Val av rockard

Sv: Val av rockard

Okej tycker inte det heller nämligen :(
Ska ringa och prata med dom i morgon om tiden räcker till?
Nja det tror jag inte att den är egentligen utan det är nog väldigt smala flisar utav den som blivit när dom skruvat åt som ser större ut på bild?

Du som har shettis till denna vagn med förresten, passar fästena till bakselen? Kommer alldeles för långt bak för min kille så kommer behöva fixa fästen längre fram antar jag eller har du löst det på annat sätt?
 
Sv: Val av rockard

Fästena sitter lite för långt bak tycker jag med.
Med zilco-selen funkar de dock hyfsat, men med både Varion & Diplomaten så blir öglorna fel, så jag har löst det provisoriskt genom att fästa en ögla i vävband längst fram i piggen som jag sedan fäster bakseleremmarna i genom skaklelöglan.
Men jag ska svetsa på en ögla längre fram istället.
 
Sv: Val av rockard

Men nu, nu har jag fått min vän att fotografera hjulet på min vagn iaf :)

hjulbult.jpeg
 
Sv: Val av rockard

Tack :) där ser ju ut som på min vagn jag har fått hem förutom att skyddet sitter på innanför din låsmutter.
Frågade dock min morbror om hjullagret kommer gå sönder pga av att skyddet fattas men det var ett sånt hjullager som ska klara sig, kommer inte ihåg vad det hette dock ;)
 

Liknande trådar

Körning Jag kikar ibland på annonser på begagnad rockard till shetland - kanske får jag nån gång loss pengar så jag kan köpa något bättre än det...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: ameo
·
Körning Nån som vett nått om den här http://adelssons.jetshop.se/oxer-p-103-c-152.aspx Priset är ju ok, men hur är kvalitén? Funkar den till...
Svar
7
· Visningar
4 391
Senast: Niela
·
Körning När skattepengarna kommer ska det införskaffas en ny rockard till min lilla shettisfröken. Frågan är vilken jag ska köpa? Tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 332
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp