Behöver smakråd ang vilken färg på sele som Emiron ska ha. En del av mig vill gå på det säkra kortet och ta en svart, en annan del tänker att det kan ju vara trevligt med lite färg som omväxling. Det gamla regntäcket han ärvt av Filimon är brandgult. De enda färgerna jag inte skulle kunna tänka mig är den lila och den mörkare blå.

Visa bifogad fil 53552
Röd!
 
Behöver smakråd ang vilken färg på sele som Emiron ska ha. En del av mig vill gå på det säkra kortet och ta en svart, en annan del tänker att det kan ju vara trevligt med lite färg som omväxling. Det gamla regntäcket han ärvt av Filimon är brandgult. De enda färgerna jag inte skulle kunna tänka mig är den lila och den mörkare blå.

Visa bifogad fil 53552
Röd och grön gillar jag mest
 
Grön: 3
Ljusblå: 4
Gul: 1
Röd: 3

Min personliga åsikt är att den gröna ser ut att ge lite varsel-känsla även om det inte är reflekterande material vilket ju kan ha sina fördelar.
 
Grön: 3
Ljusblå: 4
Gul: 1
Röd: 3

Min personliga åsikt är att den gröna ser ut att ge lite varsel-känsla även om det inte är reflekterande material vilket ju kan ha sina fördelar.

Nu när jag sitter och kollar närmare så inser jag att det finns 3 färger till som inte är med på bild, nämligen rosa, khakigrön och brun... Det blev genast ytterligare lite svårare.
 
Idag har Rex varit hos veterinären och fått sin 12 veckorsspruta. Stora A i uppförande trots att han tyckte att det var väldigt tråkigt där. Passade på att väga honom, han vägde 13,5 kg. Vår lilla heffaklump 😍
 
Lilla Åysan växer som ogräs, har sylvassa tänder hon använder flitigt och börjar lära sig vissa saker. Helix har ett enormt tålamod med henne och de leker bra tillsammans, ibland glömmer han hur mycket större han är bara.

Jag använde till valpkurs som börjar i augusti. Blir bra med inspiration till de egna valpkurserna jag ska ha när jag är färdig instruktör. Sen börjar vi en tävlingsförberedande kurs i oktober. Just nu jobbar vi mycket med leken och lite andra grundövningar som targets, omvänt lockande och kontakt. Det blir några få minuter om dagen med "träning" sen en hel del tid med kravlös lek.

Bästa leksaken enligt Åysan
 
Hälsat på uppfödaren + mamma hund. Tiken var helt i min smak, så jäkla häftig. Uppfödaren vad jättetrevlig också så det kändes bra!

Nu är det bara att invänta löp och att be till alla högre makter att det blir massa valpar och främst hanar :angel:
 
Behöver smakråd ang vilken färg på sele som Emiron ska ha. En del av mig vill gå på det säkra kortet och ta en svart, en annan del tänker att det kan ju vara trevligt med lite färg som omväxling. Det gamla regntäcket han ärvt av Filimon är brandgult. De enda färgerna jag inte skulle kunna tänka mig är den lila och den mörkare blå.

Visa bifogad fil 53552

Grön tycker jag!
 
Min gamla hund gick bort 21 mars och jag hade under flera år tänkt att jag inte skulle skaffa någon ny. Jag jobbar heltid och bor själv. Men den här tiden med all social distans har fått mig att ändra uppfattning. Det tycks som att jag behöver djur för att må bra. Katt funkar inte där jag bor, så hundpassning får helt enkelt lösa sig. Medan valpen är liten blir det inte några problem, för jobba hemma-normen lär fortsätta ett tag till och sedan har jag lite olika lösningsidéer.

Jag har inte bestämt mig till 100 % men faktiskt anmält intresse på en kull. Valparna är inte födda än, så vi får se vad som händer. Men jag tror definitivt att om det blir någon passande så kommer jag få en. Och efter att ha känt mig skräckslagen första fem minuterna efter att jag pratade med uppfödaren känns det nu - roligt! Men som sagt - vi får se vad som händer.
 
Här har vi inte varit helt överens om valpplanerna... men igår hämtade vi hem makens gråhundsvalp.
En liten Svea :love:
4C550481-6CD3-461D-AD37-6C2A0624C0B3.jpeg
 
Elda 9 veckor imorgon. Besiktigad med okej-stämpel i rumpan.
IMG_4674.jpeg


Om ni vill veta hur mitt liv hemma ser ut numera, så kika på filmerna. Ljuden låter som vanligt mer som tasmanska smådjävlar när Elda och 1-åriga Petra har kul ihop :rofl::rofl::rofl:

Lite ensamlek
Bus med Petra
Hur två tokar roar utomhus
(ursäkta alla vackra mattor ute, men gräsmattan är söndergrävd och jag vill inte få in all jord och lera.....:angel:)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 779
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 094
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 487
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp