Välkänd hästprofil begärs häktad för grov våldtäkt och misshandel

Bukefalos 30 år!

Tänk vad förvånad man blir att hen är kapabel till sånt.
/S
Sorry, jag har inte alls hängt med i hästvärlden och dess rykten. Men blev undrande av ditt inlägg, har det alltså funnits rykten eller något annat kring den här personen tidigare? Blev förvånad för att jag visste vem det var, brukar inte göra det 😅

Vi har regler för forumet som vi verkligen vill följa, jag har därför raderat lite till.

Vi får se hur det går med det där ridlägret för ungdomar han ska hålla i slutet av sommaren...
Han la ju ut gården till försäljning så jag antar att läger och kurser ställs in om han inte har det någon annanstans. Tror annars tyvärr att folk gärna går på hans väldigt dyra läger oavsett, hans rykte innan det här har ju inte avskräckt folk tänker jag.

Under flera år har jag lite fascinerats av den här personen och den framgång han har haft. Jag har bra insyn i alla domar ang ekonomiska förehavanden mm, de är många 🫣, En sak sticker ut lite. Hur kunde Lövsta ta in hans icke godkända Lusitano i sitt avelsprogram? Fel ras och dessutom inte visad och godkänd? Så otroligt märkligt! Har de någonsin tidigare haft en ovisad, icke godkänd hingst i sitta program? Eller någon hingst av annan ras än swb?

Känner att jag var helt rätt ute när jag ifrågasatte en klubb här uppe som hade bokat honom för en clinic. De tyckte att det inte var ett problem eftersom han inte var dömd. Det är lite knepigt det där med etik vs rättsligt dömd. För jag tror att vi som kanske har lite mer insikt i vem han är inte är så hemskt förvånade. Är uppvuxen i samma stad och har stått i samma stall som honom på 90-talet.

Känner att jag var helt rätt ute när jag ifrågasatte en klubb här uppe som hade bokat honom för en clinic. De tyckte att det inte var ett problem eftersom han inte var dömd. Det är lite knepigt det där med etik vs rättsligt dömd. För jag tror att vi som kanske har lite mer insikt i vem han är inte är så hemskt förvånade. Är uppvuxen i samma stad och har stått i samma stall som honom på 90-talet.
Vad är din uppfattning av honom från när ni stod i samma stall?

Vad är din uppfattning av honom från när ni stod i samma stall?
Narcisstisk, elak mot alla som var "under honom", brydde sig inte ett skvatt om sina hästar-han förväntade sig att andra skulle pyssla med dom. Men han var så elak mot alla att inte ens hans syster gjorde något med hans hästar. Han tävlade western då och hade bla en häst som ägdes av Sanne Salomonsen. Den var mamman till Nicke som han haft med på så många shower. Finns mer men vågar inte skriva ut allt om det kan tolkas som förtal.

Narcisstisk, elak mot alla som var "under honom", brydde sig inte ett skvatt om sina hästar-han förväntade sig att andra skulle pyssla med dom. Men han var så elak mot alla att inte ens hans syster gjorde något med hans hästar. Han tävlade western då och hade bla en häst som ägdes av Sanne Salomonsen. Den var mamman till Nicke som han haft med på så många shower. Finns mer men vågar inte skriva ut allt om det kan tolkas som förtal.
Låter inte som någon trevlig typ....

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka