Törs knappt skriva det men Rex är så otroligt snäll och gosig. ❤ Jag förväntade mig verkligen att det skulle bli skitjobbigt med valp men det är bara helt underbart. Men det beror nog mycket på att vi är tre i familjen som hjälps åt och att vi har en stor inhängnad tomt. 😅
 

Bifogade filer

  • 20200802_184852.jpg
    20200802_184852.jpg
    705,5 KB · Visningar: 43
Min skruttvalp är nu 5 månader! Han har utvecklats enormt mycket senaste veckorna och det märks verkligen att han har mognat på alla plan. Han är en grabb med mycket egna åsikter men som är väldigt okomplicerad både i vardagen och i träning. Och alltså i träningen - hade aldrig kunnat drömma om att han skulle vara så här rolig att träna! Han älskar allt med fart och gör först och tänker sen, så det blir mycket fort och fel men han har iaf motor så det räcker och blir över :D

Nu har han dessutom lyckats charma in sig hos vuxna hunden, så dom är typ bästa vänner. Dom sover ihop och börjar leka med varandra innan jag ens har hunnit kliva upp på morgonen. Riktigt kul att se, för jag var lite orolig tidigare då Igor har mycket resursförsvar och Vilja är väldigt känslig och vek. Var lite spänt ett tag då Igor tyckte att han hade ensamrätt till det mesta och Vilja blev låg, men det har verkligen gått över helt nu. Dom håller sams, och markerar Vilja så backar Igor direkt. Så himla kul att dom trivs så bra ihop nu. :heart

Väger 8,2 kg och är drygt 40 cm hög. Ska bli kul att se hur stor, och ljus, han blir!
DSC_0002_BURST20200730151552631.jpg
 
Igår blev Åysan 15 veckor. Med ca 40 cm och 11.8 kg så verkar hon fortsätta växa i samma snabba takt. Kan bara hoppas att hon slutar växa tidigt annars får jag en tik som är större än min stora hane 😂

Många polletter börjar trilla ner nu. Framförallt samarbete kring föremål och även leksaker till viss del. Något jag har slitit mycket med. I vardagen är hon väldigt mycket lugnare nu. Har lättare att koppla av när inget händer och anpassar sig mer efter oss. Får tokryck ibland men oftast bara en gång om dagen. Debut hos daghusse i tisdags som gick strålande. Ensamhetsträningen är fortsatt okomplicerad. Svårast är inkallningen. Hon kan vara rätt egensinnig om hon inte vill komma, särskilt här hemma :meh:

I skogen är bästa aktiviteten att gräva hål.
DSCPDC_0001_BURST20200806115940557_COVER.JPG
 
Vi ska med sambons familj på dagsutflykt med
8B3EC63C-0E8D-47CB-9C4E-774C7C604AB2.jpeg
cykel nästa helg och eftersom fröken är för stor för vanlig cykelkorg och alldeles för liten (och helt fel ras) för att springa bredvid så la jag några timmar på att modifiera en cykelvagn igår. Med en påse godis var det inga problem att klättra in och lägga sig, även med nätet stängt. Men det där med att den rör sig är ingen höjdare än. Tur vi har en vecka på oss att träna på det också.


imorse när vi gick upp såg jag att hon haltade lite på vänster fram. Trodde det verodde på att hon sovit konstigt men det kom när hon låg i köket en stund också. Hon slutar dock när hon får röra sig lite grann. Ingen aning vad hon gjort så det blir nog vila ordentligt I några dagar och hoppas det går över.
 
Vägde Torsten idag. Tycker han blivit tung att bära.
4,1 kg. Och han är långt ifrån fullt musklad eftersom han är bara 8 månader. Rasstandarden säger upp till 4,5 kg. Med andra ord hör han inte till de mindre.

Köpte vuxenfoder till honom idag. Acana small breed. La några bitar i hans mat och han sorterade ut dem och åt. Resten lämnade han. I vanlig ordning.
Nåja. jag behöver inte vara rädd för att han ska bli för fet i alla fall.
 
Marvel har nu blivit fem månader och är inte längre lika mycket piraya :p Det vi kämpar på mest med nu är att han har väldigt lätt för skall när vi möter människor och att han börjat morra åt hundar vi möter men jag hoppas det beror på att han är i spökåldern och att det ska växa till sig. I övrigt helt fantastisk och så rolig att utvecklas med :love:
IMG_20200727_133253.jpg
 
Pinscherskrället växer och växer, folk har gett upp tax-iden och är fullständigt övertygade om att jag har en Rhodesian Ridgeback utan ridge. Med tanke på hur stor hon är 😅.

Jag lyckades skada foten i helgen och det har inte varit alltför kul att vara hundägare när man knappt kan gå. Men nu är det något bättre, även om jag väljer att skippa introt på valpkursen ikväll då jag inte orkar belasta foten i 1,5 timme.

Tur att hon är så söt, för bitigare pirayavalp har jag aldrig mött innan 😂
20200809_101019.jpg
 
Jag har ett 8-månaders spöke. Han är billig just nu :meh:

Nyss ställde han sig och morrade seriöst på jordfräsen där jag ställt en bensindunk. Skällt och vrålat på lite vad som helst under dagen. Jag fattar inte ens hälften av gångerna vad han går igång på.
Måtte detta vara unghundsfasoner. För mellan gångerna är han hur trevlig som helst.
 
Servus blev fem månader häromdagen. Han är en sån raring! Och visar mer och mer personlighet mer än bara glad valp. Tyvärr är han väldigt förtjust i att skälla på hundar, och även på människor som får för sig att gå igenom "vår" skog, så vi har lite att jobba på. Annars är det mest jag som får kämpa med att inte tappa självförtroendet när vi inte lyckas som planerat i träningen.
20200807_184419.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 883
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 198
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 530
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 722
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp