Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fått mail om att valpis DNA-test är registrerat hos Embark. Om jag fattat det rätt så är det "bara" ett test för att se vilken färg hon faktiskt är/vad hon bär på, samt hur det ser ut med anlag för långhår/släthår. Det finns en salukiägare som även är veterinär som håller på och samlar ihop info om sådant och det är ibland förvånande resultat som dyker upp. Såå det ska bli lite kul att se om min valp är tråkigt förutsägbar eller om det dyker upp något som andra tycker är spännande :p För mig räcker det med att veta att hon är fin.
Vi har DNA testat Whippetarna. Det är väldigt intressant att jämföra med de snabbaste Whippetarna som på kartan över testade hundar ligger i samma "pöl" som greyhoundarna. Hmm....
 
Screenshot_20220116-073135_Messenger.jpg

Tiken är trött och sover mycket. Hoppas det tagit sig och att de stannar kvar!
 
Nu jag har pratat mer med uppfödaren. Tiken är dräktig och vi står högt upp på prioriteringslistan om att få valp. Så om det föds tillräckligt många och av rätt kön så flyttar det nog en liten isländsk fårhunds valp hos oss i vår. Så himla spännande 😃
 
Nu har hon somnat med nosen i mitt knä. Jag kommer nog inte kunna flytta mig på en stund... Hon är så LITEN, och så söt, och går fint i koppel och tar det hela med ro. Tror att hon är mycket trött efter resan dock, så det ska bli intressant att se hur hon blir mot slutet av veckan när hon återhämtat sig, landat lite och börjat lära känna mina damer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 466
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 690
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 674
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
639
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp