Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kanske bara är 9, de var ju liiiite osäkra på den sista. Sist ut var en röd trefärgad hane.
C90C389B-068F-476F-80D4-AFA35449F130.jpeg
 
Stort grattis @Fisherling ! Vilken kull! :love:

Smyger själv in i tråden, kan knappt förstå det men om två veckor hämtar vi hem en liten kortis tik! :heart Som vi längtar här hemma (med en stor portion nervositet)!! :laugh:
9 perfekta valpar och en valpning helt utan problem! Tinja är SÅ mån om sina små. Kanske måste göra en egen tråd åt dem :D

Totalt blev det 5 tikar och 4 hanar.
3 blue merle tikar med vitt utan tan (en kan dock ha ghost tan)
1 svart tri tik
1 solid svart tik :eek:
1 blue merle hane med vitt och tan (minstingen och den enda med bläs)
2 red tri hanar
1 red bi hane

Alla med minimalt till inget vitt utom minstingen då :D

Hon fick otroligt läckra merles.
Men tiken som kom ut som nummer 4, den näst största i kullen, är ju något alldeles extra. Och så otroligt intensiv! Målmedveten till tusen och morsan kan tvätta och putta bäst hon vill, hon klänger kvar på spenen. Detta är nog den som kommer få stanna här :love:

4B425A0F-E1EA-4F9A-89B0-AD0BD51D01C2.jpeg
 
20210624_153612.jpg


Lättsammare valp har jag aldrig träffat. Kissar och bajsar glatt på främmande gräsmattor och säger till när han vill ut. Chillar utsträckt mitt bland alla fötter på köksgolvet, ligger hemtamt och gnager ben bredvid storebror, bär omkring på metallapporten (och allt annat möjligt och omöjligt) på eget bevåg, går obehindrat i branta öppna trappor och gallertrappor, hälsar glatt men balanserat på alla, vill sitta i knäet och bli gullad med men utan att slå över och börja härja eller klättra.... Och kampar så jag tror armarna ska slitas av (eller iallafall valptänderna). 😁 Jag blöder liksom inte ens om händer eller fotleder? Och han har inte ens varit här ett dygn. Vad är detta för märkvärdig valp?
 
Visa bifogad fil 72401

Lättsammare valp har jag aldrig träffat. Kissar och bajsar glatt på främmande gräsmattor och säger till när han vill ut. Chillar utsträckt mitt bland alla fötter på köksgolvet, ligger hemtamt och gnager ben bredvid storebror, bär omkring på metallapporten (och allt annat möjligt och omöjligt) på eget bevåg, går obehindrat i branta öppna trappor och gallertrappor, hälsar glatt men balanserat på alla, vill sitta i knäet och bli gullad med men utan att slå över och börja härja eller klättra.... Och kampar så jag tror armarna ska slitas av (eller iallafall valptänderna). 😁 Jag blöder liksom inte ens om händer eller fotleder? Och han har inte ens varit här ett dygn. Vad är detta för märkvärdig valp?
Vänta du bara, snart har han bott in sig lite mer och då kommer tänderna fram :devil: :D
 
@inverterad Jättefin valp! Verkar ju ha ett fantastiskt psyke så här långt :D Är nyfiken, du har säkert skrivit det innan och jag har missat, men är det långhår? Eller är även korthår så ”rufsiga” till utseendet? :)
 
@inverterad Jättefin valp! Verkar ju ha ett fantastiskt psyke så här långt :D Är nyfiken, du har säkert skrivit det innan och jag har missat, men är det långhår? Eller är även korthår så ”rufsiga” till utseendet? :)

Tack! Ja, han verkar galet lovande än så länge. :love: Detta är ett långhår, och han kommer antagligen bli väldigt moderat pälsad (perfekt enligt mig).
 
9 perfekta valpar och en valpning helt utan problem! Tinja är SÅ mån om sina små. Kanske måste göra en egen tråd åt dem :D

Totalt blev det 5 tikar och 4 hanar.
3 blue merle tikar med vitt utan tan (en kan dock ha ghost tan)
1 svart tri tik
1 solid svart tik :eek:
1 blue merle hane med vitt och tan (minstingen och den enda med bläs)
2 red tri hanar
1 red bi hane

Alla med minimalt till inget vitt utom minstingen då :D

Hon fick otroligt läckra merles.
Men tiken som kom ut som nummer 4, den näst största i kullen, är ju något alldeles extra. Och så otroligt intensiv! Målmedveten till tusen och morsan kan tvätta och putta bäst hon vill, hon klänger kvar på spenen. Detta är nog den som kommer få stanna här :love:

Visa bifogad fil 72398
Jaaa, gör en egen tråd! Gud vad fina valpar, vill ju ha massor med uppdateringar och foton :love:
 
Alltså, nu har vi ju bara haft henne sedan i förrgår, men så lättsam och fin hon är! Min förra hund var en pirayadrake av högsta kaliber sedan första minuten hemma, så detta är en trevlig omväxling :D (Jag inser ju dock att jag riskerar att få äta upp mina ord, menmen... :angel:)

PhotoGrid_1624632726027.jpg
 
20210625_134915.jpg


Hoppas alla har en fin midsommarhelg! Vi hälsar på mina föräldrar på kusten, finns oerhört mycket intressanta nya saker att äta på. Även om sniglar som alltid är favoriten :cautious:

Någon som har tips på hur sniglarna blir blä även för valp? Vi tragglar lite skvallerträning nu men de är så många så matte hinner inte med :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 607
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 272
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 229
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 750
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp