Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina 8 veckors-valpar slogs så det blev blodvite idag, så det kan nog hända i alla åldrar :)
Ja :D än så länge :angel:
De älskar verkligen att gosa, och så fort man tar upp dem i famnen så blir de helt stilla och bara myser :love:
Svägerskan med barn var här igår dock, och på den korta stunden hann det gå hål i två t-shirts och ett par jeans.. :p
Tur att sonen inte har något konto här på buke, han skulle lägga in sin veto :idea: Men vi har lovat att han ska få vara fredad på övervåningen första halvåret åtminstone. Trappen är så otäck att jag inte vill ha någon valp springa i den.
 
Hahaha, jag är glad att mina redan är besiktigade :D
Jag har betonat vikten av byteshandel tidigt hos de som hämtat valparna, de har redan en stor portion resursförsvar och jag ger dem inte köttben tillsammans längre. Det känns onödigt att utmana ödet :p
Men räknar du med att dom som unghundar inte ska kunna lämnas ensamma med en ungefär likgammal hund som bor i samma hushåll? Att det KAN bli individer som bråkar är jag ju klar med.
 
D63FAEE4-4BE4-4777-8059-768E081163AA.jpeg

Våran granne blev chockad över hur mycket Ebbot har växt på två veckor - men jag är hemmablind. :D Tyngre har han blivit iallafall!
 
:o Det är som att packa för att åka till BB typ, hm vad kan vi tänkas behöva på resan hem med Ville? Handdukar, filtar, tuggpinnar, lite leksaker, sele, halsband, få se, matskålar kanske är bra också. :rofl: Nåja 4,5 h i bilen så lär vi hinna lära känna varandra lite bättre åtminstone! :D Sen kom jag på att vi kanske även behöver ha lite grejer med oss själva eftersom vi ska sova över natten innan vi hämtar. :rofl:
 
:o Det är som att packa för att åka till BB typ, hm vad kan vi tänkas behöva på resan hem med Ville? Handdukar, filtar, tuggpinnar, lite leksaker, sele, halsband, få se, matskålar kanske är bra också. :rofl: Nåja 4,5 h i bilen så lär vi hinna lära känna varandra lite bättre åtminstone! :D Sen kom jag på att vi kanske även behöver ha lite grejer med oss själva eftersom vi ska sova över natten innan vi hämtar. :rofl:
Öronproppar - Tage gnällde/skrek konstant under hela bilresan på 3,5 h när han hämtades :meh::laugh: Skämt åsido, "puppy pads" är smidigt till bilresan tycker jag :) Dels att ha i knät/buren under resan och dels att enkelt kunna torka upp eventuella olyckor :up:
 
Öronproppar - Tage gnällde/skrek konstant under hela bilresan på 3,5 h när han hämtades :meh::laugh: Skämt åsido, "puppy pads" är smidigt till bilresan tycker jag :) Dels att ha i knät/buren under resan och dels att enkelt kunna torka upp eventuella olyckor :up:
Alltså sen vi hämtade första valpen har vi sagt VARJE gång att vi får inte glömma öronproppar nästa gång. Nu är det ju inte ens särskilt långt mellan gångerna, men tror ni vi kommit ihåg det? :rofl: Som tur är har de inte orkat skrika i 8 timmar :angel:
 
Alltså sen vi hämtade första valpen har vi sagt VARJE gång att vi får inte glömma öronproppar nästa gång. Nu är det ju inte ens särskilt långt mellan gångerna, men tror ni vi kommit ihåg det? :rofl: Som tur är har de inte orkat skrika i 8 timmar :angel:
:rofl:
När vi körde hem med Tage tänkte vi nog båda "Vad har vi gett oss in på? :nailbiting:", men efter det var Tage världens enklaste och tryggaste valp som tur var :laugh:
 
:o Det är som att packa för att åka till BB typ, hm vad kan vi tänkas behöva på resan hem med Ville? Handdukar, filtar, tuggpinnar, lite leksaker, sele, halsband, få se, matskålar kanske är bra också. :rofl: Nåja 4,5 h i bilen så lär vi hinna lära känna varandra lite bättre åtminstone! :D Sen kom jag på att vi kanske även behöver ha lite grejer med oss själva eftersom vi ska sova över natten innan vi hämtar. :rofl:
Förhoppningsvis ska ju nästan ingenting alls behövas? :)
Typ bara en plats för valpen att vara på och nåt enkelt koppel. Jag föredrar tygbur vid främre passagerarens fötter, andra vill ha valpen i famnen (det vågar jag inte för det är relativt vilttätt här och jag skulle vara tokrädd för krock). För en sån lite längre resa skulle jag nog ta med en vattenflaska också, speciellt om ni tänkt stanna.
Tuggpinnar, leksaker och matskålar skulle jag inte alls bry mig om att ta med.

Men då har jag tydligen haft tur med valpar som sovit hela vägen. :D
Professorn kräktes visserligen men sov mesta delen av tiden, Sherlock vilade hela vägen och Watson sov som en stock trots både flygresa och bilresa.
 
Förhoppningsvis ska ju nästan ingenting alls behövas? :)
Typ bara en plats för valpen att vara på och nåt enkelt koppel. Jag föredrar tygbur vid främre passagerarens fötter, andra vill ha valpen i famnen (det vågar jag inte för det är relativt vilttätt här och jag skulle vara tokrädd för krock). För en sån lite längre resa skulle jag nog ta med en vattenflaska också, speciellt om ni tänkt stanna.
Tuggpinnar, leksaker och matskålar skulle jag inte alls bry mig om att ta med.

Men då har jag tydligen haft tur med valpar som sovit hela vägen. :D
Professorn kräktes visserligen men sov mesta delen av tiden, Sherlock vilade hela vägen och Watson sov som en stock trots både flygresa och bilresa.
Jag tänker mest att en tuggpinne kan vara bättre sysselsättning än mina fingrar och vi lär nog stanna och låta honom äta en gång på vägen hem. 4,5 timme om allt går perfekt men det tog närmare 5 nu på vägen ner pga vägarbeten så med rastpauser kan vi nog landa på 5,5 -6 timmar.
 
Jag hade vatten + skål, sele, koppel och halsband (om selen skulle vara för stor), mat från uppfödaren och ett par handdukar. Handdukarna var jag glad för då hon både kissade och kräktes i mitt knä.
En bur hade jag med mig, men den användes inte utan hon låg i mitt knä, tog c:a 8,5 h att köra hem med ett par korta stopp.
 
Ville är nu hemma, han var en mönstervalp! Han somna på typ 10 min, sen sov han tills vi stannade halvvägs då han kissade, busade, åt lite och undersökte världen lite. Sen åkte vi vidare efter en halvtimme och han på sig till rätta i famnen och växla mellan att sova och ligga och kika. Nästan hemma började han pipa, så vi stannade, han kissade och sen kunde vi ta oss hem.
Väl hemma så har han upptäckt sitt nya hem, ätit lite till och sen sovit en stund på husse i soffan.
 

Bifogade filer

  • 20180825_113733.jpg
    20180825_113733.jpg
    192,3 KB · Visningar: 64
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: Capybara
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 056
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 700
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
352
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp