Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ville är nu hemma, han var en mönstervalp! Han somna på typ 10 min, sen sov han tills vi stannade halvvägs då han kissade, busade, åt lite och undersökte världen lite. Sen åkte vi vidare efter en halvtimme och han på sig till rätta i famnen och växla mellan att sova och ligga och kika. Nästan hemma började han pipa, så vi stannade, han kissade och sen kunde vi ta oss hem.
Väl hemma så har han upptäckt sitt nya hem, ätit lite till och sen sovit en stund på husse i soffan.

Duktig kille!
 
Ata visade vad framtiden har att vänta - hittar henne i uterummet fullt slitande i en soffdyna :angel: Annars så är hon en trygg liten tjej som håller koll på var vi är inomhus men gärna drar iväg på egna äventyr. Lite oroväckande dock att hon väljer tennisboll som första leksak :p

B4C6F52E-53A2-4937-91A8-79B3CDACC873.jpeg
 
Asni växer så det knakar. Vägde henne nu i morse och hon väger 6,4 kg, vilket då innebär att bagagevågen vi använt på landet är väldigt off. Vägde henne förra måndagen på en djurvåg och fick 6,0, bagagevågen på onsdagen visade 6,7 och idag visade badrumsvågen 6,4 (vägde mig själv och sen med henne).

Oavsett så har jag svårt att se att hon kommer bli någon tungviktare :p
40105716_10211526340062188_1396121321913450496_n.jpg

Hon fortsätter vara en otroligt härlig valp. Hon tar sig an allt här i livet som om det vore självklarheter, hon ska upp och in i allt, är social men ändå på en fullt hanterbar nivå och är både lyhörd och följsam, men där hjälper ju även Tinja till. Hon älskar både leksaker och godis och vill mer än gärna hitta på saker med mig. Sele och halsband är inga problem att trä på eller ta av, och hon har börjat fatta grejen med att gå lite i koppel. Kolla öron, tänder, pilla på tassar, det går så bra så. En fantastisk liten räv :love:

Sen att hon är ett monster vissa tider på dygnet och har tuggat hål i X antal möbler och har en förkärlek för mina (nu väldigt söndriga) skosnören, det är ju bara saker som hör valplivet till :rofl:
 
Det är för kul med valpens sätt att tolka gamtantens Humlas skall.
Humla skäller ju på diverse företeelser - som hon ska. Säger till om det är någon på tomten med vaktskall, räv och grävling skäller hon urförbannad på - det är något personligt agg där och så vidare.
I början var valpen naturligtvis osäker på hur hon skulle tolka denna "arga" Humla men nu har hon koll på dom olika nivåerna och "hjälper till" (det vill säga springer ut och gläfser) vid larmskall - det är någon på tomten, räv o grävlingsskallen skiter hon i, det får Humla stå och gapa på själv bäst hon vill och så vidare.
I morse kommer hon dock upprörd in till mig och vill ha med mig ut, Humla skäller på något och valpen vill gå ut dit men inte själv.
Jag går ut och Humla gruffar - sitter och mumlar för sig själv och skäller sen irriterat. Helt klart något som inte är som vanligt. Jag lyssnar - och hör på långt håll en kvinna ropa på något, som när jag ropar på något djur som ska komma. Det kommer från skogen där inget hus finns. Troligen en svampplockare.
Humla lät väl annorlunda, hon satt ju bara och talade om att det var någon i skogen och hojtade.
Valp tyckte att matte borde assistera. Något var annorlunda.
 
Idag har vi varit nere på hemmaklubben. Asni fick öva på att sitta i hage när jag kör lite med Tinja, hon fick äta godis när jag dunsade lite med vippen, och undersöka och gå över nedgången på balansen som jag plockat av och lagt på marken.

De två sistnämnda var inga problem, men att chilla när Tinja är ute och gör saker med mig är något vi måste fortsätta öva på :p
 
Varför är den bästa timmen att vara vaken mellan 05-06? För att sen somna som sten och sova sig igenom morgonracet med ungarna som ska ut till bussen? Nu när ungarna har gått ut till bussen passar det dock bra att vakna igen och vilja leka. :cautious: Jag skulle helst vilja sova en timme till. :meh:
Nåja idag blir det en lite kort bilresa till skogen så sen borde jag få sova lite middag tänkte jag. :angel:
Avdelningen saker som är roliga att leka med inomhus; pärmar, jag hade en kasse pärmar stod på golvet, tomma, de är hysteriskt roligt att dra ut. Kaminens "verktyg" i metal, de var också roliga och lite läskiga när det ramlade i golvet, i typ 2 sekunder, sen var de roliga att anfalla igen. Saker som matte hävdar är hundleksaker, inte speciellt roliga men kan väl duga i brist på bättre. :grin: Utomhus är de däremot roliga, speciellt efter att matte säger att man inte får tugga sönder hennes händer, men leksaken får man tugga i! :up:
 
Varför är den bästa timmen att vara vaken mellan 05-06? För att sen somna som sten och sova sig igenom morgonracet med ungarna som ska ut till bussen? Nu när ungarna har gått ut till bussen passar det dock bra att vakna igen och vilja leka. :cautious: Jag skulle helst vilja sova en timme till. :meh:
Nåja idag blir det en lite kort bilresa till skogen så sen borde jag få sova lite middag tänkte jag. :angel:
Avdelningen saker som är roliga att leka med inomhus; pärmar, jag hade en kasse pärmar stod på golvet, tomma, de är hysteriskt roligt att dra ut. Kaminens "verktyg" i metal, de var också roliga och lite läskiga när det ramlade i golvet, i typ 2 sekunder, sen var de roliga att anfalla igen. Saker som matte hävdar är hundleksaker, inte speciellt roliga men kan väl duga i brist på bättre. :grin: Utomhus är de däremot roliga, speciellt efter att matte säger att man inte får tugga sönder hennes händer, men leksaken får man tugga i! :up:
Ah det ljuva valplivet :rofl:.
 
Varför är den bästa timmen att vara vaken mellan 05-06? För att sen somna som sten och sova sig igenom morgonracet med ungarna som ska ut till bussen? Nu när ungarna har gått ut till bussen passar det dock bra att vakna igen och vilja leka. :cautious: Jag skulle helst vilja sova en timme till. :meh:
Nåja idag blir det en lite kort bilresa till skogen så sen borde jag få sova lite middag tänkte jag. :angel:
Avdelningen saker som är roliga att leka med inomhus; pärmar, jag hade en kasse pärmar stod på golvet, tomma, de är hysteriskt roligt att dra ut. Kaminens "verktyg" i metal, de var också roliga och lite läskiga när det ramlade i golvet, i typ 2 sekunder, sen var de roliga att anfalla igen. Saker som matte hävdar är hundleksaker, inte speciellt roliga men kan väl duga i brist på bättre. :grin: Utomhus är de däremot roliga, speciellt efter att matte säger att man inte får tugga sönder hennes händer, men leksaken får man tugga i! :up:
Samma tid på morgonen här :meh: men idag stod det en älgtjur på gärdet, så idag var det värt det :D Medan jag stod och spanade på hur många taggar tjuren hade kommer Ata med en död fågel i munnen. Lätt att försöka byta bort den mot en pinne, fick vackert gå in och hämta lite godis...
 
I morse fick Asni uppleva sopgubben som tömde soprummet på dessa enorma plastvagnar, då det blev ganska högljutt med tunga vagnar mot metallramper. Hon blev lite rädd och sprang undan någon meter men ville direkt tillbaka, hoppade undan när det dundrade igen igen, direkt tillbaka och det var fascinerande att se henne så snabbt jobba sig fram till det läskiga för att sedan bara bli glad över att sopgubben pratade med henne. Härlig attityd :D

Tinja, för övrigt, lär henne massor med bra saker. Att strunta i andra hundar och folk när man går förbi, komma på inkallning, vänta vid dörrar... Dock är jag mindre nöjd med att hon lär valpen att sova under min datorstol :cautious:
40241732_10211531624914306_1306376288046415872_n.jpg

Satans vad trångt det kommer bli när de båda är stora :cool:
 
Samma tid på morgonen här :meh: men idag stod det en älgtjur på gärdet, så idag var det värt det :D Medan jag stod och spanade på hur många taggar tjuren hade kommer Ata med en död fågel i munnen. Lätt att försöka byta bort den mot en pinne, fick vackert gå in och hämta lite godis...
Inga älgtjurar här inte:cautious: men nu har vi åkt bil, bur måste vara djävulens påfund hälsar Ville, och sen skrotat i skogen. Kontaktövningar står högt upp på saker att träna.:angel: självständigheten är det inget fel på.
 
Qaxi har börjat kompisnafsa 18-årige sonen i aschlet. Inte uppskattat. Han har ju svårt att värja sig (ingen pondus och tål ingen smärta) och alla försök till avledning från honom funkar bara en stund. Det är ju jätteroligt när han hoppar till och sen bara hon triggar sig själv. Men det går ju över.
 
:crazy: 40 minuters protester i bilen men sista 10 minuterna var han tyst. Jag blev tvungen att skjutsa dottern till skolan så det var bara att finna sig i att åka bil för Ville. På vägen hem svängde jag förbi mcdrive och köpte en latte för att behålla lugnet. Jag trodde att han skulle somna i bilen, det var sovtid, men icke. Tillbaka hemikring hälsade vi på husse på jobbet och kollade in ett vattenhål. :love:
 

Bifogade filer

  • 20180829_111133.jpg
    20180829_111133.jpg
    555,8 KB · Visningar: 68
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 888
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 666
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
313
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 963
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp