Ett tecken på att tonårsfasonerna verkligen börjar vakna till liv är när kloklippningen som normalt brukar gå som en dans helt plötsligt inte funkar. Eller ja, klorna blir klippta så småningom men inte förrän mycket skrik, ålande och handbitande blivit uträttat.
 
Kommer ni gå någon valpkurs eller liknande med era valpar?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Gå en vanlig valpkurs (antagligen inget nytt men nyttigt såklart) och sen en tävlingsinriktad efter det eller bara satsa på en tävlingsinriktad (om det går att hitta någon som inte är full redan).
 
Kommer ni gå någon valpkurs eller liknande med era valpar?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Gå en vanlig valpkurs (antagligen inget nytt men nyttigt såklart) och sen en tävlingsinriktad efter det eller bara satsa på en tävlingsinriktad (om det går att hitta någon som inte är full redan).

Jag ska gå en vanlig valpkurs, mest för att hänga med andra hundar utan att leka och för att få lite störningsträning :)
Jag hade nog inte gjort det om det inte var för att det anordnades i vår hundhall :p
 
Kommer ni gå någon valpkurs eller liknande med era valpar?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Gå en vanlig valpkurs (antagligen inget nytt men nyttigt såklart) och sen en tävlingsinriktad efter det eller bara satsa på en tävlingsinriktad (om det går att hitta någon som inte är full redan).

Jag har redan anmält mig till valpkurs, då kommer Penny vara ganska precis 3 månader :)
 
Kommer ni gå någon valpkurs eller liknande med era valpar?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Gå en vanlig valpkurs (antagligen inget nytt men nyttigt såklart) och sen en tävlingsinriktad efter det eller bara satsa på en tävlingsinriktad (om det går att hitta någon som inte är full redan).
Jag hänger nog på kompis som har en lite äldre valp och tränar med dem
 
Kommer ni gå någon valpkurs eller liknande med era valpar?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Gå en vanlig valpkurs (antagligen inget nytt men nyttigt såklart) och sen en tävlingsinriktad efter det eller bara satsa på en tävlingsinriktad (om det går att hitta någon som inte är full redan).
Jag har anmält oss till två precis efterföljande. Hella kommer vara rätt så exakt 6 månader då.
 
Kommer ni gå någon valpkurs eller liknande med era valpar?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Gå en vanlig valpkurs (antagligen inget nytt men nyttigt såklart) och sen en tävlingsinriktad efter det eller bara satsa på en tävlingsinriktad (om det går att hitta någon som inte är full redan).

Vi ska på vårt första tillfälle på valpkurs nu på söndag.
Torsten är då nära 7 månader. Ledaren är en god vän som är hundtränare i egen regi.
 
Kommer ni gå någon valpkurs eller liknande med era valpar?

Vet inte riktigt hur jag ska göra. Gå en vanlig valpkurs (antagligen inget nytt men nyttigt såklart) och sen en tävlingsinriktad efter det eller bara satsa på en tävlingsinriktad (om det går att hitta någon som inte är full redan).
Jag har tänkt att gå kurs.
 
Jag hade nog glömt hur gulliga valpar är. Allt han gör är gulligt, hur han rör sig är gulligt, hur han låter är gulligt. 😄 Men det gulligaste är ljudet från hans oversized tassar på trägolvet när han glatt travar genom huset.
Bompbompbompbompbomp
😍
Vad är det gulligaste med era valpar?
 
Jag hade nog glömt hur gulliga valpar är. Allt han gör är gulligt, hur han rör sig är gulligt, hur han låter är gulligt. 😄 Men det gulligaste är ljudet från hans oversized tassar på trägolvet när han glatt travar genom huset.
Bompbompbompbompbomp
😍
Vad är det gulligaste med era valpar?
Jag håller med dig, allt valpen gör är så himla gulligt! Men det allra gulligaste är nog hur han muttrar när han är trött och blir väckt 😍
 
Behöver smakråd ang vilken färg på sele som Emiron ska ha. En del av mig vill gå på det säkra kortet och ta en svart, en annan del tänker att det kan ju vara trevligt med lite färg som omväxling. Det gamla regntäcket han ärvt av Filimon är brandgult. De enda färgerna jag inte skulle kunna tänka mig är den lila och den mörkare blå.

Screenshot_20200701-182105_Samsung Internet.jpg
 
Har ju ingen egen valp, men träffade min storasysters labbevalp Raya igen. Hon har verkligen börjat fatta hundspråket i familjen; Benji kan man göra vad man vill med och han gör ingenting, Asni behöver man inte ta på allvar och Tinja har man otrolig respekt för :D Några gånger går hon och funderar på om hon ska bita henne i svansen men kommer alltid på att nä, det är nog ingen bra idé :p Vilket gör att Tinja tycker Raya är helt okej nu och bjuder även in till lek.
08D10CFE-3EEE-4ACC-97AC-1D0643BFD5F1.jpeg
 
Behöver smakråd ang vilken färg på sele som Emiron ska ha. En del av mig vill gå på det säkra kortet och ta en svart, en annan del tänker att det kan ju vara trevligt med lite färg som omväxling. Det gamla regntäcket han ärvt av Filimon är brandgult. De enda färgerna jag inte skulle kunna tänka mig är den lila och den mörkare blå.

Visa bifogad fil 53552
Jag tror Emiron skulle vara fin i ljusblått. Färg är kul!
 
Behöver smakråd ang vilken färg på sele som Emiron ska ha. En del av mig vill gå på det säkra kortet och ta en svart, en annan del tänker att det kan ju vara trevligt med lite färg som omväxling. Det gamla regntäcket han ärvt av Filimon är brandgult. De enda färgerna jag inte skulle kunna tänka mig är den lila och den mörkare blå.

Visa bifogad fil 53552

Ljusblå!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 766
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 091
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 480
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp