Status
Stängd för vidare inlägg.
Watson besökte veterinären för vaccination igår. Vetten blev så förtjust att hon var tvungen att kalla in lite annat folk. Massa godis blev det så när det var dags att gå ville Watson inte alls följa med. Istället satt han på golvet som ett litet ljus och väntade på mer godis. :love:

Efter det fick det bli en liten promenad i stan (efter att alla butiker stängt) eftersom Sherlock skulle på besök hos frissan som håller till mitt i centrum.
...och Watson tyckte tydligen att stora gågatan var ett utmärkt ställe att skita på. :o:laugh:

Den coola fontänen med tjoande ungar som sprang omkring var knappt intressant alls. Älven med alla änder var mer spännande men han satt bara och tittade. När den lilla turen genom stadsparken var avklarad så var det inga problem att sitta lugnt och titta på lite människor och enstaka hundar som promenerade förbi på gågatan.

6NbFXLt.png


Åh vad jag älskar denna lilla vovve :love:
 
Asni är helt vild emellanåt, rusar runt som en galning. Hittills har jag lyckats se till att hon bara springer för fullt utomhus, men jäklar vilka hopp en liten tioveckors kan göra! Landningarna är dock inte lika graciösa för det mesta. Men det känns ändå som att hon ramlar färre och färre gånger när hon hoppar eller svänger för varje gång hon fått vara ute och röja.

Ni som kan lite mer; bör jag låta henne hållas? Nu är det gräs, jord och blåbärsris hon springer på och genom så inga hala klippor, jag håller oss därifrån när hon vill rusa. Hon blir så otroligt nöjd och lugn av att få springa av sig, men vissa får ju hjärtsnörp om man nämner att valpen är ute och rör på sig :cautious:
 
Asni är helt vild emellanåt, rusar runt som en galning. Hittills har jag lyckats se till att hon bara springer för fullt utomhus, men jäklar vilka hopp en liten tioveckors kan göra! Landningarna är dock inte lika graciösa för det mesta. Men det känns ändå som att hon ramlar färre och färre gånger när hon hoppar eller svänger för varje gång hon fått vara ute och röja.

Ni som kan lite mer; bör jag låta henne hållas? Nu är det gräs, jord och blåbärsris hon springer på och genom så inga hala klippor, jag håller oss därifrån när hon vill rusa. Hon blir så otroligt nöjd och lugn av att få springa av sig, men vissa får ju hjärtsnörp om man nämner att valpen är ute och rör på sig :cautious:
Jag skulle låta henne hålla igång, framförallt där det är lite trassligare mark, både för att hon ska få träna upp kroppskontrollen och för att hon inte ska kunna ha en för hög hastighet. Jag har ju berättat hur folk reagerat på att Ebrah fick rusa runt i skog när hon var pluttvalp så tja... :p
 
Jag skulle låta henne hålla igång, framförallt där det är lite trassligare mark, både för att hon ska få träna upp kroppskontrollen och för att hon inte ska kunna ha en för hög hastighet. Jag har ju berättat hur folk reagerat på att Ebrah fick rusa runt i skog när hon var pluttvalp så tja... :p
Då låter jag henne köra på. Hon gillar att rusa genom det höga gräset och blåbärsriset så ska väl fortsätta hänga där :D Älskar att ha en tomt med varierande terräng!
 
Det var ju tre tikar i kullen Asni kommer ifrån. 10 veckor gamla väger Asni och ena kullsystern båda 4,9 kg. Tredje kullsystern, tiken som var störst när de föddes, väger hela 5,85 kg! Vilken skillnad! :eek:

I övrigt har Asni den här morgonen fått öva på att gå i koppel och äta gotta när det går förbi folk, samt äta gotta när jag klipper klorna. I eftermiddag tänkte jag nog stoppa ner henne i en ryggsäck och gå ut på långpromenad på stora ön :D
 
Det var ju tre tikar i kullen Asni kommer ifrån. 10 veckor gamla väger Asni och ena kullsystern båda 4,9 kg. Tredje kullsystern, tiken som var störst när de föddes, väger hela 5,85 kg! Vilken skillnad! :eek:

I övrigt har Asni den här morgonen fått öva på att gå i koppel och äta gotta när det går förbi folk, samt äta gotta när jag klipper klorna. I eftermiddag tänkte jag nog stoppa ner henne i en ryggsäck och gå ut på långpromenad på stora ön :D


Haha, Aloy och Imoen vägde 5 kg när de var typ sju veckor gamla. Erkänn, du har köpt en miniaussie! :rofl:
 

Jo men det går bra. Hon tuffar till sig rejält för varje dag som går och riktigt överjävlig verkar hon vara. Syskonen verkar vara änglar i jämförelse. :laugh:

Hon har också börjat sova mindre på dagarna, så jag försöker ändå vara noga med att hon ska få sömn och att inte trissa upp henne för mycket eftersom hon då lätt får överslag. Energi till tusen och otroligt social. Följsam är hon också. Kan alltså inte klaga på de bitarna. :D

Men snygg... NEJ. Inte snygg! :angel:

Här en bild från idag. Tagen ur rätt vinkel för att hon i alla fall ska se lite söt ut.
Dj4Ua5y.jpg
 
Haha, Aloy och Imoen vägde 5 kg när de var typ sju veckor gamla. Erkänn, du har köpt en miniaussie! :rofl:
Eller hur, när ni minst anar det :angel:

Näe, men stor lär hon inte bli, en liten jävel :devil::D Tinjas brorsa vägde 7 kilo vid 10 veckor och han är idag 52 cm hög och väger ca 21 kg, så inte så stor skillnad mot Tinja med hennes 50 cm och 19 kg (vägde tyvärr inte henne som valp..) Jag har följt några andra tikar som haft liknande vikt som Asni vid hennes ålder och den tyngsta av dem vid minst 1 års ålder väger lite över 15 kg :p
Mitt ideal är väl typ 48 cm och 17 kg :idea: Får se om hon når det!
 
@machafuko alltså jag har så svårt att föreställa mig hur du tycker valpen är ful osv😅 hon är ju helt underbar och lika söt som alla andra pirayorna som de oftast är och svinmycket valp att ha hemma allmänt osv. 💕


Jättesvårt även att förhålla mig till att du tycker Tollarna inte är så fina utseendemässigt i val av hund men ändå vill ha en mest av allt 😅. Fattar inte 😅
 
@machafuko alltså jag har så svårt att föreställa mig hur du tycker valpen är ful osv😅
Jättesvårt även att förhålla mig till att du tycker Tollarna inte är så fina utseendemässigt i val av hund men ändå vill ha en mest av allt 😅. Fattar inte 😅

Hahhaa nää, man får kompromissa när man vill ha hund för ett visst ändamål och min kompromiss var utseendet :laugh:
 
Hahhaa nää, man får kompromissa när man vill ha hund för ett visst ändamål och min kompromiss var utseendet :laugh:

Ok 😅

Jag har nog aldrig stött på ngn som typ tycker den ras de brinner för och vill ha är ful osv. 😅 det finns ju många raser som uppfyller de ändamål man vill ha osv? men alla är vi olika 😅
 
Ok 😅

Jag har nog aldrig stött på ngn som typ tycker den ras de brinner för och vill ha är ful osv. 😅 men alla är vi olika 😅

hahaha, Jag tycker inte att alla tollare är fula men ganska många. :angel:

Er är exempelvis, enligt mig, en riktigt snygg tollare. Det tycker jag många av kaktikens avkommor faktiskt är. Jag lägger ju inte ut bilder så ofta, men skulle jag visa alla på Cessna tror jag ändå att du skulle se rätt stor skillnad :D

Sen vet jag inte om du träffade dem hos A någon gång? Men hon skilde sig en del från de andra i kullen och var redan där den absolut bitigaste, sociala och intensivaste valpen, typ. Uppfödaren hade satt kompostgaller runt om i huset eftersom Cessna är en duktig klättrare på allt möjligt. ”Det gjorde jag BARA på grund av henne, ingen av de andra valparna” sa hon när vi hämta henne. :rofl:
 
@machafuko jag tycker hon ser ut som många valpar de ser helt enkelt lite olika ut osv💕

Ang resten om beteenden etc så tror jag inte det är nåt jag kommenterat , och vill inte heller . Men jag hoppas allt är bra med er och att det funkar 💕
 
@machafuko jag tycker hon ser ut som många valpar de ser helt enkelt lite olika ut osv💕

Ang resten om beteenden etc så tror jag inte det är nåt jag kommenterat , och vill inte heller . Men jag hoppas allt är bra med er och att det funkar 💕

Ja jag är mycket nöjd med henne och ser fram emot att få utvecklas med henne. Just nu ligger hon och vilar på min mage. Gos:D
 
Eller hur, när ni minst anar det :angel:

Näe, men stor lär hon inte bli, en liten jävel :devil::D Tinjas brorsa vägde 7 kilo vid 10 veckor och han är idag 52 cm hög och väger ca 21 kg, så inte så stor skillnad mot Tinja med hennes 50 cm och 19 kg (vägde tyvärr inte henne som valp..) Jag har följt några andra tikar som haft liknande vikt som Asni vid hennes ålder och den tyngsta av dem vid minst 1 års ålder väger lite över 15 kg :p
Mitt ideal är väl typ 48 cm och 17 kg :idea: Får se om hon når det!
Sid vägde 4,9 kg när han var 8,5 veckor, Lemmy vägde 6,6 vid 8 veckor.. :angel: Nu har ju inte Sid vuxit klart men så många kg lär han inte lägga på sig, 21 kg mot Lemmys 31 kg :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 478
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 423
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
232
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 601
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp