Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Snart 3 veckor 😍
 

Bifogade filer

  • 20220922_164703.jpg
    20220922_164703.jpg
    129,9 KB · Visningar: 39
Blev ytterligare ett klinikbesök för Harry denna vecka.
Vi kör med vĂ€ldigt dyr miljötrĂ€ning 😅
Finaste Kantarell blev sjuk och fick Ă„ka in akut till djursjukhuset och eftersom jag Ă€r ensam hemma den vecka fick Harry följa med 😊
Han var jÀtteduktig dÀr med, hÀlsade pÄ djursjukvÄrdare och veterinÀr, satt tyst och snÀllt nÀr vi fick vÀnta.
TrĂ€ffade en enorm varghund i receptionen, han kan vara lite gruffig mot andra hundar men dĂ„ var han helt tyst, inte reta monsterhundar i onödan 😁
 
Nu sÀllar jag mig till denna trÄden för imorgon Äker vi och hÀmtar vÄr nya valp.
Det blir naturligtvis en finsk lapphund igen. I huset finns redan en papillon pÄ 6 Är och en finsk lapphund pÄ 9 Är, sÄ det kommer bli trÄngt i sÀngen snart.
 
Nu sÀllar jag mig till denna trÄden för imorgon Äker vi och hÀmtar vÄr nya valp.
Det blir naturligtvis en finsk lapphund igen. I huset finns redan en papillon pÄ 6 Är och en finsk lapphund pÄ 9 Är, sÄ det kommer bli trÄngt i sÀngen snart.
Jag vill veta mer! 😁
 
Har börjat stega upp trÀningen lite smÄtt med Spocken, han har sÄ mycket vilja att jobba med en men jag har inte kÀnnt nÄn stress. Vi har trÀnat in en massa med leksak redan och massa olika belöningar.
HÀromdagen kom han med en leksak till mig nÀr jag satt i soffan och dÄ trÀnade vi in pÄ nÄgra minuter att han skulle lÀmna den i handen pÄ mig. Dan efter trÀnade jag att han skulle apportera en leksak ute och komma och lÀmna i handen och han kopplade nÀstan pÄ en gÄng. Idag apporterade han en apport bock som han lÀmnade i handen utan nÄgra konstigheter.
Vi har börjat med lite doftmarkering sĂ„ smĂ„tt ocksĂ„ för att förbereda för vittringen i lydnaden ocksĂ„ och att leta vittringspinne jag gömt, han Ă€r jĂ€tteduktig ❀.
FortsÀtter det sÄhÀr sÄ kan vi nog debutera i bÄde rally och lydnad i vÄr, jag hoppas att han hÄller sig hel och frisk.

20220926_090256.jpg
 
IMG_20220926_113703696.jpg

SĂ„hĂ€r somnade snuzzevalpen efter att matte hade plĂ„gat henne med en kort promenad i regnet, för att hon vĂ€grade utrĂ€tta sina behov hemma pĂ„ tomten idag. DĂ„ tĂ€nkte hon att hon skulle fĂ„ gĂ„ in hela tiden, sĂ„ matte fick byta taktik. Hur ska hon överleva hösten och vintern? đŸ˜‚â€ïž
 
SĂ„ glad över Harrys framsteg 🌟
Inte en enda olycka inne under helgen, fördel med att han bara kissar i köket, mĂ€rker direkt nĂ€r det Ă€r dags 😁
Han Àr mycket tuffare ute och mer trygg och sjÀlvstÀndig inne. Han kan ligga kvar i soffan och chilla nÀr jag gÄr till köket och grejar.
KĂ€nns som han har vĂ€ldigt bra förutsĂ€ttningar att bli en stabil och modig liten hund ❀
 
Promenader har alltid varit uppskattat men nu har de gĂ„tt frĂ„n trevligt till, bĂ€sta som finns, hopp och skutt đŸ„ł
Gick till macken förut och tajmade in pendeltĂ„g bĂ„de pĂ„ vĂ€gen dit och hem, massa folk. Tidigare har han varit lite feg och hĂ„llt sig bakom mig, nu studsade han pĂ„ stĂ€llet och ville fram till alla han sĂ„g 😅
VĂ€rldens gladaste Harry 😁
Har Ă€ven lĂ€rt sig vad gĂ„ ut och kissa betyder, springer till dörren direkt, mycket duktig ❀
Vi trÀnar lite enkla trix och har köpt en övervakningskamera sÄ vi kan hÄlla koll pÄ honom, bÄde under ensamhetstrÀning och nÀr det Àr dags för honom att vara hemma sjÀlv pÄ riktigt, Àven om det Àr lÄngt tills dess.
Sjukt smidigt!
 
Visa bifogad fil 101425
SĂ„hĂ€r somnade snuzzevalpen efter att matte hade plĂ„gat henne med en kort promenad i regnet, för att hon vĂ€grade utrĂ€tta sina behov hemma pĂ„ tomten idag. DĂ„ tĂ€nkte hon att hon skulle fĂ„ gĂ„ in hela tiden, sĂ„ matte fick byta taktik. Hur ska hon överleva hösten och vintern? đŸ˜‚â€ïž
Det gÄr :D

Torsten var stadshund som gick promenader pÄ anlagda promenadvÀgar.
Hela utomhuset hÀr var otÀckt.

Jag bestÀmde mig för att högaktningsfullt skita i hans Äsikter och slÀpade ut honom i högt torrt grÀs, lingonris och ljung. Och regn. LÄtsades ocksÄ att det var skitkul.

Det gick! :up:
 
Visa bifogad fil 101425
SĂ„hĂ€r somnade snuzzevalpen efter att matte hade plĂ„gat henne med en kort promenad i regnet, för att hon vĂ€grade utrĂ€tta sina behov hemma pĂ„ tomten idag. DĂ„ tĂ€nkte hon att hon skulle fĂ„ gĂ„ in hela tiden, sĂ„ matte fick byta taktik. Hur ska hon överleva hösten och vintern? đŸ˜‚â€ïž
Har du ett bra tÀcke?
Jag tÀnker att hundar Àr som barn nÀr de Àr valpar, blir lÀttare kallare och 300° nÀr de vÀl rör sig.
Olika raser sÄklart, men tycker inte alltid valppÀlsen Àr lika funktionell som nÀr de bytt till vuxen dessutom.
 
Det gÄr :D

Torsten var stadshund som gick promenader pÄ anlagda promenadvÀgar.
Hela utomhuset hÀr var otÀckt.

Jag bestÀmde mig för att högaktningsfullt skita i hans Äsikter och slÀpade ut honom i högt torrt grÀs, lingonris och ljung. Och regn. LÄtsades ocksÄ att det var skitkul.

Det gick! :up:

Har du ett bra tÀcke?
Jag tÀnker att hundar Àr som barn nÀr de Àr valpar, blir lÀttare kallare och 300° nÀr de vÀl rör sig.
Olika raser sÄklart, men tycker inte alltid valppÀlsen Àr lika funktionell som nÀr de bytt till vuxen dessutom.
Hon har egentligen inget problem att bli blöt, för att springa i en blöt skog Ă€r t ex helt ok. Det Ă€r det dĂ€r nĂ€r det regnar frĂ€tande syra frĂ„n himlen... VĂ€l pĂ„ marken Ă€r det ofarligt. 😂

Hon har flera olika tÀcken (som sitter bra) och igÄr hade hon bÄde fleecetröja och regntÀcke pÄ sig, för hon talade om att bara regntÀcket var för kallt. Jag tror sÀkert att hon vÀnjer sig, för det har hon gjort med mycket annat. Hon Àr ju född pÄ vÄren och började vara ute nÀr vÄrvÀrmen kom. Det blev vÀl lite av en chock för henne att det inte Àr sommar hela tiden. :D
 
Idag har Lova varit hos barnvakt hela förmiddagen. Jag behövde Äka och byta ruta pÄ bilen och göra lite andra Àrenden. Det var första gÄngen hemma hos den hÀr personen (som hon visserligen kÀnner vÀl) och det bor bÄde katter och fiskar i hemmet... Mycket spÀnnande! Katterna Àr hundvana, men har inte trÀffat Lova innan.
Lillpolisen hade skÀllt ut bÄde katter och fiskar, för de var skumma. Ena katten krÀvde att fÄ gÄ ut pÄ balkongen och satt sen och glodde pÄ henne med en blick som kunde döda. :rofl: Den andra katten gömde sig under en sÀng.
Även mannen i huset var hemma och Lova tyckte att det var mycket spĂ€nnande med en till som har stort skĂ€gg. Hennes husse fĂ„r bara lite stubb innan det rakas bort... Sen blev tydligen skĂ€ggen bĂ€stisar och den "riktiga" hundvakten blev av med sin uppgift. NĂ€r jag skulle hĂ€mta hunden, fick jag höra att hon var upptagen med att gosa i soffan och hade inte tid att gĂ„ till dörren.
Sen ropade jag pĂ„ henne och dĂ„ blev det en jĂ€kla fart! "Mamma, mamma, vet du vaaaad? Och sĂ„ skulle hon berĂ€tta om hela sin dag pĂ„ en gĂ„ng, samtidigt som och studsade runt som en studsboll och gav mig pussar överallt hon kom Ă„t. đŸ˜‚â€ïž
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Hund Hej alla! (LĂ€ngre inlĂ€gg) Jag har i mĂ„nga Ă„r lĂ€ngtat efter en hund men har pga omstĂ€ndigheter inte haft den möjligheten förrĂ€n ett Ă„r...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 611
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svÄrt det ska vara att vara vuxen. Blir det nÄgonsin "smooth sailing"? Jag blir sÄ himla less. IgÄr gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 737
Senast: Roheryn
·
HundtrĂ€ning Vi har i familjen tre hundar. TvĂ„ smĂ„ "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som Ă€r 8 mĂ„nader ung. Även om de Ă€r familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Lhas
·
HundhÀlsa Hejsan Har en mellan pudel kille pÄ 11 mÄnader som har en otrolig stress nivÄ. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
655
Senast: Tonto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • UppdateringstrĂ„d 29

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp