Bukefalos 28 år!

Valack som har kladdiga bakben.

Iallafall våta tvättlappar kan svida och bränna utav jävulen, torra är logiskt sett mindre risk att ha tillsatser men att det är tänkt till barnrumpor är ingen garanti för att det inte är skit.

De torra tvättlapparna borde det väl vara lugnt med. Det är väl i våt tvättlappar det kan finnas saker som kan irritera barnrumpor och som då säkert kan irritera på häst också.
Givetvis är det torra jag använder :)
 
Jag tycker kvaliteten på torra tvättlappar i papper försämrats under de sista 10 åren. Tidigare smulade de inte märkbart, nu gör de det så fort det blir lite blött.
Jag använder bara de tvålagers som används inom t ex sjukvården, och de kan ligga i blöt länge utan att smula och separera. Vanliga från ICA tror jag håller upp till en minut, sedan är det kört.
De torra tvättlapparna borde det väl vara lugnt med. Det är väl i våt tvättlappar det kan finnas saker som kan irritera barnrumpor och som då säkert kan irritera på häst också.

Ja, de våta för barnrumpor är det oslagbart bästa att ta bort olja med. Jag har tyvärr haft ihjäl skinnet på min ratt genom att torka med barnservetter, skinnet är helt uppfrätt. Det har också frätt bort stygnen på växelspaken. Känns hälsosamt på barnhud :cautious:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Så… Jag använder numera schampokaka för att bespara lite plast, samt att jag verkligen tycker att håret känns renare längre och...
2
Svar
20
· Visningar
1 409
Senast: cute_beast
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 439
Senast: cf234k
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 957
Senast: mily
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 045
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp