Man blir tydligen jättetrött av att lära sig jobba med kvigor. Så trött att man somnar på soffryggen medans man tigger glass ❤️

Bifogade filer

• 20250410_155412.webp
    20250410_155412.webp
    236 KB · Visningar: 108
Vi debuterade startklass lydnad igår. Resultatet blev som förväntat, 142p med en nolla på apporten. Jag är supernöjd för har aldrig tränat med kommendering och Daisy sket högaktningsfullt i allt som hände runt omkring. En 10a på helhetsintrycket visar att vi är på rätt väg i vår tävlingsrelation.

Imorgon ska vi göra Wesentest som är en tysk mentalbeskrivning. Det har jag aldrig gjort med någon hund så det blir spännande!

Röntgen är avklarad och MH planerat i början av juni så nu är vi på G!

Igår genomförde den här donnan sitt Wesentest med beröm godkänt. Som yngst i klassen rockade hon fett! Jag är sååå stolt och glad över henne.
Wesentestet fokuserar en hel del på relationen mellan hund och förare och man prövar hunden med flera olika ljud (motorsåg, kedja som faller på plåt från hög höjd samt skott). Hon reagerade helt utan rädsla på samtliga och var direkt fram och undersökte. Sedan testar man balans och kampvilja på vickande underlag, uthållighet i att leta efter leksak ( liknande L-test) och en massa annat.
Det allra bästa med hela dagen var när domaren beskrev vår relation och sa - det är som att ni smälter samman! Alltså hur fint ♥️

Bifogade filer

• IMG_20250421_093633.webp
    IMG_20250421_093633.webp
    85,6 KB · Visningar: 60

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: Annat
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 566
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 192
Senast: dobbis
·
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 420
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka