Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har det regnat så smått och Valpus avskyr regn. Jag får tvinga ut honom. Om jag inte är snabb nog, gör han sina behov på verandan. (Det är ute men man blir inte blöt :up:, resonerar Valpus.)

På lördag ska det regna hela dagen och stora mängder, säger prognosen. Det kommer alltså att bli minimalt med utevistelse om Valpus får bestämma. Men hur kan jag aktivera honom inomhus i timtals? Han är inte så matorienterad och det försvårar saken. Toarullar med godis är tråkigt. Leta godis är tråkigt.
Har någon förslag på aktiviteter?
 
Leta favoritleksak ? Och timtals lär väl valpen knappast behöva aktiveras - då är det dax för passivitetsträning ;)
Såklart! Leta leksak kan vi göra!

Nja, jag tog väl i med timtals. Eller kanske inte, förresten. Han är en aktiv hund. Men han har blivit fantastiskt duktig på passivitetsträning också. På kontoret får han träna på det varje dag och det går riktigt bra.
 
Såklart! Leta leksak kan vi göra!

Nja, jag tog väl i med timtals. Eller kanske inte, förresten. Han är en aktiv hund. Men han har blivit fantastiskt duktig på passivitetsträning också. På kontoret får han träna på det varje dag och det går riktigt bra.
Favoritleksak är super att leta. Lägger jag in en boll + godis i ett rum och släpper in alla mina 3 hundar, så letar två godis och den tredje efter bollen :D
 
Och gå ut oavsett regn eller inte, men kortare stunden. Ju tidigare den lär sig att man går oavsett regn eller inte, desto lättare lär den sig acceptera det :)
Det är klart vi går ut även när det regnar, men han gillar det inte alls. Han såsar fram och tycker inte något är kul att göra. Om jag utgår från hur han är nu, så tror jag inte att han någonsin kommer att gilla regn. Hoppas han växer ifrån det. För han får vackert hänga med när jag tar hand om getter osv.
 
Idag har det regnat så smått och Valpus avskyr regn. Jag får tvinga ut honom. Om jag inte är snabb nog, gör han sina behov på verandan. (Det är ute men man blir inte blöt :up:, resonerar Valpus.)

På lördag ska det regna hela dagen och stora mängder, säger prognosen. Det kommer alltså att bli minimalt med utevistelse om Valpus får bestämma. Men hur kan jag aktivera honom inomhus i timtals? Han är inte så matorienterad och det försvårar saken. Toarullar med godis är tråkigt. Leta godis är tråkigt.
Har någon förslag på aktiviteter?

Jag hade nog inte aktiverat nått särskillt alls. Det gör jag inte med min vuxna heller för den delen. En lugnare dag ska de klara helt enkelt, jag har ockå aktiva hundar.

Ja leksaker framme sa kan väl valp leka med dem när han vill?
Ge ett ben att tugga på.
Nån liten sökövning

Hade dock inte kännt att jag måste aktivera hunden i flera timmar.
 
Idag har det regnat så smått och Valpus avskyr regn. Jag får tvinga ut honom. Om jag inte är snabb nog, gör han sina behov på verandan. (Det är ute men man blir inte blöt :up:, resonerar Valpus.)

På lördag ska det regna hela dagen och stora mängder, säger prognosen. Det kommer alltså att bli minimalt med utevistelse om Valpus får bestämma. Men hur kan jag aktivera honom inomhus i timtals? Han är inte så matorienterad och det försvårar saken. Toarullar med godis är tråkigt. Leta godis är tråkigt.
Har någon förslag på aktiviteter?
Är han gjord av socker?:confused:
 
Min mamma-hund kommer aldrig heller lära sig gilla regn. Fast sommardagar brukar hon trösta sig med att bada i vattenpölar för att slippa tänka på att det regnar i skallen på henne :rofl::rofl::rofl:
Skägget blir som att släpa på ett ankare i regn. Han går i någon form av regnkoma och kan sova bort flera dagar om det är "oväder" (läs duggregn).
Har många gånger undrat om han har en inbyggd barrometer som gör att han går in i regnkomat redan innan han sett vad det är för väder ute. Rena Polman :D
 
Idag har det regnat så smått och Valpus avskyr regn. Jag får tvinga ut honom. Om jag inte är snabb nog, gör han sina behov på verandan. (Det är ute men man blir inte blöt :up:, resonerar Valpus.)

På lördag ska det regna hela dagen och stora mängder, säger prognosen. Det kommer alltså att bli minimalt med utevistelse om Valpus får bestämma. Men hur kan jag aktivera honom inomhus i timtals? Han är inte så matorienterad och det försvårar saken. Toarullar med godis är tråkigt. Leta godis är tråkigt.
Har någon förslag på aktiviteter?
Jag kommer låta regnhatande Aysu ha vilodag på lördag... Då blir det längre rastningsrundor, lite lätt rallylydnadsträning eller trickträning och så ska hon få en stor kalkonhals som mat, den tar i alla fall en liten stund att äta upp och sedan är magen så full att hon vill vila :p
 
Min lurvtuss är glad oavsett (o)väder! :D

CB94969B-C4F1-4A8D-865F-D6D6D1143FDB_zpsys8p2gua.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 407
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 137
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 688
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 188
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp