Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk, det var ett tag sen hon var såhär liten :love:
Nu klockar hon in på 12 kg och 46,5 cm!
46641739_10212009174452746_2107828433999364096_n.jpg
Å herregud så fin bild på litet pyre:love:!
 

Jag har ju bara haft hanar innan (förutom en äldre omplaceringstik) så jag kan inte riktigt avgöra om hon är stor eller inte. Uppfödaren hade kvar en helsyster från tidigare kull och hon var rätt högbent men lätt i typen. Jämfört med de vuxna grabbarna här hemma (som väger mellan 38 och 43 ungefär) så känns hon väldigt liten men det är ju inte så konstigt. ;) Nå, det är väl bara att vänta och se var hon landar. Måste försöka mäta hennes höjd nån dag men då behöver jag nog hjälp av husse. ;)
 
Jag har ju bara haft hanar innan (förutom en äldre omplaceringstik) så jag kan inte riktigt avgöra om hon är stor eller inte. Uppfödaren hade kvar en helsyster från tidigare kull och hon var rätt högbent men lätt i typen. Jämfört med de vuxna grabbarna här hemma (som väger mellan 38 och 43 ungefär) så känns hon väldigt liten men det är ju inte så konstigt. ;) Nå, det är väl bara att vänta och se var hon landar. Måste försöka mäta hennes höjd nån dag men då behöver jag nog hjälp av husse. ;)

Det är så många stunder som jag funderar på stor hund igen, men jag måste säga att mina två på 16 resp 18 kg känns lite, eh, lätthanterligare jämfört med 43. :D Jösses!
 
Det är så många stunder som jag funderar på stor hund igen, men jag måste säga att mina två på 16 resp 18 kg känns lite, eh, lätthanterligare jämfört med 43. :D Jösses!

Hehe, jo, han är rätt stor, ligger på maxmåttet för hanar (70 cm) men smidig och inte "tung".

Det har helt klart sina nackdelar med stora hundar, bara det här med att ha tillräckligt stor bil... samtidigt är det väldigt enkelt vid träning, väldigt lätt att belöna när hundens huvud är i höjd med ens hand. Och lätt att greppa halsbandet, man behöver inte böja sig eller så. ;)
 
Hehe, jo, han är rätt stor, ligger på maxmåttet för hanar (70 cm) men smidig och inte "tung".

Det har helt klart sina nackdelar med stora hundar, bara det här med att ha tillräckligt stor bil... samtidigt är det väldigt enkelt vid träning, väldigt lätt att belöna när hundens huvud är i höjd med ens hand. Och lätt att greppa halsbandet, man behöver inte böja sig eller så. ;)

Ja, träningsmässigt så får man ju verkligen vara lite flexibel i kroppen när hunden inte ens når upp till knäet på en. :angel:
 
Märker att jag skriver ganska mycket här, men hon är bara valp en gång! :p

Idag har Asni fått hänga med mamma och Benji till Avesta, för Benji har slagit av en halv kindtand. Asni tycker fortfarande att det är jättekul att besöka veterinären, tydligen hade hon försökt hoppa upp på bordet när sköterskan lämnat rummet för att undersöka redskapen :laugh: Hon fick även beröm för sin fina form och rena öron :p
 
Tänk, det var ett tag sen hon var såhär liten :love:
Nu klockar hon in på 12 kg och 46,5 cm!
46641739_10212009174452746_2107828433999364096_n.jpg
Så lätt hon är!
Finn är ungefär lika hög och väger 16kg :D
Varken mätt eller noga vägt Watson på ett tag men Sherlock är 42cm och väger strax över 8kg. Watson är inte långt bakom numera, kanske typ 40cm och börjar nog närma sig 7kg.
Såatteh, lite andra dimensioner där tycker jag det känns som! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 453
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 401
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
225
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 584
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp