Lederna är jag inte orolig för, men OCD och likande gör mig mer orolig även om det inte är vanligt. Högst troligt har han skapat skadan på sig själv med tanke på att han kastar sig Hej vilt och springer in i saker 24/7.

Skönt att det inte verkar så vanligt med ledfel i alla fall! :) Så härligt att det bara var en muskelinflammation :heart
 
Utan att veta vad ni gjort tidigare - introducera lite nosework? Stilla arbete, går långsamt, håller sig på marknivå. :)
Alltså i arbete är det inte så svårt. Det är i vardagen på promenader, när jag kommer hem, eller om han helt plötsligt får för sig att ge ut lite kärlek. Han har lixåm två växlar och man vet aldrig när hans 3m skutt kommer 😝
 
Rex var på födelsedagskalas förra helgen och skötte sig utmärkt. Han lufsade runt lite eller låg och tuggade på sitt tuggben. Min svåger (briardägare) undrade om vi var säkra på att det var en briard vi hade fått! 🤣
 

Bifogade filer

  • 20200724_202843.jpg
    20200724_202843.jpg
    183 KB · Visningar: 49
Har varit utan hund sedan 21 mars. Igår ringde uppfödaren jag anmält intresse hos för att berätta att valparna kom i torsdags. Det blev åtta stycken varav sex tikar, så det är goda möjligheter att det kan bli någon till mig (vill gärna kunna ställa ut). Så - nu blir det kanske valp i september!
 
Och nu hoppas jag på kull nr 2 för i år :love:
Nu har fröken Lasse dejtat sin Kenshi i helgen. Det har hittills bara blivit en parning, för idag tröttnar fröken efter en stund trälande från grabbens sida - men en gång räcker väl om det är rätt i tid :) Båda hundarna har gjort superfina BPH/MH och är öppna och väldigt sociala hundar, med mycket föremålsintresse och mycket positiv anda. Ska bli spännande se vad det blir om det blir något :love:
Grabben är dock lite slutkörd på bilden (och drar in andan så han ser smal ut) efter alla försökt att få till det en sista gång, så han kommer inte alls till sin rätt här :D
IMG_5085.jpeg
 
Vi verkar tack och lov ha fått ännu en valp som tycker att detta med ensamhetsträning inte är något man behöver träna på. Hon har varit själv både med och utan den andra hunden ett par gånger och varje gång ligger hon och sover eller gnager på sin tugg när ni kommer tillbaka och reser sig oftast inte ens när vi går in genom dörren (trots att hon sover på dörrmattan vilket hon gör när vi är hemma).

Försökte ta en uppställd bild idag, gick sådär. Hon är lite överbyggt just nu.
Åysan 3 månader.jpg
 
Jag har äntligen gått på semester och inledde den med besök i sommarstugan, givetvis tillsammans med unge herr valp (18 veckor gammal). Jag var lite orolig inför detta. Servus leker ganska vilt och hoppar gärna, och han är van vid att bo med två vuxna människor i ett stort hus med inhägnad trädgård i ett lugnt område med skog bakom huset. Nu damp han ner i en helt ny miljö med betydligt mindre yta, ingen trädgård alls och här vistades, förutom jag, upp till åtta vuxna människor och sju barn under fem år, samtliga var främlingar för honom. Dessutom ligger det på en tätbebyggd ö med mycket turister och hundar.

Lilla älskade stjärnan har uppfört sig perfekt. Jag är löjligt stolt. Han har umgåtts så fint och försiktigt med barnen, har någon råkat vara hårdhänt har han bara flyttat lite på sig. Det värsta han gjorde var att stjäla roliga leksaker från bebisen och ibland slicka lite för mycket på barnen. Jag var dock väldigt glad att har tränat på att slappna av i knät, på det sättet kunde jag lugna ner situationer som jag såg höll på att trigga igång honom.

Världens finaste lilla hund (som jag nu förlikat mig med inte lär bli strävhårig)
20200725_151007.jpg
 
Elda är 12 veckor nu. En tuff och väldigt orädd tös i mycket. Sitta på rörlig gunghäst va väl inget, bord är helt normalt typ, hälsa på alla ungdomar i centrum är rena drömmen säger hon :D

Det enda är att hon fortfarande är rätt vek i handlederna. Hon hade ju svårt komma upp på benen pga att hon var så oerhört fet och var då mjuk som tusan i lederna och handlederna vek sig galet i början. Oerhört mycket bättre nu, men fortfarande vek. Hoppas det ska stadga sig framöver med mer varierande underlag och terräng. I övrigt ser hon väldigt lovande ut och är en galet framåt tjej som inte bangar och nyfiken så till den milda grad - pjuh :)
IMG_5154.jpeg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 768
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 091
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 481
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp