Vi skulle ha varit på första kurstillfället på unghundskursen i detta nu. Men jag har förkylningssymptom, väärdelöst!! 😭 Men kursledaren skulle mejla mig imorgon om vad de gör så att vi kan förbereda oss till nästa gång.
 
Ägarregistreringen du får med stamtavlan kanske? Om ni inte fyllde i den hos uppfödaren för att den skulle skicka in.
Men åh, ja det har jag missat. Har inte reflekterat över det, då det är stamtavla på baksidan. Jag har ju bara en exportstamtavla på tidigare hund, var inte alls samma procedur då :angel:
 
Meeen. Du borde ju kunna få lite rabatt? Är det fodertik-material på valpen?
Coronatider gör rabatt rätt osannolikt :D

Vet inte om de skulle vilja ha den som fodertik. Den var ju såld men kom tillbaka.
Det som lockar är att dwen visat sig bli phalene. Jag hyser en klockarkärlek till phalener så en pappis var sista utvägen när inga phalener fanns när jag letade hund.
 
Neeeej!
Jag har ju fortfarande 100 kg hund, hade som mest 250 kg BCs 😁
(Har efter det tappat lite sympatier för folk som gller över att en hund på 20 kg är för tung att hålla när den drar i kopplet...)
Jag hävdar bestämt att man får fortsätta ha den vikt djur man tidigare haft, oavsett art. Och med 4 hästar i familjen blirsetnågra kilo hund 🐕‍🦺😍 Jag kan i och för sig gå med på att två av hästarna tillhörde andra familjemedlemmar, som inte längre bor i samma hushåll. Men cirka 1000 kg djur klarar jag mig långt på 😄
 
Valpen har nu kräks gul galla två nätter i rad. Ökade maten för två dagar sedan, tänkte om det kunde spela in? Men när jag googlar verkar det bero på tom mage om valpen kräks?
Ger sista målet Kl 17, ska jag ge henne kvällsmaten senare?
 
Valpen har nu kräks gul galla två nätter i rad. Ökade maten för två dagar sedan, tänkte om det kunde spela in? Men när jag googlar verkar det bero på tom mage om valpen kräks?
Ger sista målet Kl 17, ska jag ge henne kvällsmaten senare?

En av mina hundar kräks om det går för lång tid mellan målen, de får middag vid fem-sex men ett litet kvällsnacks innan vi lägger oss. Funkar bra för oss.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 017
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 297
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 607
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
71 207
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp