Mycket miljöträning för Åysan idag. Gå på stan utan storebror på dagen och ikväll var vi vid skjutbanan under övning. Bådeock gick väldigt bra. Då är pirayafasonerna ursäktade :D

Hon växter som ogräs, är 13 veckor imorgon och väger nog 10 kg nu. Får se om hon blir stor eller slutar växa tidigt.
 
Mycket miljöträning för Åysan idag. Gå på stan utan storebror på dagen och ikväll var vi vid skjutbanan under övning. Bådeock gick väldigt bra. Då är pirayafasonerna ursäktade :D

Hon växter som ogräs, är 13 veckor imorgon och väger nog 10 kg nu. Får se om hon blir stor eller slutar växa tidigt.

Ok, Minn, var nog över ett halvår när hon passerade 10 kg.
 
De flesta kelpies är iofs större än Minn 😂

Men är mamman stor? Har bara sett henne på bild och film. Får kanske be matten lägga upp bilder med bättre referens 😁

Ja mamma är hög, maxad tik. Jag upplever dock inte Åysan hög än så länge utan hon är kompakt/rejäl utan att vara fet. Ska bli spännande hur hon blir exteriört och mentalt såklart.
 
38C24A71-52C7-43B8-AAA3-E3BB37A771DF.jpeg

Lååånga ben här just nu!
 
Briam är halt igen, denna gång har jag bokat in för en hältutredning. Magkänslan säger att något inte stämmer och att denna gång är det inte hans klumpighet som har gjort honom halt.
Är något fel på Briam kommer jag garanterat sluta med hundar helt.
 
Briam är halt igen, denna gång har jag bokat in för en hältutredning. Magkänslan säger att något inte stämmer och att denna gång är det inte hans klumpighet som har gjort honom halt.
Är något fel på Briam kommer jag garanterat sluta med hundar helt.
Vad tråkigt. Jag håller tummarna för att de hittar något som är lätt åtgärdat. ❤
 
20200720_204316.jpg

Prinsessan älskade livet på campingen, massor av social träning med mycket olika människor och hundar. Hon har även provat på att bada och simmade lite. Var genuint lite bekymrad då hon var så ängslig i början men nu har hon tuffat till sig. Nu blir det några dagars miljöträning i stadsmiljö innan vi åker upp igen 😀
 
Briam är halt igen, denna gång har jag bokat in för en hältutredning. Magkänslan säger att något inte stämmer och att denna gång är det inte hans klumpighet som har gjort honom halt.
Är något fel på Briam kommer jag garanterat sluta med hundar helt.

Åh nej :( håller tummarna för att det inte är något allvarligt :heart
Hur ser det ut med lederna i rasen?
 
Emiron växer vidare och mätte 73 cm runt bröstkorgen igår så det innebär att det är läge att beställa hans vuxensele som det ändå är 3 veckors leveranstid på, äntligen. Vi har börjat fasa in hundgården på allvar nu och igår var han hemma med labben hela dagen medan vi jobbade. Det gick hur bra som helst. Kollade till honom varje timme i övervakningskameran och kunde inte höra några klagomål från honom alls. Han lekte, sov, spanade och lekte lite till. Ska snart börja vänja honom vid konceptet cykel och hur det funkar när man ska gå bredvid cykel. Han får bli minst 1 år innan vi börjar motionera på riktigt men inlärningen tänkte vi börja med lite smått snart.
 
Elda nu 11 veckor och en riktig skitunge :p Orädd, framåt, en riktig jäkla huggsnok - den bitigaste valpen ja haft tror jag :o Jaja, hon blir stor en dag......och byter tänder.
Härligt framåt och lagom tuff. Nyfiken till tusen och med mycket vilja. Viljan märkte jag häromdagen när jag skulle vattna ute/spola av ordentligt i trädgården och stängde in hundarna (inte med ytterdörren då eftersom slangen måste dras in). Grindarna har för glesa spjälor för henne fortfarande, så kompostgaller som hänger som grundar finns med......och ja dom fungerar till dom vuxna som aldrig petar på galler :rofl:
Rymling....
 
Elda nu 11 veckor och en riktig skitunge :p Orädd, framåt, en riktig jäkla huggsnok - den bitigaste valpen ja haft tror jag :o Jaja, hon blir stor en dag......och byter tänder.
Härligt framåt och lagom tuff. Nyfiken till tusen och med mycket vilja. Viljan märkte jag häromdagen när jag skulle vattna ute/spola av ordentligt i trädgården och stängde in hundarna (inte med ytterdörren då eftersom slangen måste dras in). Grindarna har för glesa spjälor för henne fortfarande, så kompostgaller som hänger som grundar finns med......och ja dom fungerar till dom vuxna som aldrig petar på galler :rofl:
Rymling....
:rofl:
Hade du såpat henne?

Vilken rackarunge. Kul på avstånd. Skitkul. Men jag hade nog varit gråhårig om jag var du :D
 
Elda nu 11 veckor och en riktig skitunge :p Orädd, framåt, en riktig jäkla huggsnok - den bitigaste valpen ja haft tror jag :o Jaja, hon blir stor en dag......och byter tänder.
Härligt framåt och lagom tuff. Nyfiken till tusen och med mycket vilja. Viljan märkte jag häromdagen när jag skulle vattna ute/spola av ordentligt i trädgården och stängde in hundarna (inte med ytterdörren då eftersom slangen måste dras in). Grindarna har för glesa spjälor för henne fortfarande, så kompostgaller som hänger som grundar finns med......och ja dom fungerar till dom vuxna som aldrig petar på galler :rofl:
Rymling....
Elda, vilken kul tjej :love:

Åh, det där är bekant :laugh: Innan Marvin gjorde entré här hemma så kunde vi också ha kompostgaller uppsatta sådär, hundarna försökte inte ta sig förbi. Nu behöver vi två galler i höjd, ihopsatta med buntband och karbinhakar, fastsatta på flera ställen i dörrkarmen för annars har ett litet busfrö vid namn Marvin klämt sig igenom eller klättrat över någonstans :rofl:

Lösningsorienterade valpar är roliga :up::D
 
Åh nej :( håller tummarna för att det inte är något allvarligt :heart
Hur ser det ut med lederna i rasen?
Lederna är jag inte orolig för, men OCD och likande gör mig mer orolig även om det inte är vanligt. Högst troligt har han skapat skadan på sig själv med tanke på att han kastar sig Hej vilt och springer in i saker 24/7.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 769
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 093
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 486
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp