Status
Stängd för vidare inlägg.
F337534D-40BA-4A26-979C-184B7BCD4556.jpeg

Idag har vi klarat oss utan regn och varit ute mycket. Så nu sover flickorna stenhårt.
Imorgon kväll kommer Pebbans husse hem. Ska bli kul att se hur hon reagerar!
Hon är iaf lite mer styrbar och kan hantera fler situationer nu efter vår vecka ihop.
Men det blir skönt att sambon kan ta henne mer då han kommer hem.
Jag har ju redan haft 3,5 mån med ILY när hon skulle ut hela tiden. Och inte hunnit vila upp mig efter det. Så jag ser fram emot mer sömn! 😴😅
 
Visa bifogad fil 77594
Idag har vi klarat oss utan regn och varit ute mycket. Så nu sover flickorna stenhårt.
Imorgon kväll kommer Pebbans husse hem. Ska bli kul att se hur hon reagerar!
Hon är iaf lite mer styrbar och kan hantera fler situationer nu efter vår vecka ihop.
Men det blir skönt att sambon kan ta henne mer då han kommer hem.
Jag har ju redan haft 3,5 mån med ILY när hon skulle ut hela tiden. Och inte hunnit vila upp mig efter det. Så jag ser fram emot mer sömn! 😴😅

Åh, sömn… jag saknar dig 😍

(Alltså, jag älskar inte att ha valp. Jag älskar min valp, men jag längtar tills hon blir lite större… 🙄)
 
Lille Vappeluringen skolas in med sin första fjälltur. Fullt ös medvetslös gav toppen inkallningsträning, han traskade lätt över ostadig hängbro med gallerbotten ca tre meter ovanför jokk och var allmänt glad i livet. Sen fick han träna på att åka ryggsäck på vägen tillbaka och verkade rätt nöjd med det livet också.
Hade sista valpkurstillfället i veckan och tänkte ta det lugnt med kurs efter det, men så dök en tävlingsförberedande helgkurs upp med en instruktör jag känner lite från agilityn. 2x3 h känns alldeles utmärkt omfattande för oss just nu.
received_229820735831661.jpeg
 
Lilltjoffan växer! Och trivs väldigt bra med att bo i skogen. Precis som min gamla rottistik älskar hon att bära på nån riktigt nice pinne eller kotte, och är superduktig både lös och i koppel.
 

Bifogade filer

  • B64EC584-9F5D-4441-A264-15E5D311E43B.jpeg
    B64EC584-9F5D-4441-A264-15E5D311E43B.jpeg
    661,9 KB · Visningar: 72
I helgen var mamma och hennes karl hundvakt åt Essa för första gången. Också första gången hon sov borta (kändes som vi lämnade bort en bebis). Jag var lite nervös faktiskt. Hon är så tillgiven och går sambon (som hon hänger ihop med 24/7) ut ibland kan hon gå runt och gny lite här hemma innan hon inser att vi andra faktiskt också finns.
Men det har gått hur bra som helst!
Mamma var också positivt överraskad. Och hon tyckte om hennes personlighet.

Hade slappat med dem i soffan flera timmar på eftermiddagen och tog hela vistelsen med ro.
Sov hela natten med dem i sängen.
Känns väldigt bra att veta att det funkar bra att lämna bort henne om det skulle behövas.
 
I helgen var vi på kullaberg och klättrade lite valpsäkert. Hexa tar sig fram överallt och vill gärna hälsa på alla hon möter. Ingen reservation här. Är nog en av de mest socialt framåt valpar jag haft.

Hon kommer på inkallning, även om hon leker med andra hundar. Längtar tills vi kan börja träna och visa framfötterna!

Men än så länge myser vi i soffan och leker vartannat. Hon har slutar bitas 24/7 nu och det uppskattas i myset 😉.
 

Bifogade filer

  • IMG-20211002-WA0023.jpg
    IMG-20211002-WA0023.jpg
    262,9 KB · Visningar: 61
40E38E45-DA9E-4077-9932-0D81D67888A9.jpeg

Freja är nu 9 månader. Vi jobbar fortfarande massor med reaktiva beteendet och har privatträning 1 gång i månaden för att försöka få bukt med problemet. Annars tränar vi själva flera ggr varje dag. Andra hundar funkar nu på ett helt ok avstånd men det värsta är fan bilar. Men vi kämpar på. Har också mejlat intresse till noseworkskurs online som vi fick tips om här.

Jag skulle beskriva hennes personlighet som ”övermodig”. Ska kika och undersöka ALLT. Ska bli kompis med allt och alla, gärna hela tiden så hon blir lite väl mycket i bland. Men det går super bra med gäster hemma och vi går i skogen flera dagar i veckan. Hon söker hela tiden kontakt och hon vill verkligen ha ett uppdrag. Hennes ögon lyser när hon kampar eller jagar en leksak. Vid godissök ger hon verkligen inte upp förens hon hittar det vi gömt.

Vi lämnade henne länge för första gången i 3-4h i lördags (våra inneboende var dock hemma) och det hade gått bra!
 
C10848BF-66A8-4467-82F7-BDD39DC772F3.jpeg


Blev en ganska lång promenad i stallet idag när vi följde med dottern som skulle rida. Essa var on fire. Alba gick lugnt som alltid. Stundtals kändes det som jag skulle gå av på mitten.
När vi kom hem dök hon i soffan och somnade såhär. Helt klart värt att få 1 meter längre arm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 580
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp