Status
Stängd för vidare inlägg.
Jasså! Jag fick för mig att han var mycket äldre än så när han kom hem till dig 😜
Finns det separationsångest i de linjer han kommer i från?
Inte hört något om det, min kompis som har mamman har jag inte hört ska haft några bekymmer.

Förhoppningsvis ska det funka med lite mer ordentlig träning, hittills har jag knappt försökt, men vill inte göra det värre heller :)
 
WipeOut15_29_2021_061501.929000.jpg
Nu har det redan gått en månad sedan tyrannen Tengil stormade in! Världen är hans lekplats och livet är en fest. Jag njuter för fullt av att ha en så härlig och rolig valp, han är precis vad jag har längtat efter :love:

För ett par dagar sedan hörde vi smällar när vi var ute. Tengil spetsade sig mot ljudets riktning och tänkte "vad var det?" Sedan vände han sig mot mig och sa "...är det något jag får godis för?" :D Det fick han, och så kampade vi lite och gick vidare :) Ganska snart efteråt hördes en smäll till, den reagerade han knappt på. Jag kan förstås bara hålla tummarna för att han kommer vara fortsatt oberörd även i framtiden!

Vi har miljötränat lite lagom, bara små smakportioner av olika ställen, och det har gått alldeles utmärkt hittills :) Idag var vi hos veterinären för vaccination, även det gick utmärkt! Han hälsade glatt på vet och sköterskor, tog gladeligen emot deras godis och reagerade inte det minsta på sticket.

Jag längtar så efter valpkursen som börjar snart, han kommer garanterat vara helt annorlunda att ha med på kurs jämfört med blyge och försiktige Marvin :p
 
4989BC80-AB2F-453D-A28F-3F9225E2BB91.jpeg

Vakta växter och skälla på katter genom fönstret är favorit sysslaDen här valpen alltså. Ena dagen katastrof och nästa hur fantastisk som helst!

Förra veckan kom jag hysteriskt gråtande efter promenad vid två tillfällen. Tjejen är så jävla jobbigt reaktiv och uppe i stress utanför vårt hem. De promenader som matte lyckats parera och kontrollera miljön går det helt utmärkt och jag blir så stolt att jag grinar. Men när andra hundägaren låter sina hundar stå längst ut i sina koppel och skälla på oss medans jag försöker ta skydd bakom en bil eller när jag sätter upp en hand och ber den andra hundägaren att gå undan utan att bli förstådd så är det tufft, de värsta är när andra passar på att gå närmare för att använda oss som något slags träningsobjekt... Vi kämpar och kämpar, det finns potential, vi får hjälp och vi har verktygen. Vi måste bara hitta det som funkar och vi går små steg framåt varje dag.

I kväll var det näst sista tillfället på unghundkursen och hon kom ner i varv mycket snabbare än de tidigare tillfällena. Efter en kvart av att bara vara passiv kunde vi träna följsamhet och impulskontroll jätte fint. Vår instruktör berömde oss och jag kände mig så glad och hoppfull. Vi ska boka in en till privatlektion innan nästa vecka för att få mer hjälp även i vår hemmiljö. Sen hoppas jag vi kan fortsätta att träna träna och träna för fy fan vad kul det är när det går! När hon är lugn och fokuserad är hon så rolig och verkligen det som jag önskade mig när vi letade hund.

I slutet av veckan tänkte jag ta med henne och försöka simma igen nu när bilens AC är lagad. Under midsommar bjöd hon på lite bad men matte vill också bada 😊
 
Visa bifogad fil 72690Nu har det redan gått en månad sedan tyrannen Tengil stormade in! Världen är hans lekplats och livet är en fest. Jag njuter för fullt av att ha en så härlig och rolig valp, han är precis vad jag har längtat efter :love:

För ett par dagar sedan hörde vi smällar när vi var ute. Tengil spetsade sig mot ljudets riktning och tänkte "vad var det?" Sedan vände han sig mot mig och sa "...är det något jag får godis för?" :D Det fick han, och så kampade vi lite och gick vidare :) Ganska snart efteråt hördes en smäll till, den reagerade han knappt på. Jag kan förstås bara hålla tummarna för att han kommer vara fortsatt oberörd även i framtiden!

Vi har miljötränat lite lagom, bara små smakportioner av olika ställen, och det har gått alldeles utmärkt hittills :) Idag var vi hos veterinären för vaccination, även det gick utmärkt! Han hälsade glatt på vet och sköterskor, tog gladeligen emot deras godis och reagerade inte det minsta på sticket.

Jag längtar så efter valpkursen som börjar snart, han kommer garanterat vara helt annorlunda att ha med på kurs jämfört med blyge och försiktige Marvin :p
Alltså öronen! ❤️
 
Igår fick vi besök för första gången sen ILY flyttade till oss för en v sen. Det var min nästan 2 m långa pappa. Lilla ILY 1 kg knatade resolut fram och hälsade utan någon tvekan. Sen skulle det lekas! 😅
Så skönt att hon är så totalt orädd för exakt allt. Idag råkade hon trycka upp sitt tuggben i gommen och pep till. Det är första gången hon visat lite rädsla. Då skulle hon bort från husses knä till mig och ville upp på axeln. ❤️ Men han fick tillbaks henne sen efter några min och det var lugnt.
Lille skelöga idag:
0531C3B1-8093-49B3-ADA4-8CFEB976EDF6.jpeg
 
Visa bifogad fil 72690Nu har det redan gått en månad sedan tyrannen Tengil stormade in! Världen är hans lekplats och livet är en fest. Jag njuter för fullt av att ha en så härlig och rolig valp, han är precis vad jag har längtat efter :love:

För ett par dagar sedan hörde vi smällar när vi var ute. Tengil spetsade sig mot ljudets riktning och tänkte "vad var det?" Sedan vände han sig mot mig och sa "...är det något jag får godis för?" :D Det fick han, och så kampade vi lite och gick vidare :) Ganska snart efteråt hördes en smäll till, den reagerade han knappt på. Jag kan förstås bara hålla tummarna för att han kommer vara fortsatt oberörd även i framtiden!

Vi har miljötränat lite lagom, bara små smakportioner av olika ställen, och det har gått alldeles utmärkt hittills :) Idag var vi hos veterinären för vaccination, även det gick utmärkt! Han hälsade glatt på vet och sköterskor, tog gladeligen emot deras godis och reagerade inte det minsta på sticket.

Jag längtar så efter valpkursen som börjar snart, han kommer garanterat vara helt annorlunda att ha med på kurs jämfört med blyge och försiktige Marvin :p
Men så fin han är! :love: Älskar hans glada uppsyn!

Nu längtar jag bara ännu mer efter vår lilla trefärgade tös.. :heart
 
Maken blev nog lite ställd när jag hade fått samtalet från uppfödaren som erbjöd oss en valp och jag tackade ja :p Vi har ju bestämt detta och väntat på det men när det blev SÅ bestämt så tror jag han fick en liten chock eller nåt haha! Men nu har han landat lite och jag tror han ser fram emot en liten limpa väldigt mycket. Han googlar pejlar osv 😂

Jag har en känsla av att det om något år kommer kännas som att vi har en jakthund för lite så vi skaffar en till. Men vi får se, detta blir nytt och vi är inte direkt sysslolösa sen innan :) Men det ska bli himla roligt! Älskar taxar, älskar hundar, älskar djur, älskar att jaga och detta tror jag kommer ta jaktintresset till ännu en nivå och jag hoppas på många roliga dagar i skogen tillsammans!

Nu är dom små 2,5 vecka, tiden går ändå fort! Längtar efter att få hälsa på.
 
Smyger in här och hoppas på valp under hösten.
Efter att den äldre hunden fick somna in i våras har det visat sig att en hund är för lite. Hade egentligen tänkt vänta lite längre med att skaffa en till, unghunden är nu dryga 2 år. Men då favorittiken nu parats med en bra hane så har jag tänkt om och håller nu tummarna för att vi platsar i tråden 😊
 
Smyger in här och hoppas på valp under hösten.
Efter att den äldre hunden fick somna in i våras har det visat sig att en hund är för lite. Hade egentligen tänkt vänta lite längre med att skaffa en till, unghunden är nu dryga 2 år. Men då favorittiken nu parats med en bra hane så har jag tänkt om och håller nu tummarna för att vi platsar i tråden 😊

Så tråkigt att läsa att S fått somna in, tyvärr baksidan med hundägandet. Håller dock tummarna att det blir en valp till dig.
 
Jag var funktionär igår på klubbens freestyletävling och perfekt tillfälle för Assar att känna på tävlingsmiljön lite.
Sov näst intill hela tiden i bilen och var även med på prisutdelningarna samt brevid tävlingsplan för träningens skull.
Så skönt att man äntligen har en hund som är cool och har noll problem att vistas bland hundar så man slipper ha ångest när man måste ta med hunden.
På bild visar Assar stolt upp hans "korvpaket" som han tror han har vunnit. 😝
20210701_143053.jpg
 
Nu vågar jag nog skriva i den här tråden igen😃 Förra torsdagen föddes en kull där det finns en liten hane till mig! Håller alla tummar och tassar för att allt går vägen den här gången!! Femte gången gillt, i år. Två tikar som gick tomma, en kull med för få hannar samt den där alla valparna fick tas bort. Nu måste det väl ändå vara min tur!
 
Nu vågar jag nog skriva i den här tråden igen😃 Förra torsdagen föddes en kull där det finns en liten hane till mig! Håller alla tummar och tassar för att allt går vägen den här gången!! Femte gången gillt, i år. Två tikar som gick tomma, en kull med för få hannar samt den där alla valparna fick tas bort. Nu måste det väl ändå vara min tur!
Grattis! Från samma uppfödare som förra kullen? 😃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 825
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 347
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 784
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 817
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp