- Svar: 29
- Visningar: 7 651
En känd svensk hästprofil begärs nu häktad misstänkt för grov våldtäkt, försök till grov våldtäkt och misshandel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja han är totalt vansinnig och ingen gillar honom. Har alltid tyckt att ngt är riktigt off men tänkte inte det även var sexualbrott utöver testamentegrejerna, försäkringsbedrägerierna, elakheten mot hästarna och allt annat.Jag läste FlaB-tråden och känner bara... Är snubben helt vansinnig?
En anställd och... Sin mäklare?!
Svarar mig själv då jag hittade ett inlägg från 2022 där hingsten tydligen ska vara godkänd i AES, APSL samt godkänd i Oldenburg.Ja han är totalt vansinnig och ingen gillar honom. Har alltid tyckt att ngt är riktigt off men tänkte inte det även var sexualbrott utöver testamentegrejerna, försäkringsbedrägerierna, elakheten mot hästarna och allt annat.
Ang hans hingst, om jag minns rätt så var den väl visad (ej godkänd då?) och skulle visas igen eller ngnstans också men jag har även för mig den inte var renrasig? Är det ngn annan som minns bättre?
Det jag har så svårt att förstå är att trots hans rykte genom åren om att han är svår att ha att göra med och dessutom inte gärna betalar för sig osv, hur kan folk trots det ändå fortsätta jobba med en sådan person? Hur kan han ta sig fram i hästvärlden som är så dyr med ryktet han så länge haft?
Förstår inte hur han lycktas komma dit han är idag med sitt beteende, antagligen har han väl kanske kommit undan med så otroligt mycket och därför blivit värre och tagit för sig mer och mer då han inte verkar fått några konsekvenser av sitt beteende innan..?
Han är ju inte exceptionellt ovanligt duktig och skicklig hästmänniska ens egentligen så det kan ju inte vara det..att folk står ut med honom för att "han är så duktig".
Det köper jag att talang och kunskap inte räknas högst och att den som syns och hörs mest lyckas bäst. Det jag förvånas så över är att det är så många, trots hans dåliga beteende, ändå vill ha med honom att göra i någon form. Att folk trots att han tex har rykte att inte göra rätt för sig ändå ingår affärer med honom osv.Man kommer oerhört långt med socialt spel i den här världen. Så långt man vill, faktiskt.
Talang, hårt arbete, faktisk kunskap, räknas inte lika högt.
Han hade gården långt innan han blev påkommen.Många frågar sig varför han kan fortsätta få uppdrag... Tja... om man tänker på att "Kapten klänning" efter fängelset kunnat köpa en hästgård och ha folk som hyr stallplats där och till och med låter sina unga döttrar vara där..
Så ja... människor är svåra att förstå sig på...