Bukefalos 28 år!

Valp 2021 - del 2

Assar har spenderat 1 natt på Strömsholm med misstänkt drogförgiftning. Trodde han bara åt snö men icke sa nicke. Kul att bo i ett område där droger göms ute. 🙃
Nu är han åter igen hemma, trött och medtagen men är så pass pigg att vara hemma i alla fall.
 
Assar har spenderat 1 natt på Strömsholm med misstänkt drogförgiftning. Trodde han bara åt snö men icke sa nicke. Kul att bo i ett område där droger göms ute. 🙃
Nu är han åter igen hemma, trött och medtagen men är så pass pigg att vara hemma i alla fall.
Gav det utslag på drogtest?
Min ena blev också drogförgiftad en gång, efter att ha ätit människodiarré. Det var innan djursjukhuset hade köpt in urindrogtest så fick aldrig reda på exakt vilken drog det rörde sig om, men symtomen stämde överens med amfetaminförgiftning. Tack och lov fick hon bara lindriga symtom och kunde skrivas ut efter en natt. Hade kvar lite ryckningar i två dygn med blev sedan helt återställd och har inte fått några men.
 
Gav det utslag på drogtest?
Min ena blev också drogförgiftad en gång, efter att ha ätit människodiarré. Det var innan djursjukhuset hade köpt in urindrogtest så fick aldrig reda på exakt vilken drog det rörde sig om, men symtomen stämde överens med amfetaminförgiftning. Tack och lov fick hon bara lindriga symtom och kunde skrivas ut efter en natt. Hade kvar lite ryckningar i två dygn med blev sedan helt återställd och har inte fått några men.
Jag vill svara ja att det gav positivt men säger samtidigt nej. Veterinären pratade inte svenska och lite knackig engelska så kommunikationen mellan oss var väl inte den bästa. Har bett om Journalen så jag kan läsa mig till istället.
Har förr lämnat in LSD och Tram som Assar har hittat i samma område så risken finns.
Han är bara lite vilse i kolan med diarré, men han är helt klart bättre idag.
 
Jag vill svara ja att det gav positivt men säger samtidigt nej. Veterinären pratade inte svenska och lite knackig engelska så kommunikationen mellan oss var väl inte den bästa. Har bett om Journalen så jag kan läsa mig till istället.
Har förr lämnat in LSD och Tram som Assar har hittat i samma område så risken finns.
Han är bara lite vilse i kolan med diarré, men han är helt klart bättre idag.
Låter som att du borde börja se dig om efter en annan bostad
 
Jag vill svara ja att det gav positivt men säger samtidigt nej. Veterinären pratade inte svenska och lite knackig engelska så kommunikationen mellan oss var väl inte den bästa. Har bett om Journalen så jag kan läsa mig till istället.
Har förr lämnat in LSD och Tram som Assar har hittat i samma område så risken finns.
Han är bara lite vilse i kolan med diarré, men han är helt klart bättre idag.
Usch då :(
Hoppas han repar sig snabbt!
 
Jag börjar seriöst undra om inte Leffe är blandras. Att dom har trixat med stamtavlan. Det finns liksom inte en möjlighet att det inte är piraya i honom. Piraya/vätte. Käften går i ett på han.
20211230_130027.jpg
 
Mio har lärt sig kommandot att hämta leksak istället när han vill leka/kampa genom att dra i våra strumpor. En lek vilken innefattar att våra hälar och tår har levt farligt :devil: .
Jag är så stolt över vår klipska kille (han är säkert inget underbarn, redan fem månader som han är, men han är min första hund så jag tar mig rätten att tycka att han är såååå duktig) :bump:.
Nåväl. Mio och hans crew önskar alla i tråden ett
RIKTIGT
GOTT NYTT ÅR !
 

Bifogade filer

  • 20211231_181639.jpg
    20211231_181639.jpg
    199,8 KB · Visningar: 42
Tengils första nyår - vi hoppas och tror att det kommer gå hur bra som helst :) Det har smällt en del här redan, och på promenaderna när det smäller växlar han mellan att rikta uppmärksamhet mot skottet (av nyfikenhet vad det verkar) och att inte ha tid att bry sig alls :p Han håller igång kamplek även när det börjar smälla mitt i leken :up: Det bådar ju gott, men jag tar ingenting för givet. Bara att hålla tummarna för att det fortsätter lika bra som det har börjat!

Han har, lite oväntat, haft en väldigt positiv effekt på äldsta hunden här hemma - en skottberörd 8-åring, som i Tengils sällskap inte är alls lika berörd :heart Vem hade anat att en flamsfjant som Tengil kunde skänka sådan trygghet :D 2-åringen Marvin är totalt stencool med skott, men han har inte den effekten på 8-åringen. Tengil är väl en lite rejälare klippa att luta sig mot :laugh:

Kring tolvslaget blir det hårdrock på hög volym, det funkade jättebra förra året - alla hundar (inkl. 8-åringen) låg och snarkade när det smällde som mest :D

Önskar alla valpar, hundar och tillhörande människor ett Gott Nytt År! 🥳
1640974468224.jpg
 
Här hemma är det fortfarande lugnt med smällare ute (skönt!). Däremot full fart hemma då moster med familj är här och dom har sin chihuahua och en liten fluffig sak som dom ser efter. Våra whippar får inte leka med dom eftersom det kan gå lite väl vilt till 🙄 men tilda är väldigt nyfiken och vill leka!
IMG_20211231_232301.jpg
 
Vappeluringens första nyår avklarat, han har varit stabil kring skott innan och vi håller det gärna så. Tog en timmes morgonpromenad och en tur på skidor på dagen i dagsljuset, gav tröttnöjd valp ovanligt länge. Jag tappade bort tiden när vi spelade sällskapsspel vid 12 slaget men när det drog igång plockade jag fram en frusen Kong och orm med färskfoder. Både Skrället och Terrorn mumsade på nöjda längre in i huset medan vi skålade, tittade på fyrverkerier genom fönstret och sen fortsatte med spelandet.
Vi har redan tidigare noterat liknande som du @Valptass ; Terrorns obryddhet kring skott i skogen har fått Skrället att avreagera snabbare också. Väldigt tacksamt!
MOV_1443_exported_767.jpg
 
Här blev valpen 14 veckor igår på själva nyårsafton. Han har också tagit smällar och fyrverkerier med ro, så skönt! Sov sig igenom kvällen när det smällde en del, och vid 12-slaget när det pangade som mest låg han helt obrydd och smaskade på en tuggpinne.
 
962E1019-F8A6-423C-8B76-FDCCF86D03BD.png

Nikes första nyår spenderades upp o ner medan vi spelade bingo :D de började smälla långt innan 12.

Strax innan 12, när sista spelet varit, gick vi o la oss.. :angel: Nike och Bira sov kvar på soffan, de orkade inte följa med oss upp till sängen. De sov sött genom 12-slaget utan att ens vifta på öronen.

Planen var en lång skogspromenad på fm men ena hunden skar upp benet typ 10 min in på promenaden så vi fick vända. Hade köpt gottis till hundarna men de fick det aldrig för de sov ju.. 😂 det blir inte alltid som planerat men allting gick bra utan uttröttningsmetoden och mutor.
 
Tiljas första nyår var helt odramatiskt. Hon var lite nyfiken på ljudet och gick självmant och tittade ut genom fönstret, men tyckte det var ena sopiga jägare till grannar när det var så mycket skjutande men inte en enda rolig anka att apportera. Pappas jaktgener tror jag :D

Det enda hon var lite fundersam över var att grannen tvärs över skogen (nån km bort) spelade hög musik. Det hade hon inte hört innan, så det var vi tvungna att fundera över en lång stund vid kvällskissen.

20211230_195143.jpg
 
Här hemma är det fortfarande lugnt med smällare ute (skönt!). Däremot full fart hemma då moster med familj är här och dom har sin chihuahua och en liten fluffig sak som dom ser efter. Våra whippar får inte leka med dom eftersom det kan gå lite väl vilt till 🙄 men tilda är väldigt nyfiken och vill leka!
Visa bifogad fil 83133
Oj vad fort hon växer! Tyckte hon var pyttepytte nyss.

Vad är det för söt hund till vänster? Ser lite ut som en minialpaca på bilden :D
 
Oj vad fort hon växer! Tyckte hon var pyttepytte nyss.

Vad är det för söt hund till vänster? Ser lite ut som en minialpaca på bilden :D
Ja jag tycker också hon växer fort! Nu har jag inte vägt och mätt henne på någon vecka, men hon hade växt ca 10 cm på längden och gått upp 1 kg när hon var 11-12 veckor 😅 (hon är typ 13 veckor nu).
Haha ja han såg ut som en sån 😅 ingen aning var det var för mix, någon typ av korsning 🤷🏻‍♀️😅
 
Idag och idag har Freja varit riktigt jobbig och mått dåligt. Så där jobbig som hon var vid 5-6 månader och hade sitt först löp, hon var i stort sätt gratis.

Hon skriker och skäller både inne och ute. När vi skulle ut ur lägenheten på lunchen gallskrek hon hela vägen ut tills vi kom till en gräsplätt. Grannarna måste tro att hon höll på att dö. Hon fick inte ro inne heller och är rent ut sagt skit jobbig, klängig och låter mig inte vara i fred. Reagerar på alla ljud helt plötsligt också, ville inte äta mat eller favoritgodis. Hon mådde inte må bra alls och jag började bli riktigt orolig. Kändes verkligen som någon bytt ut min hund mot en helt annan. Sen på eftermiddagen hittade jag lite röda prickar på golvet och kunde bekräfta med lite toapapper i rumpan… japp, andra löpet så klart.

Skönt att det märkliga beteendet kunde förklaras men det känns ju skit om hon ska behöva må så här vid varje löp. Vi ska till veterinären nu i veckorna för vaccinering så tänkte rådfråga om det skulle vara bra att kastrera henne ändå för att slippa jävulska löpperioder 🥺
 
Hur gick nyår för alla trådens valpar?

Här var det noll reaktion, men jag hade inte väntat mig nåt annat, han har hittills inte visat rädsla för underlag, ljud eller något annat i den stilen. Otroligt skönt. :heart Min äldre hane tog det också bra, lite orolig men kunde sen ligga med oss i soffan och tugga ben.
 
Hur gick nyår för alla trådens valpar?

Här var det noll reaktion, men jag hade inte väntat mig nåt annat, han har hittills inte visat rädsla för underlag, ljud eller något annat i den stilen. Otroligt skönt. :heart Min äldre hane tog det också bra, lite orolig men kunde sen ligga med oss i soffan och tugga ben.
Tilda sov genom tolvslaget, vaknade till lite precis när det började skjuta som värst, men somnade om igen. Glad att vi bor "ute i skogen", det var inte så mycket i närheten utan mer en bit ifrån.
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 907
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 660
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 597
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp