar med sig då. Tar ju upp en hel hästplats.
Jag har inte prövat än men har för avsikt att köpa Rustas största påsar och pröva, kan återkoppla efter det om kvaliteten funkar för ett lite partivis grövre silage? 😁

Liknande trådar

• för mycket hö?
  • Blöta hö
  • Mer hö eller halm?
  • Fiberfoder som förlänger tuggtid?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat