Status
Stängd för vidare inlägg.
En av dessa blå små klimpar flyttar förmodligen hit om 8 veckor :up:

received_686558102508944.jpeg
 
Och när får vi se bilderna?! 😍
När hon kommer :D Nästa vecka så! Jag är fortfarande sååå nervös inför resa osv :o Spelar ingen roll att allt är mer än trippelkollat med jordbruksverket, resebolag m.m. (jag och kunniga personer har snarare kollat ungefär tusen gånger var så att allt ska bli rätt). Jag är fortfarande nojig. Att köpa valp är stort. Att importera är skitläskigt. Jag VET att det är vanligt att importera och att det går bra så länge man är seriös, har ordning på ägarpapper, vaccin och så, men ja. Jag hade varit en oduglig hund. Allt nytt är läskigt. Valpis har mer inställningen att allt nytt är kul. Jag tror att hon kan lära mig ett och annat här i livet :p
 
När hon kommer :D Nästa vecka så! Jag är fortfarande sååå nervös inför resa osv :o Spelar ingen roll att allt är mer än trippelkollat med jordbruksverket, resebolag m.m. (jag och kunniga personer har snarare kollat ungefär tusen gånger var så att allt ska bli rätt). Jag är fortfarande nojig. Att köpa valp är stort. Att importera är skitläskigt. Jag VET att det är vanligt att importera och att det går bra så länge man är seriös, har ordning på ägarpapper, vaccin och så, men ja. Jag hade varit en oduglig hund. Allt nytt är läskigt. Valpis har mer inställningen att allt nytt är kul. Jag tror att hon kan lära mig ett och annat här i livet :p
Jag var ett vrak när jag importerade min hund från Tjeckien :angel:
Precis som du trippelkollade jag allt. Sökte till och med på uppfödarens adress via Google Maps för att se hur huset såg ut - skickade en screenshot och frågade om det var där hen bodde :rofl:
Tecknade extra försäkring på bilen som skulle rulla neråt och hemåt.
Nu var min pappa oerhört lugn, han (tillsammans med min mamma) som hämtade valpen. Han var resvan och tyckte att det hela var en bagatell. Jag hörde av mig stup i kvarten och mamma uppdaterade med bilder hela tiden, under deras 20 h resa hem med bil.
 
Jag var ett vrak när jag importerade min hund från Tjeckien :angel:
Precis som du trippelkollade jag allt. Sökte till och med på uppfödarens adress via Google Maps för att se hur huset såg ut - skickade en screenshot och frågade om det var där hen bodde :rofl:
Tecknade extra försäkring på bilen som skulle rulla neråt och hemåt.
Nu var min pappa oerhört lugn, han (tillsammans med min mamma) som hämtade valpen. Han var resvan och tyckte att det hela var en bagatell. Jag hörde av mig stup i kvarten och mamma uppdaterade med bilder hela tiden, under deras 20 h resa hem med bil.
Hahah, det är skönt att jag inte är ensam :D
 
Mako. Så cool, kommunikativ och lillgammal. Han verkligen SER folk, förstår att han kan påverka sin omgivning och att han får olika resultat beroende på hur han gör saker. Han kommer som ett skott på inkallning, sitter fint med de andra och väntar på sin matskål, låter bli att tugga på saker om man antytt att det är förbjudet och leker som ett monster med det han får ha. Han är nöjd ensam med husse inne när jag tränar/jobbar med de andra hundarna, och blir jätteglad och kramas med mig när jag kommer in. Han sitter nöjt på trappen och kikar när vi är ute och lastar foder, hänger glatt med på skogspromenaderna och säger till när han vill åka i famnen eller när han vill gå själv. Så galet tydlig i sin kommunikation med omvärlden redan!

Det lär bli en monsterperiod av en sån liten välartad valp, för karmas skull :nailbiting:

271776157_10158794318753666_2727761222020222764_n.jpg

271765173_10158794319158666_4070885752397747647_n.jpg

271762265_10158794319003666_6553939723722190013_n.jpg

271755808_10158794319073666_7492428510826220795_n.jpg
 
Mako. Så cool, kommunikativ och lillgammal. Han verkligen SER folk, förstår att han kan påverka sin omgivning och att han får olika resultat beroende på hur han gör saker. Han kommer som ett skott på inkallning, sitter fint med de andra och väntar på sin matskål, låter bli att tugga på saker om man antytt att det är förbjudet och leker som ett monster med det han får ha. Han är nöjd ensam med husse inne när jag tränar/jobbar med de andra hundarna, och blir jätteglad och kramas med mig när jag kommer in. Han sitter nöjt på trappen och kikar när vi är ute och lastar foder, hänger glatt med på skogspromenaderna och säger till när han vill åka i famnen eller när han vill gå själv. Så galet tydlig i sin kommunikation med omvärlden redan!

Det lär bli en monsterperiod av en sån liten välartad valp, för karmas skull :nailbiting:

271776157_10158794318753666_2727761222020222764_n.jpg

271765173_10158794319158666_4070885752397747647_n.jpg

271762265_10158794319003666_6553939723722190013_n.jpg

271755808_10158794319073666_7492428510826220795_n.jpg

Galet söt!
 
Jag funderar på skaffa en valp, men har 3 raser jag velar mellan eller egentligen 2.
Papillon, Lhasa apso eller chihuahua.
Jag har inte bråttom utan försöker just nu komma fram till vilken ras jag vill ha, men då jag har lite erfarenhet av chihuahua så är jag tveksam till den. Lhasa apso har jag haft tidigare och dom är så underbara och papillon är jag extra matte åt och har varit det vid behov sedan pappisen har valp.
Vi har inom familjen två hundar, min schäfer och sonens Sibbe. Jag har intresse anmält mig på en papillon men hon är sen i löpet och förra löpen tog det sig inte så är osäker på om det blir några valpar.
 
Igår hade jag videosamtal med valpis :D Hon var jättesöt(!), jätteglad och verkade lyssna när jag sa hennes namn. Sedan busade hon runt massor och sprang ut på tomten, så då var vårt samtal tydligen klart. Nu efter jobbet fick jag se nya bilder och gud vad tiden går långsamt nu!! Jag ska försöka förbereda så mycket jag bara kan på alla sätt. Och städa. Verkligen städa. En bokhylla med prylar i (typ sygrejer och så) har fått kompostgaller fastsatt på framsidan. Mycket snyggt.
 
Tiken vi köar på är troligtvis dräktig🤞
Vi står som nr 3 på tik (som vi helst önskar) och först på hane. Nu får vi hålla tummarna för att det finns tre valpar eller fler i magen. Isf kommer det hem ett litet skägg efter påsk. Ett påskskägg 😊
 
Tiken vi köar på är troligtvis dräktig🤞
Vi står som nr 3 på tik (som vi helst önskar) och först på hane. Nu får vi hålla tummarna för att det finns tre valpar eller fler i magen. Isf kommer det hem ett litet skägg efter påsk. Ett påskskägg 😊
Visst var det en dvärgschnauzer? Hoppas på måånga bilder :D
 
Nu har jag fått mail om att valpis DNA-test är registrerat hos Embark. Om jag fattat det rätt så är det "bara" ett test för att se vilken färg hon faktiskt är/vad hon bär på, samt hur det ser ut med anlag för långhår/släthår. Det finns en salukiägare som även är veterinär som håller på och samlar ihop info om sådant och det är ibland förvånande resultat som dyker upp. Såå det ska bli lite kul att se om min valp är tråkigt förutsägbar eller om det dyker upp något som andra tycker är spännande :p För mig räcker det med att veta att hon är fin.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 137
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 657
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp