Valp 2021 - del 2

This too shall pass. :heart Om två-tre månader kommer han tillbaka med allt han kunde innan plus lite till som han lärt sig i förbifarten medan han var stendum.
Som tur vet man detta, men ibland undrar man vart alla hjärnceller tar vägen. 😂 Igår gapade han på mig för han påstod att han minsan inte vet vad "sitt" är. Syns tydligt att han har en typiskt tonårshjärna tillhörande en man för tillfället, svävar på moln och handläggningstiden på hjärnreaktion är lång. :cautious:
Tur att uppfödarna lugnar en att dessa linjer är tröga fram till 1,5 - 2år, lång laddningstid kan jag tycka.😂

Är dock jättetacksam att han är betydligt trevligare och roligare i vardagen. Hellre vara iq fiskmås i träning än ett svin i vardagen. :angel:
 
Som tur vet man detta, men ibland undrar man vart alla hjärnceller tar vägen. 😂 Igår gapade han på mig för han påstod att han minsan inte vet vad "sitt" är. Syns tydligt att han har en typiskt tonårshjärna tillhörande en man för tillfället, svävar på moln och handläggningstiden på hjärnreaktion är lång. :cautious:
Tur att uppfödarna lugnar en att dessa linjer är tröga fram till 1,5 - 2år, lång laddningstid kan jag tycka.😂

Är dock jättetacksam att han är betydligt trevligare och roligare i vardagen. Hellre vara iq fiskmås i träning än ett svin i vardagen. :angel:

Hahaha åh herregud, två år... Ja, det brukar ju ta längre tid för hanar och dessutom om dom tänkt sig bli stora. Men du får mycket tid på dig att praktisera meditation. Tänk så zen du kommer vara när han väl hittar sina hjärnceller igen! :angel:
:D

Ja, att vardagen funkar är ju mycket värt, då orkar en ju med lite bättre att hjärnan är bland molnen i träning, även om det är frustrerande.
 
Hahaha åh herregud, två år... Ja, det brukar ju ta längre tid för hanar och dessutom om dom tänkt sig bli stora. Men du får mycket tid på dig att praktisera meditation. Tänk så zen du kommer vara när han väl hittar sina hjärnceller igen! :angel:
:D

Ja, att vardagen funkar är ju mycket värt, då orkar en ju med lite bättre att hjärnan är bland molnen i träning, även om det är frustrerande.
Denna ska bli liten kille det har han lovat mig, peppar peppar växer han inte mer. :angel:
Kommer vara som en helt ny människa mentalt om ca 3-4år när han är klar i huvudet... en gnutta i alla fall! Och ett tålamod som en buddhistisk munk.
 
Denna ska bli liten kille det har han lovat mig, peppar peppar växer han inte mer. :angel:
Kommer vara som en helt ny människa mentalt om ca 3-4år när han är klar i huvudet... en gnutta i alla fall! Och ett tålamod som en buddhistisk munk.

Du får berätta sen hur en avkräver såna löften, den här bara fortsätter uppåt... Nu är ju en stor colliehane inte lika stor som en stor schäferhane, men det är ändå meckigt med för stora djur.
 
Känner just nu att Assar är typ gratis, tror varje hjärncell har flytt landet. 🤯
Så om någon är sugen på Schäfer så ha en som kan flytta snarast
Min schäfer är också gratis just nu.
 

Bifogade filer

  • 729D0B05-63BB-4AA9-A949-2D825DF1E0E9.jpeg
    729D0B05-63BB-4AA9-A949-2D825DF1E0E9.jpeg
    254,1 KB · Visningar: 133
Som tur vet man detta, men ibland undrar man vart alla hjärnceller tar vägen. 😂 Igår gapade han på mig för han påstod att han minsan inte vet vad "sitt" är. Syns tydligt att han har en typiskt tonårshjärna tillhörande en man för tillfället, svävar på moln och handläggningstiden på hjärnreaktion är lång. :cautious:
Tur att uppfödarna lugnar en att dessa linjer är tröga fram till 1,5 - 2år, lång laddningstid kan jag tycka.😂

Är dock jättetacksam att han är betydligt trevligare och roligare i vardagen. Hellre vara iq fiskmås i träning än ett svin i vardagen. :angel:
Tack gode gud för två små pappi-tikar alltså! :laugh:
Vi verkar ha snabbladdning a la 3-fas typ på dem. Hade väl varit bättre träningsmässigt med en i taget kanske. Men de funkar ju. Vi får finlira sen. När jag inte är som en sliten tvillingmamma. 😅
 
Roxy har slutat äta igen. JAG BLIR KNÄPP :cry: Vad fan ska jag göra? Det verkar ju inte vara något fel på henne enligt veterinären, jag sätter ner mat på regelbundna tider och ger inget godis mellan måltiderna. I desperation har jag försökt med att ha skålen framme hela dagen för första gången idag. Hon har varit där och tittat ett par gånger, men äter inte. Hund bortskänkes snart, på riktigt. Det här tar så otroligt mycket energi av mig, är konstant orolig.
 
Roxy har slutat äta igen. JAG BLIR KNÄPP :cry: Vad fan ska jag göra? Det verkar ju inte vara något fel på henne enligt veterinären, jag sätter ner mat på regelbundna tider och ger inget godis mellan måltiderna. I desperation har jag försökt med att ha skålen framme hela dagen för första gången idag. Hon har varit där och tittat ett par gånger, men äter inte. Hund bortskänkes snart, på riktigt. Det här tar så otroligt mycket energi av mig, är konstant orolig.
Är hon i ok hull?

Nike var som ett snöre när hon var liten och åt typ jättedåligt, även om hon var i smalaste laget så höll hon ändå hullet. Hade en skål nere hela tiden och hon tömde den väl varannan-var tredje dag och däremellan åt hon nån enstaka kula..
Testade allt inklusive olika foder som hon åt bra en vecka eller två för att sen vägra men att ha skål framme med torrfoder var det som funkade bäst för mig för då fxnns det iallafall mat tillgängligt om hon skulle få för sig att äta nåt. Efter att hon blev fyra år har jon ätit allt glatt och man har gått passa att hon inte blir för tjock istället.
 
@Nevermind Jag har inte stenkoll på vad ni testat och inte, men när vår jämtvalp matstrejkade varierade vi med att toppa maten med fortiflora och färskfoder, eller riven parmesanost som vi gratinerade i micron i 20 s. Ju mer det luktade desto bättre. Men ni kanske har provat det redan?

Han blev bättre med åren och framförallt när han fick ta ut sig ordentligt fysiskt. Jobbigt för er, det är stressmoment när de inte äter.
 
@Bulldoozer Hon är ok men lite tunn. Ska definitivt prova att ha fri tillgång.
@Elegant machinery Jag provade att toppa med färskfoder förut och det åt hon superbra ett tag, sen slutade hon äta det och då bytte jag torrfoder till ett nytt. Då sorterade hon bort färskfodret så nu får hon bara torrt. Varje gång jag provat nåt nytt har hon ätit superbra i en vecka eller så, och sedan slutat äta. Det är superjobbigt :(
 
Roxy har slutat äta igen. JAG BLIR KNÄPP :cry: Vad fan ska jag göra? Det verkar ju inte vara något fel på henne enligt veterinären, jag sätter ner mat på regelbundna tider och ger inget godis mellan måltiderna. I desperation har jag försökt med att ha skålen framme hela dagen för första gången idag. Hon har varit där och tittat ett par gånger, men äter inte. Hund bortskänkes snart, på riktigt. Det här tar så otroligt mycket energi av mig, är konstant orolig.

Funkar det om hon får jobba för maten? Typ sätta en näve i en aktiveringsleksak eller slänga ut på gräsmattan?
 
@Bulldoozer Hon är ok men lite tunn. Ska definitivt prova att ha fri tillgång.
@Elegant machinery Jag provade att toppa med färskfoder förut och det åt hon superbra ett tag, sen slutade hon äta det och då bytte jag torrfoder till ett nytt. Då sorterade hon bort färskfodret så nu får hon bara torrt. Varje gång jag provat nåt nytt har hon ätit superbra i en vecka eller så, och sedan slutat äta. Det är superjobbigt :(

Om hon tål foderbyte hur som helst så hade jag kört med en sort i en vecka, sen bytt till en annan i en vecka, därefter en tredje sort etc. Det går ju att köpa lite mindre förpackningar (även om kilopriset blir rätt mycket högre).

Kan du återanvända sorter, dvs. om hon äter en sort i en vecka och sen får något annat under ytterligare två veckor, kan du då gå tillbaka till en sort efter ett par veckors uppehåll?

Vissa hundar verkar vara väldigt petiga och vill ha nya sorter hela tiden, funkar det och magen klarar det så är det kanske enklast att låta dem få den omväxlingen som de tydligen önskar.
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
418
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 654
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 538
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 342
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp