Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20210528-163725_Messenger.jpg


Men för helvete.

(Uppfödare har precis tryckt ut en unge på nästan fem kilo, därav den slitna och smärtsamma tillvaron! Samtidigt som hon alltså har en valpkull :laugh:)
 
På namntemat, Sita om det är en tik?

Jag har aldrig träffat en hund som heter så, däremot har jag jobbar på ett företag som hette så och jag vet seriöst inte hur många gånger jag pratat med kunder som sagt "Sita? Det hette min hund!" så gissningsvis var det kanske ett poppis hundnamn för en sådär 40 år sedan? :D
 

Men näääääää så himla trist. :(

Fy vad tråkigt! Hade ju sett fram emot en salukivalp på buke :(
Ja, det är verkligen jättetrist :( I värsta fall får jag väl hoppas på en valp från någon kull som den här kullen blir förälder till, dvs valp om typ 4 år. Håller utkik efter andra såklart men just nu finns inget riktigt intressant planerat. Chefen var iaf snäll och gav mig lite extra semester nu i sommar, och så får jag ta två veckor i vinter och spara en vecka. Sa till honom att jag vill spara en, för då har jag två veckor sparade och kan komma sedan och säga "Hej! Nu ska jag ha skitlång semester!".
 
[...]
Nämnde det för min tränare på skoj och hon brast rakt ut "JAAAAA klart hon ska heta Britt-Marie!!!!" helt lyrisk? :arghh:

Men hallå?? Kan jag få lite medhåll nånstans? INTE KAN VÄL VALPEN HETA BRITT-MARIE? :nailbiting:
Du får medhåll från mig.

Min hund Phaedra hette Eva-Lena hos uppfödaren. Jag hade lite svårt att bestämma mig vad hon skulle heta och flera tyckte att jag skulle behålla Eva-Lena. NEJ.
 
På namntemat, Sita om det är en tik?

Jag har aldrig träffat en hund som heter så, däremot har jag jobbar på ett företag som hette så och jag vet seriöst inte hur många gånger jag pratat med kunder som sagt "Sita? Det hette min hund!" så gissningsvis var det kanske ett poppis hundnamn för en sådär 40 år sedan? :D

Det stämmer nog ganska exakt det. 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 235
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 070
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp