Status
Stängd för vidare inlägg.
Ganska säker på att det blir den här lille plutten som flyttar hit i Januari :heart
 

Bifogade filer

  • 266034376_10226078392883145_3253008402111627121_n.jpg
    266034376_10226078392883145_3253008402111627121_n.jpg
    117,3 KB · Visningar: 80
Har ägnat vansinnigt mycket tid åt att kolla upp möjligheter för att få hit ett styck fantastisk valp. Jag kan dock vara glad åt att känna bra folk inom rasen osv, för det visade sig vara svindyrt att få hit valp, meeen eventuellt gör vi så att jag blir fodervärd åt henne. Hon vore ett bra tillskott i salukiaveln här, förutsatt att hon blir så bra som hon borde kunna bli, och åtminstone som det är nu så finns inga möjligheter för mig att bli uppfödare (som lägenhetsboende känns det mer än tillräckligt med en valp). Än är inget klart dock, vi måste kolla upp alla regler, ordna med papper hit och dit och sedan får det inte heller ske något dumt som att hela världen stänger ner pga corona eller liknande :cautious: Men OM allt fungerar så blir det en långbening till i familjen nästa år.
 
Hjälp, jag får välja namn själv :eek:

Velar lite mellan Mako (som passar in i flockens allmänna nördtema, då det både är "livskraften" som kan kanaliseras till magi i Final Fantasy, och den allmänt svårstyrda och hatade bilen som används när man utforskar planeter i Mass Effect) och Flink, som inte passar in i temat alls men som passar eftersom hunden är från Norge :D Vad säger ni?
 
Hjälp, jag får välja namn själv :eek:

Velar lite mellan Mako (som passar in i flockens allmänna nördtema, då det både är "livskraften" som kan kanaliseras till magi i Final Fantasy, och den allmänt svårstyrda och hatade bilen som används när man utforskar planeter i Mass Effect) och Flink, som inte passar in i temat alls men som passar eftersom hunden är från Norge :D Vad säger ni?
Om det är lite dålig styrning är Mako perfekt 😂
 
Hjälp, jag får välja namn själv :eek:

Velar lite mellan Mako (som passar in i flockens allmänna nördtema, då det både är "livskraften" som kan kanaliseras till magi i Final Fantasy, och den allmänt svårstyrda och hatade bilen som används när man utforskar planeter i Mass Effect) och Flink, som inte passar in i temat alls men som passar eftersom hunden är från Norge :D Vad säger ni?
Mako såklart! Supersnabb haj, ostyrbar bil och magi.... kan väl inte bli mer passande?
 
Sååå, det verkar som om vi snart fått ordning på allt som behövs för att få hit valpis, hon har reggats i ett namn som jag valt (enligt kullens tema) och uppfödaren har börjat kalla henne för mitt smeknamn. Jag har sett nya bilder på henne och konstaterat att hon är en av de finaste valpar jag sett och ja... Det verkar som om det blir valp nästa år för mig :heart :nailbiting:
 
Sååå, det verkar som om vi snart fått ordning på allt som behövs för att få hit valpis, hon har reggats i ett namn som jag valt (enligt kullens tema) och uppfödaren har börjat kalla henne för mitt smeknamn. Jag har sett nya bilder på henne och konstaterat att hon är en av de finaste valpar jag sett och ja... Det verkar som om det blir valp nästa år för mig :heart :nailbiting:
Färg? :angel:
 
Tiken har börjat löpa så om ett par veckor är det parning. Hoppas så jävla mycket att hon lyckas denna gång.

Vi är fortfarande först i kö (fodertik troligen).


Min egna tik som skulle paras har fortfarande inte börjat löpa och det finns ju inga bra whippethanar ändå så vi väntar tills nästa vinter
 
Har ägnat vansinnigt mycket tid åt att kolla upp möjligheter för att få hit ett styck fantastisk valp. Jag kan dock vara glad åt att känna bra folk inom rasen osv, för det visade sig vara svindyrt att få hit valp, meeen eventuellt gör vi så att jag blir fodervärd åt henne. Hon vore ett bra tillskott i salukiaveln här, förutsatt att hon blir så bra som hon borde kunna bli, och åtminstone som det är nu så finns inga möjligheter för mig att bli uppfödare (som lägenhetsboende känns det mer än tillräckligt med en valp). Än är inget klart dock, vi måste kolla upp alla regler, ordna med papper hit och dit och sedan får det inte heller ske något dumt som att hela världen stänger ner pga corona eller liknande :cautious: Men OM allt fungerar så blir det en långbening till i familjen nästa år.
Blev lite nyfiken.. Från vilken land kommer den? Som det är svindyrt att importera ifrån? Jag har ju en del importer, vore ju bra att veta vilket land jag ska akta mig att importera från i framtiden.. :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 514
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 678
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
644
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp