Status
Stängd för vidare inlägg.
Harry fick vara själv med husse ett par timmar på förmiddagen. Han har inte spenderat så mycket tid med honom eftersom husse var borta nästan hela förra veckan.
Det var lite gnäll och gnöl i början men sen fann han sig i det.
Husse mutar nu med mjukost för att bli lite mer värd 😁
Jag börjar jobba igen nästa vecka så då får de bonda ordentligt.
 
Snart en vecka utan en enda olycka inne 🤩
Vi går ut var tredje till fjärde timme under dagen så vi springer inte ut för jämnan.
Igår kissade han även ute på promenad, tidigare har han varit lite för exalterad eller blivit störd av folk och hundar.
Det trodde jag verkligen inte när han för tre veckor sedan bara ville gå in och vägrade göra något ute 😅
 
Skrivs lite dåligt här tycker jag 😁
Harry har varit med till stallet idag, haft provridning av hästen.
Superduktig, börjar bli en rutinerad stallhund nu, inget rädd för hästarna och kunde busa lite med barnet.

Har även varit och hälsat på Rubens gamla hundvakt ❤️
Det gick jättebra, tanken är att han ska vara där lite ibland när sambon börjar sin praktik.
De saknar verkligen Ruben och blev så glada över en ny liten skrutt att skämma bort.

Sambon har gett Harry ett smeknamn, Barrymore McSteven, kort och praktiskt 😆
 
Tam träffar får
 

Bifogade filer

  • 20221001_155532.jpg
    20221001_155532.jpg
    521,4 KB · Visningar: 59
Spocks vecka :D

Måndag: lite agilityträning på klubben
Tisdag: en långpromenad i naturreservat
Onsdag:lite agilityträning på klubben
Torsdag: en cykeltur och så en vända i fårhagen
Fredag: agilityträning i inomhushall
Lördag: bara promenader och fått spana på ankorna

Imorgon har vi inga planer än så länge, skulle ha åkt till fårhagen men det blev inställt. Han är en himla glad, käck och obrydd valp.. Vi råkade tajma så att vi var och körde agility på klubben när de hade skotträning, vare sig Tay eller Spock reagerade på det.

Tay och Spock
20220929_145449.jpg
 
Nu har jag börjat jobba och Harry är hemma med husse.
Var en väldigt ledsen hund igår som gnydde och hade väldigt svårt att komma till ro. När de var ute drog Harry mot parkeringen, han älskar att åka bil. Så husse tog en tur med bilen, mycket nöjd Harry som kunde slappna av och sova.
När de kom hem kunde Harry fortsätta sova i soffan 😊
Idag har han varit mycket lugnare redan från början, efter den här veckan är det nog inga konstigheter att matte åker till jobbet och Harry är hemma med husse
 
20220930_173814.jpg

Den här lilla skatten var vi och hälsade på i fredags. Vi stod i valet och kvalet mellan denna tik och en hane och har verkligen haft svårt att välja. Till slut så lät vi uppfödaren råda oss och hon tyckte att denna tik var helt självklar för oss😍 min son har döpt henne till Terry och vi får hämta hem henne den 15 oktober. Längtar så!!!!
 
Visa bifogad fil 102209
Den här lilla skatten var vi och hälsade på i fredags. Vi stod i valet och kvalet mellan denna tik och en hane och har verkligen haft svårt att välja. Till slut så lät vi uppfödaren råda oss och hon tyckte att denna tik var helt självklar för oss😍 min son har döpt henne till Terry och vi får hämta hem henne den 15 oktober. Längtar så!!!!
Söt! Vad är det för ras?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 473
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 676
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
640
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp