Valp 2021 - del 2

Idag var ILY och fick vaccination. Hon charmade hela kliniken som tyckte hon var så söt, vacker, hade så otroligt uttrycksfulla ögon etc. Hon fick beröm för att vara så rar och social mot dem.
Men sen fick veterinären dock 10 minus av ILY som pep av sticket och sen tyckte veterinären kunde äta upp godisen själv. För hon skulle inte ta ngt ur hans hand. 😅
I övrigt gick det bra.
Jag brukar kalla henne för mattes lilla skelöga när jag pratar med henne ibland. Idag insåg jag att hon lyssnar till Skelöga. 🙄😂

2FFFE22D-664B-4FB2-BAB1-1F410D2C7227.jpeg
 
Idag var ILY och fick vaccination. Hon charmade hela kliniken som tyckte hon var så söt, vacker, hade så otroligt uttrycksfulla ögon etc. Hon fick beröm för att vara så rar och social mot dem.
Men sen fick veterinären dock 10 minus av ILY som pep av sticket och sen tyckte veterinären kunde äta upp godisen själv. För hon skulle inte ta ngt ur hans hand. 😅
I övrigt gick det bra.
Jag brukar kalla henne för mattes lilla skelöga när jag pratar med henne ibland. Idag insåg jag att hon lyssnar till Skelöga. 🙄😂

Visa bifogad fil 89577
Tas här hemma lystrar jättebra när husse kallar honom "Shitbird" 😂
 
Igår var Tilja och jag med på vår första tävling, i rally. Det var lite hejsan hoppsan på grund av akut tonårshjärna som dök upp i veckan (i onsdags kunde hon inte "sitt" 🙄 ), men vi lyckades ändå få med oss två kvalificerande resultat och avdragen var ändå till största delen på grund av min orutin. Så det borde ju gå att ordna till hyfsat med tiden. Hoppas få tredje resultatet nästa helg så vi kan hoppa upp i fortsättningsklass och slippa koppel, för det är en formidabel källa till trassel för matte 😅

Screenshot_20220423-165138_Gallery.jpg
 
Idag var vi på besök i stan. Vi bor ju så off och är sällan in i stad med hundarna. Så det var bra träning att vara bland så mkt bilar, folk, cyklar, andra hundar, byggnadsarbete etc. Det var mkt att titta och lukta på. Ily var noll rädd.
De vi var på besök hos bor högst upp i ett höghus och har enorma fönster åt flera håll. Ily älskade att sitta på soffryggen och kolla ut. Hon tittade och tittade.
Eller ja.. först skulle hon mingla, gosa och busa med allt folk. Vår lilla sociala fjäril! 🦋 ❤️
Hon charmade in sig så att de ville få låna hundarna och gärna passar dem. ❤️
De hade just köpt ny ljust cremefärgad soffa. Men preppat med filtar att klä den i så tjejerna fick vara med.
Nu ville de köpa hundkorg, leksaker etc åt dem för att ha till våra hundar. Vi fick inte köpa eller ta med. 😂
DC0FAAE4-468E-41CF-8D94-AF0EA406B7F9.jpeg
 
Igår fick valp miljöträna på lydnadstävling när storasyster tävlade. Hon överraskade positivt och var riktigt hanterbar 💜 Idag har hon varit med på lydnadsträning och också skött sig kanon 😍 Tur hon är lika stökig i vardagen fortfarande så jag vet att det är min valp som är kvar 😄💜
 
Slyngel-Leffe Ligist massakerade en dyna hos pappa idag när jag var i stallet. Och när jag frågade honom om han hade varit stygg så såg han så jäkla oskyldig ut. Skulle ta ett kort för han såg så söt ut :love:Visa bifogad fil 90104

Han ser inte ett dugg oskyldig ut :devil: Jävla ligist
Alltså, är man så här söt så kommer man undan med allt (så länge det inte är ens egna hund förstås...). :love:
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
403
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 584
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 505
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 340
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp