Känner mig som världens sämsta hundägare!!
Bar upp valpen för trappen för att kvällskissa henne. Sätter med henne precis ovanför trappen och så sträcker hon på sig och glider ner för trappen och rullar ner! Det är en lång trappa som svänger dessutom.
Hon haltar lite nu. Klämt och känt lite på henne. Hoppas verkligen inte att hon gjorde sig illa:cry:
 
Känner mig som världens sämsta hundägare!!
Bar upp valpen för trappen för att kvällskissa henne. Sätter med henne precis ovanför trappen och så sträcker hon på sig och glider ner för trappen och rullar ner! Det är en lång trappa som svänger dessutom.
Hon haltar lite nu. Klämt och känt lite på henne. Hoppas verkligen inte att hon gjorde sig illa:cry:
Äsch, olyckor händer ibland. Så länge det inte var en lång trappa från hög höjd så hade jag avvaktat. Ev kan du ringa FirstVet och rådfråga för säkerhets skull
 
Hade helt glömt att Emiron ska ha sin 1-årsvaccination snart :eek: har ändå fått en lapp om det från veterinären som besiktigade honom och den har hängt på kylskåpet i typ 3 månader, röd är den dessutom så hur jag kunnat glömma av den vet jag inte. Åker dit på en drop-in tid nästa vecka och får det gjort innan jul och nyår tror jag.
 
Uppdaterar med bild på Lördag! Border collie, hane, avkomma till Fridolfs halvsyster och verkar ha flera av de goda egenskaperna som jag gillar så mycket i Frodolfarna. Ska bli arbetshund här hemma, och kanske huvudrollsinnehavare i en serie instruktionsfilmer om grundträning av vallhundar.
Spännande! Ja, bild! :love:
 
Rex fyller 8 månader idag. Jag bjuder på en bild där han utövar en av sina egenpåtagna uppgifter: kolla att hästarna har ätit upp allt sitt kraftfoder.
 

Bifogade filer

  • 20201127_145652.jpg
    20201127_145652.jpg
    285,8 KB · Visningar: 104
Nästa vecka hämtar vi hem vår Dansk-svenska gårdshundsvalp! Herregud vad jag längtar och planerar 😍 13 år sedan jag hade valp senast! Det ska bli så roligt, även om 5-åriga dottern ikväll grät att hon "har ångrat sig, hon vill inte ha någon valp" då vi sagt så många gånger att hon inte får lämna sina saker på golvet, den kommer tugga på dem... Så nu får jag peppa henne med allt som är roligt med valp istället tror jag 😊
 
Nästa vecka hämtar vi hem vår Dansk-svenska gårdshundsvalp! Herregud vad jag längtar och planerar 😍 13 år sedan jag hade valp senast! Det ska bli så roligt, även om 5-åriga dottern ikväll grät att hon "har ångrat sig, hon vill inte ha någon valp" då vi sagt så många gånger att hon inte får lämna sina saker på golvet, den kommer tugga på dem... Så nu får jag peppa henne med allt som är roligt med valp istället tror jag 😊
Å vad roligt! ❤
 
Imperia blir 9 veckor idag för varje dag som går ser jag mer och mer av hennes personlighet. Hon är en tuff, självsäker tös med ett jädra humör 🙈 Hennes blonda bror Impossible är mycket mildare men precis lika framåt. Han flyttar om nån dag och han kommer helt klart bli den svåraste att lämna ifrån mig.
7450AE0B-BC35-4F47-8AD8-03A374540D82.jpeg
 
Igår blev Dunit 3 månader. Hans öron har senaste dagarna ändrat läge och just nu har han "kepsöron"... inte så snyggt kanske men ganska gulligt. ;)

129666567_10157855323274537_1505328166114945280_o.jpg


Han kan inte stå fritt ännu utan behöver lite hjälp av godis och jag är verkligen inte proffs på att ställa upp en whippet men vi tränar på det. :D

129642829_10157855356589537_5063519601907387705_o.jpg

Ååååh jag är så sugen på en whippet!!! Så underbar!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 894
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 207
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 532
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 755
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp