Status
Stängd för vidare inlägg.
Ursäkta OT, men har du inte kvar fina skäcken?
Nej, vi fick ta bort henne i somras då hennes spatt blev alldeles för aggressiv. :cry::cry::cry:

Vet du vilka alla de andra i kön är? Om inte så kan du ju inte ha en aning om ifall de är "bättre" än dig eller inte ;)
Det har du iofs helt rätt i! Hoppas att det är riktiga nötter som står i kö och att det bara blir hanar så vi kan välja och vraka. ;)

Det är ju bara att ni tänker ansvarsfull och framåt, men gör det inte till överdrift. INGEN kan ju garantera någonting i framtiden. Och nästan alltid så löser man lappkast i livet trots allt. Finns bara viljan och kärleken till hund där så brukar allt annat lösa sig. Så värm upp fötterna igen.
Dessutom....skaffar man en BRA hund så finns det alltid ett vettigt hem till den OM det nu skulle dunderskita sig av någon märklig anledning. :)
Det är ju sant! Min pojkvän blev sur på mig när jag sa att jag började tveka och påminde mig om att våra hästar var inte direkt lätta när vi skaffade dom men det det redde vi ju ut galant. :o Vi har dessutom dygnet-runt-hundvakt om det skulle behövas. :love:

På söndag ska vi iaf hälsa på mamma-hund och dansa valpdansen! :banana:
 
Gratulerar! Go känsla det där att veta att det finns knoddar i magen. Vad ska du ha hunden till är det tänkt? :)
Kul att nån mer ska ha DSG :bump:

Jag har inga direkta planer än. Har väl egentligen fortfarande tankarna kvar hos lilla Milla som lämnade mig alltför tidigt. Nu får planerna för nya valpen växa fram efterhand.

Ja, vilket sammanträffande - två som väntar Dsg, och dessutom nästan samtidigt!
 
Bara 2 månader kvar av 2015.
Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar?
Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni för drömmar och mål?
Och ni som trots alla planer 2015, ändå blev utan hund.....försöker ni i år igen?

Själv så ska jag för första gången vara med "tillverka" en egen drömhund :love:
Rasen är Bruksschäfer. Är uppväxt med rasen i familjen/släkten och lever med den i form av min sambos hundar. Men de var ju liksom färdiga när jag kom in i bilden. Alltid drömt om en....men det närmaste jag kommit en egen, är en blandras. Men nu är det dags!!
Min egen Dvärgschnauzer och jag delar inte alls samma intressen så nu vill jag en till kompis för allt det där roliga i träningsväg som den lille inte vill. Jag suktar efter en mer förig hund med motor och arbetslust.
Blev vid första kontakt djupt förälskad i en av de tikar sambon hade ute på foder. Ville bara ha tiken. Hon var bara såå....rätt!!!! :love:
Blev lika tagen och kär av en av klubbkamraternas hane. Lovar....jag står och fånglor och dregglar på träningarna :o
Kombon hade sambon redan varit sugen på i nära två år. Nu blir den av och tiken planeras löpa (om allt går som det ska) i slutet av Januari-börjanav februari.
Det jag främst vill göra med min nya hund är lydnad....som min Dvärgschnauzer är totalt ointresserad av. Spår och sök ligger också högt på listan. Men är också lite nyfiken på Rapport.
Är skitnervös. Tänk om det blir en kull full av hanar (Endast tik är intressant för mig)
Tänk om hunden inte alls blir som förväntat :crazy:
Tänk om vi inte alls passar för varandra?
Tänk om löpet strular som F*n?
Tänk om hon inte tar sig?

Känns som om det kommer bli en lååååååång vinter!

Jag hade planer på valp 2016. Det blev hastigt och lustigt valp 2014 istället och nu börjar valpen närma sig två år. Hur det här gick till vet jag inte riktigt. Trots mina fina planer verkar hundar bara flytta in här hipp som happ. Av de tre som bor här nu är det ingen som följt planen, men det verkar ju fungera bra det med.

FB_IMG_1423332611261_zpsokxlu31z.jpg
 
Jag hade planer på valp 2016. Det blev hastigt och lustigt valp 2014 istället och nu börjar valpen närma sig två år. Hur det här gick till vet jag inte riktigt. Trots mina fina planer verkar hundar bara flytta in här hipp som happ. Av de tre som bor här nu är det ingen som följt planen, men det verkar ju fungera bra det med.

FB_IMG_1423332611261_zpsokxlu31z.jpg
Seize the moment! ;)
 
Jag har inga direkta planer än. Har väl egentligen fortfarande tankarna kvar hos lilla Milla som lämnade mig alltför tidigt. Nu får planerna för nya valpen växa fram efterhand.

Ja, vilket sammanträffande - två som väntar Dsg, och dessutom nästan samtidigt!

Nä jag kan förstå det, det är ju en hund med många användningsområdet om jag förstått det rätt :)

Väldigt kul, är väl en i 2015 tråden som har dsg också om jag inte läst galet :)
 
nu kan inte jag hålla mig längre! har just anmält intresse för en tikvalp ur mycket intressant whippetkull som förhoppningsvis kommer att födas till våren. Samma uppfödare som en av mina nuvarande hundar så vi känner varandra väl och han vet vad jag vill ha.
Så till nästa sommar bor det förhoppningsvis 3 hundar här hemma!
 
nu kan inte jag hålla mig längre! har just anmält intresse för en tikvalp ur mycket intressant whippetkull som förhoppningsvis kommer att födas till våren. Samma uppfödare som en av mina nuvarande hundar så vi känner varandra väl och han vet vad jag vill ha.
Så till nästa sommar bor det förhoppningsvis 3 hundar här hemma!

Vilken uppfödare? :)
 
(Så länge ingen har något emot att jag hänger i 2016 tråden trots att jag får hem valpen i slutet av 2015 så postar jag här :D)

Efter två dagar av bäddande och fixande satte Siri igång inatt. Fyra stycken trefärgade tikar med lång svans på 180 g,190 g x2 och en på 205 g :love: jag ska ha tik med bibehållen avelsrätt så känns riktigt bra för mig och kenneln att kunna välja (i förra kullen en annan tik fick i våras var det 5 hanar och 1 tik)

Jag är helt pirrig i kroppen :love:

C30C373D-77B2-4C38-B43B-B62EE9D45BB4_zpsyymczswc.jpg

4C16FC4F-0433-4C9F-A7E2-D27F3B512150_zpsfqucbyf8.jpg
 
(Så länge ingen har något emot att jag hänger i 2016 tråden trots att jag får hem valpen i slutet av 2015 så postar jag här :D)

Efter två dagar av bäddande och fixande satte Siri igång inatt. Fyra stycken trefärgade tikar med lång svans på 180 g,190 g x2 och en på 205 g :love: jag ska ha tik med bibehållen avelsrätt så känns riktigt bra för mig och kenneln att kunna välja (i förra kullen en annan tik fick i våras var det 5 hanar och 1 tik)

Jag är helt pirrig i kroppen :love:

C30C373D-77B2-4C38-B43B-B62EE9D45BB4_zpsyymczswc.jpg

4C16FC4F-0433-4C9F-A7E2-D27F3B512150_zpsfqucbyf8.jpg
Stort grattis till bebisarna
 
Herregud, det här med att planera valp är ju som julafton för ett barn. Tiden går oliiiiiidligt långsamt.
Jag har redan börjat smaka på namn :o
Och jag kommer inte överrens med mig själv :crazy:
Planen har ju hela tiden varit att behålla en valp ur 2017-kullen. Där hade jag spikat ett namn som jag var såååå förälskad i. Nu måste jag tänka om. Jag är inge bra på det.........
I-landsproblem.
 
Herregud, det här med att planera valp är ju som julafton för ett barn. Tiden går oliiiiiidligt långsamt.
Jag har redan börjat smaka på namn :o
Och jag kommer inte överrens med mig själv :crazy:
Planen har ju hela tiden varit att behålla en valp ur 2017-kullen. Där hade jag spikat ett namn som jag var såååå förälskad i. Nu måste jag tänka om. Jag är inge bra på det.........
I-landsproblem.

Dela med dig av namnfunderingarna? Det är ju jätteroligt med namn :D
Själv skickade jag en låång lista på namn till Ebrahs uppfödare så fort kullen var född och jag visste hur många valpar det var. Alla valpar fick "mina" namn, men uppfödaren bestämde vem som skulle heta vad, Ebrah var den enda jag bestämde helt på. Lite kul är att en annan uppfödare fick en E-kull några veckor senare och jag känner igen många av namnen de fick från när jag letade namn till kullen som Ebrah kommer från :p
 
Bokstaven är C.
Jag söker ett kort, användbart namn som inte är gulligull (typ Candy, Cookie) och inte människonamn.

Hittills har jag varit inne på Cava (för att det är så jäkla gott :angel:)
Cula, vet inte riktigt var det kom ifrån. kanske lite inspiration från tjänstehundarna. Och Calibra....som faller på att det är för långt att säga i dagligt samanhang.
Vidare har Criga, Cittra, Chilla/Chil och Cirka funnits med på den namnlista som vi satte ihop inför kullen. Dock har jag inte fastnat för något av de namnen till min egen hund.
 
Bokstaven är C.
Jag söker ett kort, användbart namn som inte är gulligull (typ Candy, Cookie) och inte människonamn.

Hittills har jag varit inne på Cava (för att det är så jäkla gott :angel:)
Cula, vet inte riktigt var det kom ifrån. kanske lite inspiration från tjänstehundarna. Och Calibra....som faller på att det är för långt att säga i dagligt samanhang.
Vidare har Criga, Cittra, Chilla/Chil och Cirka funnits med på den namnlista som vi satte ihop inför kullen. Dock har jag inte fastnat för något av de namnen till min egen hund.

Chili, Curry, Cayenne, Citron(meliss)

Chirpa (vet inte om det betyder nåt, men har sett det som hundnamn)
Cili

Och Cava är jättegott :d
 
Herregud, det här med att planera valp är ju som julafton för ett barn. Tiden går oliiiiiidligt långsamt.
Jag har redan börjat smaka på namn :o
Och jag kommer inte överrens med mig själv :crazy:
Planen har ju hela tiden varit att behålla en valp ur 2017-kullen. Där hade jag spikat ett namn som jag var såååå förälskad i. Nu måste jag tänka om. Jag är inge bra på det.........
I-landsproblem.

två och en halv vecka tills jag får hämta min skrutt och de känns som tiden står helt still :banghead:
jag bestämde namn till min dagen efter jag bestämt mig för att skaffa en till hund :angel:
som tur va så fick alla bestämma eget namn till sin valp när jag var där och hälsade på :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 146
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 163
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp