Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade lite tid att slå ihjäl idag inne i stan och jag kom på att jag och Ville kunde gå på hembygdsgården och titta på djuren. Så nu har han haft första mötet med en levande gris.
20181022_103821.jpg
 
Klippte klorna på Tinja, något som verkligen inte gillar. Men efter det så ploppar valpen ner i knät på mig :p Hon har inget emot att få klorna klippta. Så då klippte jag lite, hon fick äta godis, sen tränade vi på lite hantering med fokus på att kolla tänder och ögon. Hon var så duktig så :love:
 
Total härdsmälta på valpkursen idag, så fort vi kom in genom dörren. Min hund som vanligtvis är den som är tyst och snäll, uppför sig väl och är mkt läraktig var idag totalt rabiat. Skällde konstant, pep och gnällde i en ljudnivå så att ingen annan kunde varken tänka eller höra nåt. Gick bara stundvis att avleda med godis eller leksak. Jag ville sjunka genom golvet och sälja henne på blocket...:arghh:

Nåväl. Jag har eg bara väntat på att jag ska få min släng av sleven. Alla valpar har väl såna dagar. Men så jäkla tröttsamt när man känner att man sabbar för andra som vill höra nåt. I övrigt var det bra övningar, fokus var mkt svårt idag så vi får träna vidare hemma. Vid ett tillfälle höll jag på att tappa humöret totalt så vi gick ut istället, så övriga kunde fokusera ifred. Och jajjamän, ute på parkeringen var minsann övningen inte svår... Det kommer väl en dag när det funkar för oss med antar jag.

Jag som tidigare idag tänkte att kanske en dag framtiden att man vågar sig på en bruksras. Men alltså nej, aldrig mer en valp känner jag idag. Och ffa inte en krävade ras :o:angel:
 
Total härdsmälta på valpkursen idag, så fort vi kom in genom dörren. Min hund som vanligtvis är den som är tyst och snäll, uppför sig väl och är mkt läraktig var idag totalt rabiat. Skällde konstant, pep och gnällde i en ljudnivå så att ingen annan kunde varken tänka eller höra nåt. Gick bara stundvis att avleda med godis eller leksak. Jag ville sjunka genom golvet och sälja henne på blocket...:arghh:

Nåväl. Jag har eg bara väntat på att jag ska få min släng av sleven. Alla valpar har väl såna dagar. Men så jäkla tröttsamt när man känner att man sabbar för andra som vill höra nåt. I övrigt var det bra övningar, fokus var mkt svårt idag så vi får träna vidare hemma. Vid ett tillfälle höll jag på att tappa humöret totalt så vi gick ut istället, så övriga kunde fokusera ifred. Och jajjamän, ute på parkeringen var minsann övningen inte svår... Det kommer väl en dag när det funkar för oss med antar jag.

Jag som tidigare idag tänkte att kanske en dag framtiden att man vågar sig på en bruksras. Men alltså nej, aldrig mer en valp känner jag idag. Och ffa inte en krävade ras :o:angel:

Kanske har missat, men vad har du för ras? :D
 
Total härdsmälta på valpkursen idag, så fort vi kom in genom dörren. Min hund som vanligtvis är den som är tyst och snäll, uppför sig väl och är mkt läraktig var idag totalt rabiat. Skällde konstant, pep och gnällde i en ljudnivå så att ingen annan kunde varken tänka eller höra nåt. Gick bara stundvis att avleda med godis eller leksak. Jag ville sjunka genom golvet och sälja henne på blocket...:arghh:

Nåväl. Jag har eg bara väntat på att jag ska få min släng av sleven. Alla valpar har väl såna dagar. Men så jäkla tröttsamt när man känner att man sabbar för andra som vill höra nåt. I övrigt var det bra övningar, fokus var mkt svårt idag så vi får träna vidare hemma. Vid ett tillfälle höll jag på att tappa humöret totalt så vi gick ut istället, så övriga kunde fokusera ifred. Och jajjamän, ute på parkeringen var minsann övningen inte svår... Det kommer väl en dag när det funkar för oss med antar jag.

Jag som tidigare idag tänkte att kanske en dag framtiden att man vågar sig på en bruksras. Men alltså nej, aldrig mer en valp känner jag idag. Och ffa inte en krävade ras :o:angel:

Håhå, jag förstår precis hur du känner dig :D jag har precis också gått kurs med min (äldre än din). Vid ett tillfälle tänkte jag att puh, det här är max vad jag klarar av för hund (sheltie). Nästa gång var han klassens ljus! :idea:
 
@Lavine Ja eller hur:grin: I mitt projekt "lägga ner hästeriet" ingår ju att vara aktiv med hund. Jag är alltså van att lägga 4-5 tim per dag i stallet med två hästar så jag måste hitta nåt annat som motsvarar det. Jag tänkte därför att i framtiden kanske jag skulle kunna ha en bruksras, om det nu visar sig att jag får blodad tand. Har ju lite ambitioner med den här hunden, att ta oss ut och tävla lite osv. Mest på skojs skull och för att se om jag blir lika nördig på det som jag varit på hästeriet...

...men nja va. Tycker det är MKT behändigt med en hund på knappt 5 kg när den är såhär galen. Fattar inte hur man står ut med stora långbenta valpar som härjar :crazy: Nåväl, det är långt i framtiden. Och ffa är det inte ett alternativ att bo i lgh i stan.
 
...men nja va. Tycker det är MKT behändigt med en hund på knappt 5 kg när den är såhär galen. Fattar inte hur man står ut med stora långbenta valpar som härjar :crazy: Nåväl, det är långt i framtiden. Och ffa är det inte ett alternativ att bo i lgh i stan.
Man vänjer sig ;) Dessutom var iaf min rätt tam som valp, tycker många sällskapsraser verkar ha varit värre :D
 
@_Taggis_ Jag höll på att skämmas ihjäl varje kurstillfälle innan vi drog igång när vi stod och småpratade, eller jag kämpade mest med att hålla mig stående när de andra småpratade.... :angel:
Ebbot är lugnet själv men han är så lycklig innan kursen drar igång och 26 kg hund är fan inte lätt att hålla i. :o Drar kopplet runt höfterna och ställer mig brett isär med fötterna och nickar åt ”oj vad han är busig”. :cool:
 
Watson fick ersätta Sherlock på rambokvällen idag och skötte sig visst utmärkt :heart

Hundarna fick ta sig igenom en massa konstigheter inne i brandstationens rökdykarhus och Watson spankulerade på som om det var det mest självklara i hela världen, enligt sambons utsago. Inga underlag eller konstiga rökdykarlabyrinter eller mörka rum störde honom det minsta. :D
Han tyckte dock inte om att kliva in i huset. Som om själva dörröppningen var lite obehaglig. När han kom in var det inga problem alls, men det hände inte bara en gång utan alla gånger de skulle in i huset. Han gick att locka in med godis men var tveksam. Men som sagt, innanför var det som att det aldrig varit något problem. Rätt skumt.

De hade även hundmötesträning först av allt och Watson hade bara ögon för husse... och hans godis. :laugh:
Duktiga lillen. :love:
 
Man vänjer sig ;) Dessutom var iaf min rätt tam som valp, tycker många sällskapsraser verkar ha varit värre :D

Jag som tycker min valp är planetens lugnaste och snällaste valp... utom igår på kursen och nu denna morgon på jobbet:grin: Försökte med framgångskonceptet att lämna en Kong med gotta i, för att jag skulle kunna gå ut och göra bort lite jobb innan kl 7 när allt spring drar igång. Ickesanicket. Hemma bryr hon sig inte om att jag går. Här var det gap och skrik. Trots att hon brukar ligga kvar och sova här på jobbet när jag går tex på toa. Märks väl att vi varit lediga för länge så hon inte bott in sig lika bra som förra veckan. Eller så är hon i en apjobbig period när man ångrar att man har djur öht och jag inser att jag kommer få gråta i några månader...

Ikväll är det passivträning/fika på kursstället där vi går valpkursen. Tror jag ska passa på att gå dit efter gårdagens succe. Förhoppningsvis är hon trött efter dagens arbetspass + stall. Så hon kan sköta sig så som hon brukar.

@Sofie.S Jag lider med dig. Har en i min valpkurs som är stor som ett hus och normalt sett står för showen. Men igår var den borta så vi tog över ;)
 
Watson har sedan ett tag tillbaka bara haft två valptänder kvar, de övre hörntänderna. De har dessutom känts som att de sitter som berget.

Nyss kom lillebror förbi en sväng och eftersom han bara skulle stanna i några minuter behöll han sina vantar på. De var ju jätteroliga tyckte Watson, bet fast i en, drog en del och klirr så låg det en tand på golvet. :laugh:
Bara en kvar nu då, tjohej!
 
Idag var vi ute på flygfältet och härjade, sen fick Asni följa med in och vänta på pizza. Så chill, trots att vi var mitt inne i en servering med massa folk så lägger hon sig bara direkt och vilar. Inget jag tar för givet kan jag lova! Hon är i allmänhet extremt cool i typ alla situationer hon hamnat i. Jag tror det enda hon varit tveksam mot på riktigt är dammsugaren. :p

Ikväll rök sista huggtanden genom lite kamplek, så inga pirayatänder kvar! Väldigt skönt att slippa de där nålarna.
21 veckor, hon väger ca 10,7 kg och är 44 cm hög :D
Jag gillar verkligen hur hon är byggd och hur hon rör sig, allting är så väldigt harmoniskt.
Sen är hon väldigt bra på att snappa upp beteenden som lönar sig :angel:
 
Idag var vi ute på flygfältet och härjade, sen fick Asni följa med in och vänta på pizza. Så chill, trots att vi var mitt inne i en servering med massa folk så lägger hon sig bara direkt och vilar. Inget jag tar för givet kan jag lova! Hon är i allmänhet extremt cool i typ alla situationer hon hamnat i. Jag tror det enda hon varit tveksam mot på riktigt är dammsugaren. :p

Ikväll rök sista huggtanden genom lite kamplek, så inga pirayatänder kvar! Väldigt skönt att slippa de där nålarna.
21 veckor, hon väger ca 10,7 kg och är 44 cm hög :D
Jag gillar verkligen hur hon är byggd och hur hon rör sig, allting är så väldigt harmoniskt.
Sen är hon väldigt bra på att snappa upp beteenden som lönar sig :angel:

Men åh vad har hänt med öronen :love::love::love::love: Visst har dom flippat fram?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 516
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 442
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
234
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 627
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp