Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finaste teddybjörnarna! 🤍🖤

sLXB6Il.jpg


8GpUXHx.jpg


cp7TIVc.jpg


NcbUgjU.jpg


uJwS9L7.jpg
 
Måste börja ensamträna min lilla fröken. Hon skriker så fort man stänger dörren. Även om de andra hundarna är hemma med henne. I bilen går det bra att lämna henne om hon får dela bilbur med någon av de vuxna, men sitter hon i sin egen bur när man lämnar henne så skriker hon :arghh:

Hon är ganska självständig i övrigt, går ofta ut på tomten eller upp på övervåningen helt själv. Hon är inga problem att sätta i köket bakom grinden och själv lämna köket. Hm, får suga på den karamellen. Jag har en annan hund som skriker så fort han är bakom en grind, men han är inga problem att lämna ensam hemma eller i bilen :p
 
Måste börja ensamträna min lilla fröken. Hon skriker så fort man stänger dörren. Även om de andra hundarna är hemma med henne. I bilen går det bra att lämna henne om hon får dela bilbur med någon av de vuxna, men sitter hon i sin egen bur när man lämnar henne så skriker hon :arghh:

Hon är ganska självständig i övrigt, går ofta ut på tomten eller upp på övervåningen helt själv. Hon är inga problem att sätta i köket bakom grinden och själv lämna köket. Hm, får suga på den karamellen. Jag har en annan hund som skriker så fort han är bakom en grind, men han är inga problem att lämna ensam hemma eller i bilen :p
Är lite i samma sits.. Bilen funkar bra för oss dock, men sparven är nu 6 månader och jag kan inte lämna lgh mer än två minuter (om det är fullt med godis på golvet).
Har tagit det väldigt lugnt då han är enormt knuten till mig (lägger sig väldigt sällan i ett annat rum än där jag är)… Men ska få lite tips i den valpgruppen jag är med i digitalt, så väntar in det :) (drivs av mina favorittränare :love: )
 
Idag har vi hunnit med en del: åkt bil, traskat i stan, lekt på främmande plats två gånger, övat på att inte hälsa på allt folk och fä som går förbi, övat passivitet både i stan och på stranden, och så badat! Izor, Easy-Peasy, Isidåren, fortfarande typ den enklaste lilla valp jag nånsin stött på. Han blir 16 veckor på onsdag och är typ perfekt! Kampar som en gud, lägger sig ned och chillar när inget händer (även på främmande platser), leker tokintensivt även på nya ställen och trots massa störningar, sover gott på natten, rumsren... det enda jobbiga är att en får montera loss honom från kläder, skor, koppel, barn (:p) och allt annat som rör sig, inte rör sig eller mest bara existerar... men det är lättlöst med lite godis då han är världens absolut största matvrak som skulle döda för en foderkula. Med folk är han otroligt försiktig med sina sylvassa hullingar så det blir på sin höjd lite rispor. Funkar fint att lämna ensam både i bilen och hemma, även utan hundsällskap. Inte rädd för nåt verkar det som, jag undrade nästan över hans hörsel igår när han låg på sidan och snarkade när världens åskoväder drog runt runt vår lilla by... Gosig som tusan och sover upp och ner i sängen, gärna med snoken inkilad i nåt knäveck eller i nån armhåla... nä, bara världens bästa vapp. :heart

15 veckor2.jpg
 
Kan ju tillägga att jag utgår från att jag kommer få äta upp detta på ett eller annat sätt, så jag menar inte att skryta egentligen utan försöker bara njuta så länge det varar. :heart Inser mer och mer vilken fantastisk uppfödare jag har som gjort så otroligt mycket grundjobb med honom redan, känns nästan lite som fusk ibland.
 
Är lite i samma sits.. Bilen funkar bra för oss dock, men sparven är nu 6 månader och jag kan inte lämna lgh mer än två minuter (om det är fullt med godis på golvet).
Har tagit det väldigt lugnt då han är enormt knuten till mig (lägger sig väldigt sällan i ett annat rum än där jag är)… Men ska få lite tips i den valpgruppen jag är med i digitalt, så väntar in det :) (drivs av mina favorittränare :love: )
Tråkigt. Men skönt att ni får hjälp :) Jag är lite chockad att Nike inte fixar det, hon är som sagt ganska självständig annars. Men jag tror det är ett snabbt löst problem iom att hon är så trygg i övrigt, hoppas det iaf :)
 
Tråkigt. Men skönt att ni får hjälp :) Jag är lite chockad att Nike inte fixar det, hon är som sagt ganska självständig annars. Men jag tror det är ett snabbt löst problem iom att hon är så trygg i övrigt, hoppas det iaf :)
Jag funderar på om det kan hänga ihop med valparnas ålder. Min import var också svår att ensamhetsträna. Hon hade ju levt med uppfödaren som var föräldraledig och övriga flocken i 4 månader innan hon kom till mig, och var inte van att vara ensam.
@Ceta Sparven var väl också äldre när han kom?
Med de fyra jag haft från 8 veckors ålder har det inte varit några problem med ensamhetsträning. Är glad att Lola varit enkel gällande det från start! Däremot så ska hon alltid vara med mig INNE i duschen om hon råkar följa med in i badrummet när jag duschar. Hon tycker vatten är skitkul 😝
 
Är lite i samma sits.. Bilen funkar bra för oss dock, men sparven är nu 6 månader och jag kan inte lämna lgh mer än två minuter (om det är fullt med godis på golvet).
Har tagit det väldigt lugnt då han är enormt knuten till mig (lägger sig väldigt sällan i ett annat rum än där jag är)… Men ska få lite tips i den valpgruppen jag är med i digitalt, så väntar in det :) (drivs av mina favorittränare :love: )

Din uppfödare har en kurs i ensamhetsträning online som kanske kan ge nått. Kostar bara 100 kr har jag för mig.
 
Jag funderar på om det kan hänga ihop med valparnas ålder. Min import var också svår att ensamhetsträna. Hon hade ju levt med uppfödaren som var föräldraledig och övriga flocken i 4 månader innan hon kom till mig, och var inte van att vara ensam.
@Ceta Sparven var väl också äldre när han kom?
Med de fyra jag haft från 8 veckors ålder har det inte varit några problem med ensamhetsträning. Är glad att Lola varit enkel gällande det från start! Däremot så ska hon alltid vara med mig INNE i duschen om hon råkar följa med in i badrummet när jag duschar. Hon tycker vatten är skitkul 😝
Min är ju också import så jag var jättefundersam på hur ensamträningen skulle fungera, men som tur är har uppfödaren lämnat honom ensam (även utan de andra hundarna) regelbundet när hon gått långpromenader med de stora, så han har fått massor av sån träning redan.
 
Allt går bra med mitt lilla pyre. Hon är så himla rolig att man skrattar ihjäl sig. Väldigt modig och självständig! Men ändå social och söker kontakt.
Hon har knappt gjort ngt inne alls och går fint på toa ute även på främmande mark.
Hon har dock inte riktigt samma vilja att göra som sambon vill eller följa med honom lika självklart ute. Hon drog iväg på egna äventyr ute då han tog ut henne. Så han fick lite motion när han skulle se till att hon inte pep iväg och blev uppäten av ngt vilt. 😅
Så glad i min lilla kompis! ❤️
86C2A68A-4D8A-4E33-964B-B39736FBD430.jpeg
 
Min är ju också import så jag var jättefundersam på hur ensamträningen skulle fungera, men som tur är har uppfödaren lämnat honom ensam (även utan de andra hundarna) regelbundet när hon gått långpromenader med de stora, så han har fått massor av sån träning redan.
Jag tror verkligen att ensamhetsträningen är lättare om det börjas tidigt, superbra att din uppfödare gjort så!

Sen beror det ju självklart också på hur individen är, min import är till exempel fortfarande mer missnöjd med att vara ensam än mina andra hundar och jag tror mest det har att göra med hur hon är som individ.
Ser i övervakningskameran att hon har svårare att slappna av till 100% och gärna står eller ligger vid kompostgallret längre stunder och liksom väntar, än de andra hundarna som direkt lägger sig och somnar som stockar typ.
 
Ett litet collage över Petra och Skalmans 7 valpar, som blev 6 veckor i lördags :) :heart
Dom är typ tillsammans med mig och flocken all nästan all vaken tid på dagen, både ute i trädgården och inomhus. Härjar runt, gräver gropar ute, stjäl grejer inomhus och sen kryper dom in i en vrå när dom blir trötta så jag får ett helsicke att räkna ihop dom :D helmysig valpflock och underbara vuxna som har olika roller för dom. Unghanen London är favorit - han är en snäll brumbjörn som gärna har en hel flocka valpar som kryper över honom och biter honom i svansen :rofl: Mamma Petra fostrar och ger stöd. Ungtiken Elda leker och övar på att vara sträng ibland och så pappa Skalman som mest är beskyddande men samtidigt mycket sträng och lär ungarna vara artiga och inte bara rusa på :p
IMG_1833.jpeg
 
Jag funderar på om det kan hänga ihop med valparnas ålder. Min import var också svår att ensamhetsträna. Hon hade ju levt med uppfödaren som var föräldraledig och övriga flocken i 4 månader innan hon kom till mig, och var inte van att vara ensam.
@Ceta Sparven var väl också äldre när han kom?
Med de fyra jag haft från 8 veckors ålder har det inte varit några problem med ensamhetsträning. Är glad att Lola varit enkel gällande det från start! Däremot så ska hon alltid vara med mig INNE i duschen om hon råkar följa med in i badrummet när jag duschar. Hon tycker vatten är skitkul 😝
Har tänkt i samma banor. Jag har ju några importer och jag upplever alla importerna som mer benägna till separationsångest än mina svenskfödda hundar.
 
Jag funderar på om det kan hänga ihop med valparnas ålder. Min import var också svår att ensamhetsträna. Hon hade ju levt med uppfödaren som var föräldraledig och övriga flocken i 4 månader innan hon kom till mig, och var inte van att vara ensam.
@Ceta Sparven var väl också äldre när han kom?
Med de fyra jag haft från 8 veckors ålder har det inte varit några problem med ensamhetsträning. Är glad att Lola varit enkel gällande det från start! Däremot så ska hon alltid vara med mig INNE i duschen om hon råkar följa med in i badrummet när jag duschar. Hon tycker vatten är skitkul 😝
Nej, han var 8,5 vecka. Då han varit så brydd av att jag bara lämnat rummet så ville jag inte sätta igång för tidigt, men kanske gjorde jag fel då :(
Din uppfödare har en kurs i ensamhetsträning online som kanske kan ge nått. Kostar bara 100 kr har jag för mig.
Jo, jag vet. Jag har fått den gratis, men inte kikat på den. Får göra det om det nu kanske.

Skönt i alla fall att jag inte har någon brådska, så hoppas det ska lösa sig med lite tid och träning :)
 
Nej, han var 8,5 vecka. Då han varit så brydd av att jag bara lämnat rummet så ville jag inte sätta igång för tidigt, men kanske gjorde jag fel då :(

Jo, jag vet. Jag har fått den gratis, men inte kikat på den. Får göra det om det nu kanske.

Skönt i alla fall att jag inte har någon brådska, så hoppas det ska lösa sig med lite tid och träning :)
Jasså! Jag fick för mig att han var mycket äldre än så när han kom hem till dig 😜
Finns det separationsångest i de linjer han kommer i från?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 496
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 523
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 904
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp