Status
Stängd för vidare inlägg.
95A62B2D-6E56-420A-8FED-058757D60795.jpeg

8 veckor idag och gått igenom besiktning. Om två dagar kommer hon hem!
 
Tycker det verkar vara mååååånga sena löp i flera raser i år...
Har antagligen att göra med de väldigt milda vintrarna vi haft. Har märkt att Tinja inte alls fäller eller sätter päls som vanligt med årstiderna, vilket jag gissar är för att det inte varit tillräckligt stora och långvariga temperaturskillnader.

När vi hade stället i norrland och var där uppe på vintrarna, då satte hon fantastisk vinterpäls. Nu sätter hon i princip ingen alls.
När vi hade norrland;
Tinja0049.jpg

Nu;
139904723_10217093858686674_3938015519083900144_n.jpg
 
När kommer valpen förresten @Maniac123 ? Och VAR är bilderna? :mad::p:love:
Valpen kommer slutet på maj/början på juni så du får hålla ut :D De är 7 veckor nu, ska få nya bilder i veckan av uppfödaren, då är det dags att bestämma sig vilken som flyttar hit. Av totalt 5 tikar är det 3 st riktigt bra som jag velar mellan, lyxproblem! Men du har väl så det räcker o blir över med din egen lilla pärla :love: :love:
 
Känns som jag väntat i en evighet nu. Väntade ju på löp på tiken till den kullen vi sen inte fick nån valp från och hon parades i november. Valparna ur den kullen flyttar till sina nya hem under påsk, inte alls avundsjuk 🙈
Herregud, jag hade fått för mig att hon skulle löpa feb-mars... Nääädå, hon drar ut på det.
 
Japp, är redo för leverans i Juni :) känns som en evighet tills dess!

Har du haft springer förut? :) Vad är det som gör att du väljer bort vissa (alltså vad är det du inte uppskattar hos hanen/tiken)? Den svenska uppfödaren jag skulle köpt av sköt ju upp sin kull till nästa löp i höst. Jag tycker den kombon är intressant, men vi har kanske olika åsikter om det :D
Nej, det blir min första hund. Jag vill framförallt ha föräldrar som är mentalbeskrivna, och redan där går tyvärr majoriteten av hundarna bort. Jag vill också ha föräldrar som har meriter utanför utställningsringen. Jag vill också se mentalbeskrivningar med relativt hög leklust och om hundarna visar på rädslor vill jag i beskrivningarna också se att de kan skaka av sig rädslan.

Vad är det för kull du spanat in? De jag har ett öga på nu ska paras i sommar, alt i höst, så vi kanske har haft span på samma kull :)
 
Nej, det blir min första hund. Jag vill framförallt ha föräldrar som är mentalbeskrivna, och redan där går tyvärr majoriteten av hundarna bort. Jag vill också ha föräldrar som har meriter utanför utställningsringen. Jag vill också se mentalbeskrivningar med relativt hög leklust och om hundarna visar på rädslor vill jag i beskrivningarna också se att de kan skaka av sig rädslan.

Vad är det för kull du spanat in? De jag har ett öga på nu ska paras i sommar, alt i höst, så vi kanske har haft span på samma kull :)
Jag förstår! Jag har kollat in en kennel i Åker Styckebruk. Skicka gärna PM om du inte med den beskrivningen vet vem det är ;) Jag tror tiken lever upp till dina förväntningar, men hanen är utländsk och har bara utställningsmeriter tyvärr. Det är en väl beprövad hane. Min valp är ett barnbarn till hanen.
 
Jag förstår! Jag har kollat in en kennel i Åker Styckebruk. Skicka gärna PM om du inte med den beskrivningen vet vem det är ;) Jag tror tiken lever upp till dina förväntningar, men hanen är utländsk och har bara utställningsmeriter tyvärr. Det är en väl beprövad hane. Min valp är ett barnbarn till hanen.
Ja, om det är samma kennel (FnI?) så är det en av kullarna jag har span på och har anmält intresse både en och två gånger :DVerkar vara lite osäkert om och när kullen blir av med tanke på covid, men jag tror det kan bli en trevlig kull! Roligt att din valp är släkt med hanen!
Är det Danmark du hämtar din valp från?
 
Ja, om det är samma kennel (FnI?) så är det en av kullarna jag har span på och har anmält intresse både en och två gånger :DVerkar vara lite osäkert om och när kullen blir av med tanke på covid, men jag tror det kan bli en trevlig kull! Roligt att din valp är släkt med hanen!
Är det Danmark du hämtar din valp från?
Ja precis! :D Vad roligt! Jag känner familjen som tiken bor hos, fodervärden alltså, och det är den tiken som fått mig att öppna ögonen för just springer. Hon är en asrolig hund! :love:

Min valp är från Polen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp