Status
Stängd för vidare inlägg.
Han har ju aldrig varit speciellt användbar, men nu får han dessutom ont i sitt knä om/när han vallar.
Aha. Trist. Hade missat detta med honom. Men man kan ju alltid behöva en sängvärmare också ;)
 
Aha. Trist. Hade missat detta med honom. Men man kan ju alltid behöva en sängvärmare också ;)

Han är en excellent spår/sökhund! I år har han bla hittat en getkilling som kom på fel sida staketet vid betessläpp och höll sig borta i tre dagar. När vi gav oss ut på sökuppdraget hade den inte setts till på ett dygn, Boss hittade den på några timmar och hjälpte mig ta fast den. Kall, blöt och medtagen låg den nedklämd mellan stora stenar många hundra meter ut i skogen, men den klarade sig tack vare Boss!

11188392_10152985271763666_6893581685492558481_n.jpg
 
Absolut kompletering!
Jag ar ocksa pa jakt efter en mjuk och fin omplacering av en Border Terrier. Det maste vara ratt tik for att ga ihop med mina tjejer ... och jag vill inte ha en valp ... sa jag vantar pa att Lisa ska hitta ratt tik at mig dar ocksa. Maken knorrar lite latt ... men Border Terriern ar till honom sa far vi bara tag pa en blir han glad.:cool:
 
Absolut kompletering!
Jag ar ocksa pa jakt efter en mjuk och fin omplacering av en Border Terrier. Det maste vara ratt tik for att ga ihop med mina tjejer ... och jag vill inte ha en valp ... sa jag vantar pa att Lisa ska hitta ratt tik at mig dar ocksa. Maken knorrar lite latt ... men Border Terriern ar till honom sa far vi bara tag pa en blir han glad.:cool:
Men en sån liten märks inte :D
Har flera gånger glömt räkna med dvärgen här hemma. Med sina bara 9 kg, lugna sätt, päls som inte fäller och en matkonsumtion på 2 dl/dagen mot schäfrarnas 8....så är han nästan osynlig. När vi sen skrev över honom på sambon kom vi upp i så många hundar och katter att hela hans försäkringsbelopp "försvann" i rabatt :D
Men när det gäller åsikter är det han som märks mest :up:
 
Men en sån liten märks inte :D
Har flera gånger glömt räkna med dvärgen här hemma. Med sina bara 9 kg, lugna sätt, päls som inte fäller och en matkonsumtion på 2 dl/dagen mot schäfrarnas 8....så är han nästan osynlig. När vi sen skrev över honom på sambon kom vi upp i så många hundar och katter att hela hans försäkringsbelopp "försvann" i rabatt :D
Men när det gäller åsikter är det han som märks mest :up:

Hahaha ... fast jag vill ha en som inte satter sig upp mot Mandy's asikter allt for mycket. En som kan rulla pa ogonen bakom henne's rygg men latsas att halla med nar hon ser. :angel: Och Maken BEHOVER en liten trevlig hund att ga ut med. Som jag tranar och leker med. :p
 
Hahaha ... fast jag vill ha en som inte satter sig upp mot Mandy's asikter allt for mycket. En som kan rulla pa ogonen bakom henne's rygg men latsas att halla med nar hon ser. :angel: Och Maken BEHOVER en liten trevlig hund att ga ut med. Som jag tranar och leker med. :p
Här behövdes en liten man med åsikter. De stora hundarna var väldigt yviga och snudd på oupofostrade i hemmet. Dvärgen ogillar oreda och brist på regler och säger ifrån. Sen han kom in i flocken har det blivit mycket lugnare bland de stora. De har sällan kunnat leka med varandra utan att bli sura och tom ryka ihop men med dvärgen går bra....så länge de inte mosar till han för mycket. Man måste ju sköta sig i leken och göra som den lille farbrorn säger :D
 
Jag och min pojkvän funderar på att skaffa en liten valp. Jag har varit sugen på en finsk lapphund i flera år och nu är han lika frälst som mig. ;) Vi har hittat en uppfödare som förhoppningsvis ska ha valpar i november men kön är lång tydligen och jag har svårt att se att just vi skulle bli "utvalda" att få köpa valp tyvärr.

Dessutom börjar jag få kalla fötter. Tänk om vi inte alls har det som krävs för att ta hand om inte bara en valp, utan allt runt omkring i många år framöver. :(

Men känner att vi måste ha något att göra nu när vi inte längre har några hästar. Jag klättrar på väggarna här hemma!
 
Monifa - det där är ju en DSG-mage :). Vicken go´ syn! Då valpar hon ju ungefär samtidigt som den tiken jag går och väntar på!

Nu blir jag så klart nyfiken på stammen!?
 
Jag började skriva i den förra tråden, för 2015, men igår fick vi reda på att tiken gått tom så vi får hoppas på valp till nästa år istället. Uppfödaren ska ha två kullar nästa år så jag hoppas det finns chans till en hanvalp åt oss.
Vi byter ras helt, har en malletik hemma men går från Amstaff till Amerikansk Akita.
 
Monifa - det där är ju en DSG-mage :). Vicken go´ syn! Då valpar hon ju ungefär samtidigt som den tiken jag går och väntar på!

Nu blir jag så klart nyfiken på stammen!?
Ja visst är det de! Spännande, nyfiken på stammen på "din" kull också ;)
Götängens Ixa-Ilona och Rippåsens Åberg. Förhoppningsvis ploppar det ut en tik som vill latja rallylydnad och agillity. Är så oerhört förväntansfull, väntat ett helt år på denna kull :angel:
 
Jag och min pojkvän funderar på att skaffa en liten valp. Jag har varit sugen på en finsk lapphund i flera år och nu är han lika frälst som mig. ;) Vi har hittat en uppfödare som förhoppningsvis ska ha valpar i november men kön är lång tydligen och jag har svårt att se att just vi skulle bli "utvalda" att få köpa valp tyvärr.

Dessutom börjar jag få kalla fötter. Tänk om vi inte alls har det som krävs för att ta hand om inte bara en valp, utan allt runt omkring i många år framöver. :(

Men känner att vi måste ha något att göra nu när vi inte längre har några hästar. Jag klättrar på väggarna här hemma!

Vet du vilka alla de andra i kön är? Om inte så kan du ju inte ha en aning om ifall de är "bättre" än dig eller inte ;)
 
Ja visst är det de! Spännande, nyfiken på stammen på "din" kull också ;)
Götängens Ixa-Ilona och Rippåsens Åberg. Förhoppningsvis ploppar det ut en tik som vill latja rallylydnad och agillity. Är så oerhört förväntansfull, väntat ett helt år på denna kull :angel:

Kul! Nu måste jag ju kolla upp "dina" vovvar. Själv fick jag just veta att tiken jag har tingat valp efter är dräktig och väntas valpa ca 23 oktober. Lycka!!
Det är Änglarnas Irma Hjärtegryn och hanen är Änglarnas Fatboy Bob.
 
Kul! Nu måste jag ju kolla upp "dina" vovvar. Själv fick jag just veta att tiken jag har tingat valp efter är dräktig och väntas valpa ca 23 oktober. Lycka!!
Det är Änglarnas Irma Hjärtegryn och hanen är Änglarnas Fatboy Bob.

Gratulerar! Go känsla det där att veta att det finns knoddar i magen. Vad ska du ha hunden till är det tänkt? :)
Kul att nån mer ska ha DSG :bump:
 
Jag och min pojkvän funderar på att skaffa en liten valp. Jag har varit sugen på en finsk lapphund i flera år och nu är han lika frälst som mig. ;) Vi har hittat en uppfödare som förhoppningsvis ska ha valpar i november men kön är lång tydligen och jag har svårt att se att just vi skulle bli "utvalda" att få köpa valp tyvärr.

Dessutom börjar jag få kalla fötter. Tänk om vi inte alls har det som krävs för att ta hand om inte bara en valp, utan allt runt omkring i många år framöver. :(

Men känner att vi måste ha något att göra nu när vi inte längre har några hästar. Jag klättrar på väggarna här hemma!
Det är ju bara att ni tänker ansvarsfull och framåt, men gör det inte till överdrift. INGEN kan ju garantera någonting i framtiden. Och nästan alltid så löser man lappkast i livet trots allt. Finns bara viljan och kärleken till hund där så brukar allt annat lösa sig. Så värm upp fötterna igen.
Dessutom....skaffar man en BRA hund så finns det alltid ett vettigt hem till den OM det nu skulle dunderskita sig av någon märklig anledning. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 163
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp