Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt! Vad får dem att tro att smugglarna som aldrig följt lagarna ska börja göra det nu när lagarna är strängare? :confused:

Haha ja här har vi inte en enda fot på jorden inte :D

Haha Fox hette min kanin när jag var liten :D Jag tycker Kid är väldigt fint! Har du inte medhåll på det alltså? Hippie är coolt! Gillas!

Fötter på jorden är överskattat, en ska sikta mot stjärnorna! :D

Ja, Kid är nedröstat men jag försöker få in det i deras undermedvetna genom att gå omkring och mumla "Kid, Kid, Kid" för mig själv. Sen har jag ju en lång bilresa ensam med valpen som jag kan använda som argument för varför namnet inte går att byta när vi kommit hem, då har ju den stackaren redan vant sig vid att heta... vad det nu blir. :sneaky:
 
Visa bifogad fil 70356
Bjuder på denna för det är den enda bild jag lyckats ta 😂

Lilla hjärtat alltså.. Transporten hit var tyvärr under all kritik. Tog två dygn från att hon hämtades hos uppfödaren tills hon var i mina armar. All mat som skickades med henne fanns kvar, så antingen har hon inte fått någon mat alls eller så har de matat henne med gud vet vad. Hela hon var gul i kiss, och gissningsvis har de inte rastat henne för kopplet som skickades med var oanvänt (halsbandet var på tok för stort, ställbart men inte inställt på hennes halsmått). Uppfödaren är så arg, ledsen, besviken.

Valpen kommer att heta Nike, tror vi. Hon var extremt stressad när hon kom igårkväll. Vi var tvungna att bada henne för att iallafall få bort det värsta att allt kiss o klet hon hade i pälsen. Hon fick två (små) portioner med mat. Hade inte tid att kissa eller bajsa. Sen gick vi o la oss och försökte få henne att varva ner. Hon hade inte slutat hässja innan jag somnade.. Vaknade vid 4 av en av de andra hundarna, då hade hon lagt sig till rätta vid husses ben och sov lugnt och stilla :heart Hon vaknade dock också då och då hade hon varvat ner tillräckligt för att kissa. Så hon kissade lite i sängen innan jag hann plocka med mig henne och släppa ner henne ute på tomten. Väl där så kissade hon en hel flod.
Fortfarande inget bajs men har hon inte ätit på två dygn så har hon kanske inte så mycket i magen. Nu har hon ätit sin frukost med god aptit och vi hoppas vi har en bra dag framför oss.

Trots att hon var extremt stressad igår så var hon social o framåt, nyfiken o orädd. Hon läser de andra hundarna så fint. Hon är en typisk spaniel, svansen och benen går och går 😂
Vilken mardröm!
Fick ju hit en hund från Riga för ett år sedan, med transportör. Skulle ta ett dygn från början, tog nästan 3 dygn innan hon var på plats hos mig. Dock verkade hon haft det bra, inget kiss eller smuts på henne, hade fått mat för hon bajsade efter bara några timmar, favoritleksaken fick hon med. Lite låg och osäker när hon kom fram, men glad och social.
Dock gillade hon inte att åka bil efter det, det avhjälptes med adaptilspray i buren innan vi skulle åka under någon månad. Sedan hade det också släppt.

Du får gärna PM vilken transportör det va
 
Vilken mardröm!
Fick ju hit en hund från Riga för ett år sedan, med transportör. Skulle ta ett dygn från början, tog nästan 3 dygn innan hon var på plats hos mig. Dock verkade hon haft det bra, inget kiss eller smuts på henne, hade fått mat för hon bajsade efter bara några timmar, favoritleksaken fick hon med. Lite låg och osäker när hon kom fram, men glad och social.
Dock gillade hon inte att åka bil efter det, det avhjälptes med adaptilspray i buren innan vi skulle åka under någon månad. Sedan hade det också släppt.

Du får gärna PM vilken transportör det va
Oj! Vad var det som tog sån tid? :eek: Denna transport blev ju också försenad, oklart varför, de sa bara ”problem i Stockholm” :cautious: men ”bara” 12 timmar sen..

Jag skickar PM!
 
Döper du den till Britt-Marie har du ju den perfekta uppladdningen inför tävling:
A0BCE8AB-7012-499A-A0A1-21A7BC18748B.jpeg

Så kan du hänga en sån här över lilla frökens bädd 😅
 
Alltså, på tal om namn.

Min sambo vill att valpen ska heta Britt-Marie. Jag blev helt förskräckt, givetvis kan jag inte ha en valp som heter Britt-Marie??!?! Är han inte klok?

Nämnde det för min tränare på skoj och hon brast rakt ut "JAAAAA klart hon ska heta Britt-Marie!!!!" helt lyrisk? :arghh:

Men hallå?? Kan jag få lite medhåll nånstans? INTE KAN VÄL VALPEN HETA BRITT-MARIE? :nailbiting:

Min dejts vorsteh heter Gullesnuffs...... Såatte.......
 
Kära valpdagbok! Dag 1, inlägg 2947643992747.
Skämt o sido, sorry för mitt spam i denna tråd ;)

Nike (måste lära mig säga och skriva namnet, inte ”valpen”) sov sig igenom hela förmiddagen, mycket uppskattat! När det var dags för lunch fiskades hon upp, sattes på tomten och hon kissade! Sen fick hon lunch, och sen gick vi på promenad. Hon bajsade! Hallelujah :bow: Nu sover hon lite till ;)
 
Skulle ju inte titta i den här tråden :banghead: nu blir jag bara ännu mer valpsjuk :arghh: måtte det bli valp för mej. Jag kommer dö annars. Villhöver en helst redan igår. Ska sätta mej och fundera på namn en stund
 
Alltså, på tal om namn.

Min sambo vill att valpen ska heta Britt-Marie. Jag blev helt förskräckt, givetvis kan jag inte ha en valp som heter Britt-Marie??!?! Är han inte klok?

Nämnde det för min tränare på skoj och hon brast rakt ut "JAAAAA klart hon ska heta Britt-Marie!!!!" helt lyrisk? :arghh:

Men hallå?? Kan jag få lite medhåll nånstans? INTE KAN VÄL VALPEN HETA BRITT-MARIE? :nailbiting:
Nej det är redan upptaget, det heter ju min traktor ... :angel: :D
 
Asså apropå namn är det ju så SJUUUKT svårt!

Sambon har fastnat för Sixten vilket jag egentligen också tycker är ett SUPERFINT namn på en ESS. Men det är ju jäkligt knöligt att säga. Bökigt inkallningsnamn. Och dessutom kommer det bli en "Sigge" och vi känner redan en Sigge. Ja, ni hör ju.

Så jag behöver leverera några bra alternativ. Och det har jag visserligen gjort, men det är inget som fastnar riktigt. Frasse? Thage? Har också varit inne lite på Vile. Och så har vi ju förstås Dante. En av valparna kallas för Hugo och jag hoppas nästan att det blir han, för då får han behålla sitt namn så att vi kan slippa denna MISÄREN :D

Kan man liksom spela ett wild card och bara hoppas att valpen ser ut som något när man träffar den? Eller ska man ba ge upp och använda en namngenerator på Internet? :angel:
 
Alltså, på tal om namn.

Min sambo vill att valpen ska heta Britt-Marie. Jag blev helt förskräckt, givetvis kan jag inte ha en valp som heter Britt-Marie??!?! Är han inte klok?

Nämnde det för min tränare på skoj och hon brast rakt ut "JAAAAA klart hon ska heta Britt-Marie!!!!" helt lyrisk? :arghh:

Men hallå?? Kan jag få lite medhåll nånstans? INTE KAN VÄL VALPEN HETA BRITT-MARIE? :nailbiting:
Elsa?
 
Asså apropå namn är det ju så SJUUUKT svårt!

Sambon har fastnat för Sixten vilket jag egentligen också tycker är ett SUPERFINT namn på en ESS. Men det är ju jäkligt knöligt att säga. Bökigt inkallningsnamn. Och dessutom kommer det bli en "Sigge" och vi känner redan en Sigge. Ja, ni hör ju.

Så jag behöver leverera några bra alternativ. Och det har jag visserligen gjort, men det är inget som fastnar riktigt. Frasse? Thage? Har också varit inne lite på Vile. Och så har vi ju förstås Dante. En av valparna kallas för Hugo och jag hoppas nästan att det blir han, för då får han behålla sitt namn så att vi kan slippa denna MISÄREN :D

Kan man liksom spela ett wild card och bara hoppas att valpen ser ut som något när man träffar den? Eller ska man ba ge upp och använda en namngenerator på Internet? :angel:

Att hoppas att valpen döper sig själv är ett säkert sätt för det stackars kräket att kallas "valpen" hela livet (eller tills ni skaffar nästa valp) :D

Sixten är jättefint!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 927
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 420
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 368
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 880
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp