Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha ha! Både tanthunden och puppis avskyr också regn (åtmistone om inget speciellt kul händer)... Var ute på en liten kissrunda i regn häromdan. Fick liksom släpa med mig tanthunden, som har för vana att helt enkelt stanna och se helt olycklig ut om det regnar på henne, medans puppis hade en annan strategi - att oavbrutet hoppa på mig för att tala om att jag faktiskt bara var TVUNGEN att lyfta upp och bära den pyttelilla, mest plågade, frusna och mest ynkliga valpen någonsin. :meh: Men nä. Vi lyckades gå våran lilla "runt-kvarteret-runda" utan att någon dog. :p

Annars funkar det rätt bra med puppis, men han har väl inte helt fattat det här med att toaletten är utomhus även om det är på rätt väg. Han är väldigt cool och gillar våra små miljöträningsturer. Åka buss och spårvagn - no problems. Går hyfsat bra med tanthunden med, även om det varit lite tjafs om tuggben (nu får de helt enkelt bara tugga under lite mer uppsikt).

Men jag måste säga att tanthunden var mycket enklare att ha att göra med när hon var valp... Denna här kan periodvis vara en riktig :devil:... Längtar alldeles speciellt mycket tills de där vassa mördartänderna ramlar ut. :arghh:
 
image_zpsp0w8fzbn.jpeg

Söt när han sover åtminstone! :heart
 
Jag hade ju inte alls planerat någon ny hund i år. Men så insjuknade min 4 åring som precis var i början av sin karriär snabbt och det fanns inget man kunde göra så jag fick ta bort honom. Nu ska jag åka och titta på valpar imorgon, det är med skräckblandad förtjusning för jag har inte haft valp på 10 år (den andra var en omplacering). Så de känns helt galna och vilda men är fruktansvärt söta.
 
Jag hade nog inte aktiverat nått särskillt alls. Det gör jag inte med min vuxna heller för den delen. En lugnare dag ska de klara helt enkelt, jag har ockå aktiva hundar.

Ja leksaker framme sa kan väl valp leka med dem när han vill?
Ge ett ben att tugga på.
Nån liten sökövning

Hade dock inte kännt att jag måste aktivera hunden i flera timmar.
Ja, jag kanske är överambitiös. Jag ska prova att vara lite slöare imorgon :up:
 
Jag kommer låta regnhatande Aysu ha vilodag på lördag... Då blir det längre rastningsrundor, lite lätt rallylydnadsträning eller trickträning och så ska hon få en stor kalkonhals som mat, den tar i alla fall en liten stund att äta upp och sedan är magen så full att hon vill vila :p
Jag har köpt köttiga ben idag - det gillar han! Frågan är om golven och mattorna gillar det lika mycket :grin:
 
Tråden har passerat den magiska gränsen på 2000 inlägg och har därmed förtjänat en låsning.

Känn er fria att starta en ny!

lillebill,moderator på Hund
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 375
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 135
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 686
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 187
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp