Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå det gör de. Det svåra är att bryta, det är definitivt inte lättare med fler än med en :wtf::cautious::nailbiting::D

Tyckte Tonto och Rollo (köpte både typ samtidigt) var enklare tillsammans än en Floki valp. ;) Men Floki var en snäll valp ändå. Hade önskat att han hade haft lekompisar i bättre storlek, och det är väl där en till valp hade hjälpt.
 
Ofelia. :heart

46444539_1792448144186692_1140145136542416896_o.jpg
 
Bara jag som ångrar att jag inte köpte två valpar samtidigt? Och som redan är sugen på en till valp? :angel:
Jag tror att huruvida fler valpar samtidigt är ”enkelt” mkt beror på ras, individerna, hur man lever i övrigt etc. Vissa saker kan ju vara skönt med två valpar men det som är jobbigt med en valp lär nog bli extra jobbigt med två valpar, särskilt sådant som bör tränas var för sig med valparna. För mig som tycker koppelträning är tråkigt :p så skulle det ju bli dubbelt upp med det.

Iofs, den främsta anledning Ascot går bra i koppel är för att vi tränat så mkt kontakt (vilket är kul!) och inte för att jag la så mkt tid på koppeltränning...
 
@Sofie.S
Tinjavalpar skulle jag kunnat ha fem av utan att det hade märkts av speciellt mycket. En Asnivalp är mer än nog :p Kommer nog inte bli valpsugen på ett tag, och då är hon inte jättejobbig. Bara, inte lika enkel som Tinja var :angel:

Nej jösses, tänka sig två stycken av Cessna samtidigt. Gud nej. Hade behövt vara utan plugg och jobb för att klara det :rofl:

Skämt åsido, ibland tänker jag att det vore skönt att ha en till som hon får röja med. Men en är mer än väl..... Hehe
 
Bara jag som ångrar att jag inte köpte två valpar samtidigt? Och som redan är sugen på en till valp? :angel:

Nej gubevars ;) Jag tycker det är så skönt nu att min blivit så pass stor att hon är så pass rumsren att jag hinner med att se hennes tecken och att hon ffa kan hålla sig tills vi hunnit klä på oss och gå ut, kan stanna kvar i sängen fast jag går upp på natten, har lärt sig att vara i bilen en timme medan jag måste hantera min häst på tuman hand osv. Jag längtar nu tills hon är så gammal att vi kan börja gå riktiga långpromenader. Valp är gulligt men i mina ögon är det tur dom växer upp fort, jag tycker de är mkt roligare och ffa lättsammare med vuxna hundar :o:p
 
Med Ebbot skulle det vara lättare att: hitta lekkompis i lämplig storlek, öka matlusten (konkurrens), åka bil - ifall att jag hade haft två :angel:
 
Med Ebbot skulle det vara lättare att: hitta lekkompis i lämplig storlek, öka matlusten (konkurrens), åka bil - ifall att jag hade haft två :angel:

Ja, ensamhetsträningen är väl det jag ser som kanske varit lättare med två. Det funkar nu för oss korta stunder om hon har en Kong med infryst burkmat och jag lämnar henne både hemma och på jobbet. I bilen behövs det inte, tackolov eftersom det är svårt att släpa med sin kongen överallt där den hinner tina upp osv... Däremot börjar hon gapa på en gång om kongen hinner ta slut innan jag är tillbaka (eller härom dagen när den hamnade uppochner och hon inte fick ut nåt - är ett kong-däck vi har)...

Fö vill jag poängtera att jag nog uppskattat valptiden mer om jag inte samtidigt behövt jobba heltid, vara ensam osv. Det är i sig mysigt med valp, men jag hade gärna haft möjlighet att vara ledig en längre period, nu blev det lite väl mkt stress att allt skulle hinna börja funka pga jobb och stall osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 377
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 336
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
213
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 559
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp